Agrokor planira inicijalnu javnu ponudu (IPO) dionica na Londonskoj burzi u iduće dvije godine, a tako prikupljen novac na burzi mogao bi iskoristiti za akvizicije u Turskoj i Rusiji, kazao je osnivač i većinski vlasnik tvrtke Ivica Todorić Financial Timesu (FT).
FT podsjeća da je Agrokor, koji se bavi poljoprivrednom i prehrambenom proizvodnjom te maloprodajom, u lipnju dogovorio kupnju 53,1 posto udjela u najvećem slovenskom maloprodajnom lancu Mercatoru za 240 milijuna eura, kako bi stvorio regionalnog maloprodajnog diva, pod privremenim imenom Adria grupa.
Ta kompanija imala bi zajedničke prihode od 7 milijardi eura godišnje, zaradu prije kamata, otpisa i amortizacije od 500 milijuna eura i 60.000 zaposlenika, po čemu bi bio najveći privatni poslodavac na području nekadašnje Jugoslavije.
Jednom kad regulatorne agencije odobre spajanje s Mercatorom i kada ono bude u potpunosti provedeno, Todorić kaže da će se razmotriti širenje kompanije i izvan zapadnog Balkana.
IPO bi bio ključan za to, no Agrokor će još pričekati dok se sasvim ne pripremi za ponudu. O točnom vremenu izlaska na tržište i strukturi izdanja tek treba odlučiti.
„Spremni smo u potpunosti za spajanje dviju kompanija i vjerujemo da ćemo u roku od dvije godine biti spremni za idući potez. Vidjet ćemo je li to znači formiranje partnerstava, akvizicije ili ulazak na nova tržišta. Sad bi bilo šteta krenuti u IPO, no vjerujemo da će u roku od nekoliko godina tržište biti potpuno drugačije i mi ćemo biti spremni. Spremni smo razgovarati s velikim međunarodnim financijskim igračima oko toga“, kazao je Todorić.
Kazao je i da žali što nisu uspjeli pregovori 2008. godine s turskim maloprodajnim lancem Migros i to na samom pragu zaključivanja posla vrijednog 2 milijarde eura. No, Todorić je kazao da se njegova kompanija priprema za još jedan pokušaj ulaska u Tursku, vjerojatno sa stranim partnerom.
„Nekad možeš imati previše savjetnika, a naši su se bojali inflacije i turske lire. Sada je Migros jedna od najuspješnijih kompanija“, rekao je je Todorić.
Agrokor se treba fokusirati na širu regiju, posebice Rusiju i Tursku, ustvrdio je Todorić.
No, čak i kada provede spajanje s Mercatorom, ulazak na takva tržišta bit će izazov, smatra Todorić, te ukazuje da je njegova kompanija potencijalno atraktivan partner za ostale maloprodajne kompanije koje se namjeravaju širiti na istok.
„Imamo alate, znanje i jedan od najboljih menadžmenta u europskoj maloprodaji“, ustvrdio je Todorić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ms4
od 1.7.2013 i mineralna voda moze biti gazirana i negazirana :)))
samo malo.
vlahović posudi svojih 70 milijuna eura privatno agrokoru da može kupiti merkator za 240 milijuna.
je li gazda toda mislio posuditi od stiv đobsa 1,5 milijardu da kupi migros za 2 milijarde.
jeste li znali koji se artikal najviše prodaje u supermarketima?
banana ,a s obzirom da smo mi banana-država nije ni čudo da glavni bananko drži sve pod sobom.
Kritičari ga pljuju no tip melje sve pred sobom bar u regiji…pa u RH u mesu,smrznutoj hrani,vodi,ulju,sladoledu,sokovima,Horeca kanalu itd drži preko 50%,negdje poput vode obične i.mineralne i preko 80% tržišta!
Takvog monopola nema u nijednoj drugoj državi na svijetu
Uključite se u raspravu