Najpopularniji novinari u Hrvatskoj su Mislav Bago, Aleksandar Stanković , Goran Milić, Zoran Šprajc i Denis Latin, pokazalo je istraživanje na reprezentativnom uzorku koje su u subotu na Weekend media festivalu u Rovinju predstavili Presscut i Medianet , tvrtke za medijski monitoring i analize iz Zagreba.
U anketi koja je provedena od 12. do 15. rujna sudjelovalo je 1000 punoljetnih ispitanika koji su sami navodili imena novinara koje smatraju popularnima.
Među 20 najpopularnijih novinara su prema ocjeni čitatelja i gledatelja i Saša Kopljar, Robert Knjaz, Andrija Jarak, Elizabeta Gojan, Mislav Togonal, Barbara Kolar, Katja Kušec, Danijela Trbović ,Hloverka Novak Srzić, Boris Dežulović, Milan Ivkošić, Anita Malenica, Ante Tomić i Ivana Paradžiković.
Zanimljivo je da Mislav Bago uživa najveće povjerenje i kod žena i kod muškaraca , dok se kod žena na drugo mjesto plasirao Milić a kod muškaraca Stanković.
Kod mlađih ispitanika (18-34) godine najpopularniji je Stanković , slijede ga Bago i Milić, kod srednje generacije od (35-54) godine Bago je na prvom mjestu , potom su naklonost čitatelja dobili Milić i Stanković dok je za one između 55 i 75 godina Bago najbolji novinar a iza njega su Šprajc i Stanković.
Istraživače nije začudio visoki plasman televizijskih novinara na listi popularnosti, obzirom da nacionalne televizijske programe gleda 94 posto , radio sluša 78 posto anketiranih, novine čita 63 posto a Internetom se služi 63 posto.
Prvo mjesto po popularnosti kod čitatelja novina zauzeli su Boris Dežulović i Milan Ivkošića među prvih deset su i Anita Malenica, Ante Tomić, Jelena Lovrić, Josip Jović, Mladenka Šarić, Nino Raspudić, Tanja Torbarina i Tomislav Židak.
Od radijskih novinara daleko je najpopularnija Barbara Kolar, drugi je Davor DretarDrele a treći po plasmanu Luka Bulić.
Presscut i Medianet su za potrebe Društva za zaštitu novinarskih i autorskih prava istražili i tko su 'najprodavaniji' hrvatski novinari . To su oni čiji su članci i medijske objave najčešće bili isporučivani Presscutovim korisnicima, prije svega PR odjelima i agencijama za odnose s javnošću.
U analizi temeljenoj na milijun i pol tekstova hrvatskog tiska i web portala koja je provedena od 1. srpnja 2011. do 30. rujna 2012. godine , najviše je tekstova preuzeto od autora Jagode Marić, Marine Šunjerge i Dražena Ciglenečkog.
U istom razdoblju analizirano je 58 tisuća radijskih objava a najčešće su preuzimani prilozi Željka Matića, Snježane Miljak i Brune Perića.
Od 55 tisuća analiziranih tv priloga najviše su emitirani oni u kojima su se pojavljivali Saša Kopljar, Petar Pereža , Ivana Paradžiković , Igor Bobić i Marija Miholjek.
U istraživanju koje su Presscut i Medianet proveli od 18. do 31. svibnja ove godine na uzorku od 18406 tekstova uočeno je da je čak 30 posto tekstova u nacionalnim i regionalnim novinama nepotpisano, a od 70 posto potpisanih samo je 55 posto je potpisano imenom i prezimenom a ostali inicijalima.
Istraživanjem je obuhvaćeno 1426 autora tekstova a najviše su se kao potpisnici tekstova spominjali Tanja Kvorka, Sandra Lacić, Neven Bertičević, Ana Raić Knežević i Vesna Latinović. Najviše je bilo tekstova iz sporta, showbusinessa , crne kronike , lokalnih vijesti i politike.
Iz istražibanja Korelacija informativnosti i financijskih rezultata poslovanja medija vidljivo je da mediji posljednjih godina proživljavaju krizu i pad prihoda. Prošle su godine tiskani mediji imali u prosjeku 42 posto manje prihode nego 2008. Dok je samo 10 posto tiskanih medija bilježilo veće prihode.
Televizije su bilježile u prosjeku 12 posto manji prihod , dok je njih 10 od 28 povećalo prihod. Vlasnici radija u prosjeku su iskazali 3 posto manji prihod 2012. U odnosu na 2011. Dvadeset ih je povećalo prihod a 82 su iskazala manji prihod.
Prema podacima Sindikata novinara od 2008. broj novinara na zavodu za zapošljavanje se utrostručio. Trenutno ih je na burzi 750.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu