Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je danas kako bi radovi na brzoj cesti Solin-Klis trebali biti završeni do veljače iduće godine kada bi se trebala otvoriti za promet.
Također je izvijestio i da je i službeno danas objavljen natječaj za koncesiju hrvatskih autocesta.
Hrvatske ceste imaju jamstva izvođača da će svi građevinski radovi na brzoj cesti Solin-Klis biti završeni do kraja ove godine, a onda će vjerojatno biti potrebno na mjesec dana zatvoriti tu dionicu kako bi se ona pripremila i u sigurnosnom smislu, jer se radi o jednoj od najprometnijih dionica u Hrvatskoj. To znači da ćemo splitsku obilaznicu otvoriti u veljači sljedeće godine, što će riješiti problem ulaska u Split iz pravca Dugopolja, izjavio je Hajdaš Dončić koji je danas obišao gradilište brze ceste Solin-Klis, na lokaciji vijadukta Gornja Ozrna.
Naglasio je i kako se splitska obilaznica predugo gradi, kako je zbog poteškoća s izvođačima radova jedan od njih 'odstranjen' s gradilišta, a radove je preuzela druga tvrtka (Hidroelektra).
Član Uprave Hrvatskih cesta Jurica Krleža kaže kako je investicija u gradnju splitske obilaznice oko 250 milijuna kuna.
Radovi su počeli u prosincu 2008. godine, a ugovorni rok za završetak bio je lipanj ove godine, no, zbog problema s izvođačima, nalogom Uprave Hrvatskih cesta Hidroelektra, kao solidarni partner u zajednici ponuditelja, je preuzela ugovornu obvezu završiti projekt, objasnio je Krleža.
Po njegovim riječima, Hrvatske će ceste u ovoj godini na području Splitsko-dalmatinske županije uložiti oko 450 miljuna kuna za gradnju prometnica.
Najavio je pritom kako će se uskoro raspisati natječaj za završetak ceste kroz Kaštela u što će se uložiti 191 milijun kuna.
Ministar Hajdaš Dončić pozvao je nadležna tijela Splitsko-dalmatinske županije da pokušaju naći alternativno rješenje za tri bespravno izgrađena objekta na trasi te ceste, jer će se od Ministarstva graditeljstva zatražiti da sruši te bespravne objekte.
Ministar je izvijestio i kako konzultanti Europske komisije zajedno s Hrvatskim cestama analiziraju sve potencijalne modele za rješavanje prometnih poteškoća između Splita i Omiša.
"To je jedna od najgušćih prometnica u Hrvatskoj i Hrvatske ceste će je prijaviti za sufinanciranje od strane strukturnog fonda EU-a jer postoje ekonomski parametri za to. Ukupna cijena tog projekta je oko 2 milijarde kuna što je slično vrijednosti Pelješkog mosta", kazao je.
Na novinarski upit o Pelješkom mostu, Hajdaš Dončić je odgovorio kako to ne želi komentirati dok ne bude završena studija o izvedivosti Pelješkog mosta koju izrađuje Europska komisija, a koja bi trebala biti završena u idućih pet tjedana.
Na upit što su prioriteti Ministarstva pomorstva, prometa i infrastruktura u pripremama za skorašnji investicijski road show, Hajdaš Dončić kaže kako su prioriteti koncesioniranje autocesta, potom zračne luke Osijek i Rijeka, kao i potencijalna ulaganja u lučku infrastrukturu od Ploča do Rijeke.
"Što se tiče autocesta, Hrvatska je preizgrađena autocestama, Europska unija ne financira gradnju autocesta u Hrvatskoj i mi smo sada jedno vrijeme gotovi sa autocestama", istaknuo je ministar, dodavši kako će se završiti ono što se započelo graditi. Istaknuo kako je Ministarstvo kojem je na čelu, promjenilo model, tako da se neće graditi autoceste "gdje nema prometa", nego će se graditi državne ceste koje koriste građani RH.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu