Istraživanje otkrilo kako kriza radi za Tele2

Autor: Bernard Ivezić , 23. rujan 2013. u 10:47
Podaci ankete

Korisnici u prosjeku troše 1300 kuna na mobilne usluge godišnje, pa visoka vrijednost tržišta lojalnosti iznosi četvrt milijarde kuna.

Novo tržište koje sve više zaokuplja pažnju mobilnih operatera te ih čak motivira da krenu u ponudu novih usluga brzorastuće je tržište građana koji svakih godinu do dvije prijeđu na drugu mrežu.

Kako otkriva prvo nacionalno istraživanje o lojalnosti korisnika mobilnih operatera, koje je provela agencija Tvornica istraživanja, a Poslovni dnevnik objavljuje ga ekskluzivno, riječ je o tržištu koje je u posljednjih sedam godina naraslo na vrijednost od četvrt milijarde kuna.Prema podacima telekom regulatora Hakoma, lani su mobilnog operatera promijenila 181.402 korisnika ili 61,52 posto više nego godinu prije. U prvih šest mjeseci ta je brojka bila 74.520, a ukupno je dosad mobilnog operatera promijenio i zadržao svoj broj 550.801 korisnik ili 49 posto više nego prije godinu dana.

Milijun i pol neodlučnih

Igor Križevan, direktor Tvornice istraživanja, kaže da podaci upućuju na zaključak da sad već blizu 200 tisuća građana godišnje mijenja pružatelja mobilnih usluga."Naše je istraživanje pokazalo da u prosjeku korisnici u Hrvatskoj troše oko 1300 kuna na mobilne usluge godišnje, pa otud i tako visoka vrijednost tog tržišta, koje je sve više u fokusu interesa mobilnih operatera budući da kontinuirano raste, pa nas je zanimalo zbog čega", kaže Križevan.Dodaje da je operaterima još intrigantniji podatak da su 200 tisuća korisnika samo oni koji su obavili prijenos broja, dok je ukupan broj korisnika koji o tome razmišljaju višestruko veći. Prema istraživanju, čak četiri od deset korisnika razmišlja o promijeni mobilnog operatera, što je više od jedan i pol milijun korisnika. Križevan navodi kako korisnici mijenjaju operatera u osnovi zbog dvaju razloga: nezadovoljstva cijenom usluge i kvalitetom tehničke podrške.

Zanimljivo je da su građani u Hrvatskoj u prosjeku zadovoljni kvalitetom mreža svih triju operatera i da je to rijetko  razlog za promijenu operatora.Istraživanje pokazuje da se za promjenu operatera najlakše odlučuju korisnici u Dalmaciji, Istri i Primorju, a najteže oni u Zagrebu i okolici. No, u osnovi, razlike su vrlo male i barem 40 posto korisnika u svim djelovima Hrvatske razmišlja o prelasku k drugom operateru. Najviše su za promjenu operatera zainteresirani mladi do 35 godina, a posebno oni koji imaju do 19 godina. Također, o prelasku intenzivno razmišljaju i svi koji koriste usluge jednog operatera već sedam ili više godina. Iznenađujuće, ali nema velike razlike u stavovima o prelasku na drugog operatera među korisnicima bonova i pretplatnicima, ali ima u odnosu na cijenu. "Mobilnog operatera najčešće mijenjaju oni koji uslugu plaćaju do sto kuna mjesečno, a posebno oni koji je plaćaju između pedeset i sto kuna mjesečno", kaže Križevan.Naglašava da su mobilni operateri zbog toga razvili različite taktike zadržavanja korisnika i da činjenica da oko 60 posto korisnika kaže da ne bi mijenjalo operatera tome govori u prilog.

Kriza radi za Tele2

"HT posebno biraju oni koji na toj mreži imaju i prijatelje i rodbinu, Vipnet oni koji traže posebnu kvalitetu tehničke podrške i poslovnost, a Tele2 primarno zbog cijene. No, kako je kriza, Tele2 bilježi najveći interes onih koji žele promijeniti operatora", kaže Križevan.Zanimljivo je da postoji i segment od devet posto korisnika koji se drže mobilnog operatera isključivo zbog toga što imaju neki ekskluzivan mobilni uređaj.

Korisnici ne razumiju tarife

Svaki drugi korisnik mobitela izgubljen u prijevodu 

"Najveći problem na ovom tržištu jest u tome što više od pola milijuna korisnika mobilnih usluga u Hrvatskoj uopće ne razumije kakve tarife koriste kod mobilnog operatera, što one točno znače, što u njima smiju, a što ne i koliko će ih na kraju mjeseca morati platiti. Taj broj još više zabrinjava ima li se na umu da gotovo svaki drugi korisnik  mobilnih usluga u Hrvatskoj ima ozbiljnih problema s razumijevanjem ponuda mobilnih operatera", ističe Igor Križevan, direktor Tvornice istraživanja. Drugoj polovici građana, dodaje, to vjerojatno neće biti jasno jer oni tih problema nemaju.

Komentirajte prvi

New Report

Close