Od 52 poduzeća, agencija i ustanova, od čega je 30 poduzeća, iz resora Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture samo su dvije tvrtke u planovima i aktivnostima prodaje poslovnih udjela, a za nekolicinu drugih radi se o sasvim drugim oblicima traženja strateškog partnera i ulaganja za njihov daljnji razvoj, objavili su danas iz tog ministarstva.
Što se prodaje poslovnih udjela tiče, riječ je o samo dvije tvrtke – HŽ Cargo, koji je u završetku postupka prodaje 75 posto udjela, i Croata Airlines, za koju je u izradi pokretanje natječajnog postupka za prodaju do 49 posto udjela ili dokapitalizaciju tvrtke, ističu iz ministarstva.
Dodaju da je u tijeku i izrada natječajnog postupka za prodaju poslovnih udjela Pružnih građevina, tvrtke-kćeri HŽ Infrastrukture, što radi matična tvrtka.
Za nekolicinu drugih tvrtki iz resora radi se o sasvim drugim oblicima traženja strateškog partnera i ulaganja za njihov daljnji razvoj, naglašavaju iz ministarstva reagirajući na, kako ističu, potpuno krive navode o prodaji poduzeća u resoru tog ministarstva u tekstu u tjedniku Globus pod naslovom Vladin plan privatizacije 28 tvrtki. U tekstu se navodi kako se pripremaju natječaji za prodaju četiri morske luke i sedam zračnih luka, što nije istina, ističu iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Morske luke (ukupno ih je šest), riječne luke (ukupno ih je četiri), te zračne luke (ukupno ih je sedam) ne pripremaju se za prodaju, navode iz resornog ministarstva naglašavajući kako se morske luke ne prodaju i nikada se neće prodavati.
Pojašnjavaju kako na lučkom pomorskom dobru lučke uprave pojedinih morskih luka tek putem koncesija daju na upravljanje određene poslove. To se događa danas, događalo se jučer, a događa će se i ubuduće, jer je to način poslovanja, a nema nikakve veze s prodajom, napominju iz ministarstva.
Dodaju kamo se za pojedine morske luke pripremaju natječaji za traženje koncesionara koji bi sudjelovali i u gradnji terminala, što također nije prodaja.
Tako se kod Luke Gaženica predviđa raspis natječaja za koncesiju za putnički terminal (do kraja lipnja iduće godine), Lučke uprave Dubrovnik raspis natječaja za koncesiju za putnički terminal, Lučke uprave Rijeka raspis natječaja za izgradnju terminala Zagrebačke obale u luci Rijeka.
Riječne luke, navodi se, na isti način posluju i također se ne prodaju, a u koncesiju će svakako davati određene poslove, kao što je to svugdje u svijetu.
Od sedam zračnih luka pak samo se za dvije, zračne luke Osijek i Rijeka, upravo rade marketinške studije i za njih će temeljem rezulatat studija biti raspisani natječaji za koncesioniranje (što također nije prodaja).
Za ACI i Jadroplov govori se o dokapitalizaciji, odnosno u planu je pokretanje postupaka za dokapitalizaciju.
Za Hrvatsku poštu i Jadroliniju ne pripremaju se natječaji ni za prodaju, ni za koncesije, niti dokapitalizaciju, navode uz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Vrlo jednostavno se nominala jadroplova moze smanjiti s 360 na 36 kuna.
Stock split sa sadasnjih oko 1.636.000 dionica nominale 360
na 16.360.000 dionica nominale 36 kuna.
Nominala Jadroplova je 360 kuna a ne 380.
But you didnt miss the point.
ACI i Jadroplov su zanimljivi-priprema za dokapitalizaciju.
Zanimljivo da Jadroplov ima nominalu 380 kuna.
Bilančno ne mogu mnogo smanjiti nominalu, ispod 150 sumnjam.
Je li moguće da će mirovinci opet skupo platiti u dokapitalizaciji nešto što na burzi vrijedi puno manje??
Niti sa ACI-jem se nije za šaliti tko je malo bolje upućeniji-obje dionice aktualne na ovim cijenama!
Uključite se u raspravu