Nakon godinu dana testiranja Hrvatski telekom (HT) odredio je i definitivan rok do kojeg planira na tržište izbaciti vlastitu NFC uslugu – beskontaktno plaćanje. Tihomir Mavriček, voditelj NFC projekta u HT-u, potvrdio je za Poslovni dnevnik da će to biti do ljeta iduće godine.
"Usluga će se na tržištu sigurno pojaviti prije ljeta iduće godine", naglašava Mavriček. Dodaje da su tehnička pitanja rješili. Uslugu već 13 mjeseci testira 300 korisnika i HT je zadovoljan rezultatima. Prema podacima s terena, trgovci im kažu da im se zahvaljujući NFC-u usluga ubrzava i pojednostavljuje. Po onome što je HT predstavio na nedavno održanoj Combisovoj konferenciji u Šibeniku, trgovci tako dobivaju i više informacija o svojim kupcima. Potrošači, pak, tvrde u HT-u, kažu da su zadovoljni uslugom jer je jednostavna za korištenje, brza, a račun im stiže u obliku SMS poruke. Mavriček objašnjava da su tehnička pitanja rješili i da je trenutačno ključan izazov model komercijalizacije.
HT, naime, želi pronaći zajednički interes s bankama kako bi ostvarili takozvani kolaboracijski model suradnje u kojem on pruža tehnološku podršku, odnosno infrastrukturu, a banke kao i trgovci usluge. No, dogovora zasad nema. "Jedna od bitnih komponenti NFC ekosustava je Trusted Service Manager i tu se susreću bankovna i telekom strana, a dogovor o tim ključnim komponentama, kao i ostaloj infrastrukturi, može znatno utjecati na investicije", kaže Mavriček. Alternativa je da banke krenu svojim, a operateri svojim putem. No, industrijska udruženja poput Smart Card Alliance Contactless Payments Councila tvrde da je kompromis izvjestan jer 86 posto sudionika želi postići dogovor.
Inače, industrijska udruženja očekuju da će već iduće godine svako četvrto plaćanje na svijetu biti obavljeno beskontaktnim načinom plaćanja, a posebno putem NFC-a. U Hrvatskoj je moguće plaćati beskontaktno na osam do devet posto POS uređaja, kojih prema podacima Sektora za bankarstvo HGK na ovom tržištu ima 96.408. Mavriček kaže da je mikroplaćanje tek dio prednosti koju će donijeti NFC. "Napuštat će se tradicionalni pultovi s blagajnama, povećati programi lojalnosti, voucheri i olakšati kupnja kinokarata", nabraja Mavriček.
Brojne prednosti NFC-a
Bolji uvid u korisnika
U HT-u kažu da je NFC dobiva smisao tek kroz IT sustav MyWallet, gdje trgovci na kraju dana za svaku transkaciju mogu imati informaciju tko je obavio kupnju te kupcima mogu početi pristupati personalizirano, kao što mogu trgovci na internetu. NFC ubrzava proces plaćanja pa time olakšava impulsnu kupnju. Tihomir Mavriček iz HT-a kaže da je Amazon zadovoljan sa 30 posto impulsne kupnje, a McDonald's s pet posto te da NFC to može povećati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu