Vaš cilj ne bi trebao biti prevariti kupca niti ga ‘navući’

Autor: Jurica Dujmović , 24. rujan 2013. u 10:45
Thinkstock

Trendovi u poslovanju se mijenjaju – stare taktike prestaju biti učinkovite i mijenjaju ih nove. Jednako se može reći i za oglašavanje.

Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

Trendovi u poslovanju se mijenjaju – stare taktike prestaju biti učinkovite i mijenjaju ih nove. Jednako se može reći i za oglašavanje. Dok je ranije bilo dovoljno ukazati na prednosti vašeg proizvoda, predočiti primjenu i poželjne posljedice koje ćete iskusiti koristeći ga, danas to više nije slučaj. U današnje vrijeme, potrebno je da vaš oglas bude više od puke reklamne poruke – osim što mora govoriti o vašem proizvodu, oglas mora biti i zanimljiv, pobuđivati emocije, a kruna svega mora biti vaš proizvod koji zaokružuje čitavu stvar. Što dakle trebate činiti?

Na vama je pričati priče. Umjesto, dakle da oglašavate pomagalo za slabovidne, ispričajte poticajnu priču o Ivanu koji je skoro slijep, a vaš proizvod mu pomaže u brizi za sebe i stare roditelje. Umjesto da pričate o vašoj turističkoj agenciji  i mehanički nabrajate lokacije, ispričajte priču o uspomenama, ljetnim romansama, nezaboravnim avanturama i prekrasnom Jadranu/Italiji/Francuskoj/drugoj lokaciji iz vaše ponude. Neka gledatelji ili čitatelji požele biti dio te priče. Želeći postati dio priče koju ste ispričali, oni će i vaš proizvod gledati kao sredstvo za ostvarivanje tih ciljeva.

Što se onda zapravo prodaje? Možemo li reći da primarno prodajemo funkcionalnost? Ne. Primarno – prodajemo sreću i zadovoljstvo uporabe. Želimo kupcu reći da je naš proizvod idealan za ispunjenje tih-i-tih njegovih potreba. Uz ovo naravno, treba i vezati etiku u poslovanju i oglašavanju – ma kako vaš oglas bio generalno sročen, nemojte ga bazirati na nespojivim ili neodrživim pričama. Tople, jednostavne i vjerojatne priče, u kojima vaš proizvod ima konkretno i prirodno mjesto najbolje će privući vaše čitatelje ili gledatelje,  jer će biti najautentičnije.  Svako pretjerivanje ili lažna obećanja u konačnici ostavljaju kod kupca gorak okus ustima, razočarenje i osjećaj prevarenosti. Nagomilani, ovi se osjećaji odražavaju u vašim lošim prodajnim rezultatima. Ne zaboravite – najbolja priča je i dalje ona koju o vama pričaju kupci i korisnici vaših proizvoda ili usluga.

Naš cilj, dakle, nije prevariti kupca niti ga “navući”. Naš zadatak je pružiti kupcu iskustvo uporabe našeg proizvoda u situaciji koja je pamtljiva, upečatljiva i vjerojatna. Pričajući priče, stvaramo kulise i predstavu u kojoj je glavni junak ne naš proizvod, nego sam kupac. Proizvod igra bitnu, ali sporednu ulogu i sredstvo je ostvarenja ciljeva vašeg kupca. I za kraj – dajmo sve od sebe da naš proizvod zaista i bude toliko kvalitetan, jer inače – naše oglašavanje su samo “puste priče”.

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_kuna]

New Report

Close