Ovo su najpopularniji novinari u Hrvatskoj

Autor: Poslovni.hr , 21. rujan 2013. u 13:40
Robert Knjaz jedan je od najpopularnijih novinara u Hrvatskoj (Photo: Marko Prpic/PIXSELL)

Među 20 najpopularnijih novinara su prema ocjeni čitatelja i gledatelja i Saša Kopljar, Robert Knjaz, Andrija Jarak, Elizabeta Gojan, Mislav Togonal, Barbara Kolar, Katja Kušec, Danijela Trbović , Hloverka Novak Srzić, Boris Dežulović, Milan Ivkošić, Anita Malenica, Ante Tomić i Ivana Paradžiković.

Najpopularniji novinari u Hrvatskoj su  Mislav Bago, Aleksandar Stanković , Goran Milić,  Zoran Šprajc  i Denis  Latin, pokazalo je  istraživanje  na  reprezentativnom  uzorku  koje su u subotu  na Weekend media  festivalu  u Rovinju predstavili  Presscut i Medianet , tvrtke za medijski monitoring i analize iz Zagreba.

U anketi   koja je provedena od  12. do  15. rujna sudjelovalo  je 1000  punoljetnih ispitanika  koji su sami  navodili imena novinara koje smatraju  popularnima.

Među  20  najpopularnijih novinara  su prema ocjeni čitatelja i gledatelja i  Saša Kopljar,  Robert Knjaz,  Andrija Jarak,  Elizabeta Gojan,  Mislav Togonal,  Barbara Kolar,  Katja Kušec, Danijela Trbović ,Hloverka Novak Srzić,  Boris Dežulović, Milan Ivkošić, Anita Malenica, Ante Tomić i Ivana Paradžiković.

Zanimljivo je da  Mislav Bago uživa najveće povjerenje i kod žena i kod  muškaraca , dok se kod  žena na drugo mjesto plasirao  Milić a  kod  muškaraca Stanković.

Kod mlađih ispitanika (18-34) godine  najpopularniji  je Stanković ,  slijede ga  Bago i Milić, kod  srednje  generacije od   (35-54) godine  Bago je na prvom mjestu ,  potom  su  naklonost  čitatelja dobili   Milić i Stanković  dok je  za one  između 55 i 75 godina  Bago  najbolji  novinar a iza njega su  Šprajc i Stanković.

Istraživače nije začudio  visoki plasman televizijskih novinara na listi popularnosti, obzirom da  nacionalne televizijske  programe  gleda 94  posto , radio sluša 78 posto  anketiranih, novine čita 63 posto  a Internetom se služi  63 posto.

Prvo mjesto  po popularnosti  kod čitatelja  novina  zauzeli su  Boris Dežulović i  Milan Ivkošića  među prvih  deset  su  i    Anita Malenica,  Ante Tomić, Jelena Lovrić,  Josip Jović,  Mladenka Šarić,  Nino Raspudić,  Tanja Torbarina i Tomislav Židak.

Od radijskih novinara  daleko je najpopularnija  Barbara Kolar, drugi je  Davor DretarDrele a treći po plasmanu Luka Bulić.

Presscut i Medianet  su za potrebe  Društva za zaštitu  novinarskih i autorskih prava istražili i tko su 'najprodavaniji' hrvatski novinari . To su  oni čiji  su članci i medijske objave  najčešće bili isporučivani  Presscutovim  korisnicima, prije svega  PR odjelima i  agencijama  za odnose s javnošću. 

U analizi temeljenoj na  milijun i pol  tekstova  hrvatskog tiska i  web portala koja je provedena  od  1. srpnja 2011. do 30. rujna 2012. godine ,  najviše   je tekstova preuzeto od autora  Jagode Marić, Marine Šunjerge i  Dražena Ciglenečkog.

U istom razdoblju  analizirano je  58 tisuća radijskih objava  a najčešće su preuzimani prilozi  Željka Matića,  Snježane Miljak  i Brune Perića.

Od 55 tisuća  analiziranih  tv priloga  najviše su  emitirani oni u kojima su se pojavljivali Saša Kopljar,  Petar Pereža , Ivana Paradžiković , Igor Bobić i  Marija Miholjek.

U istraživanju koje su  Presscut i Medianet proveli od  18. do 31. svibnja  ove godine  na uzorku od  18406 tekstova  uočeno je da je  čak  30  posto tekstova u  nacionalnim i regionalnim novinama nepotpisano, a od 70 posto potpisanih   samo je 55 posto je potpisano  imenom i prezimenom a ostali inicijalima.

Istraživanjem je obuhvaćeno  1426 autora tekstova  a najviše su se kao potpisnici tekstova  spominjali  Tanja Kvorka,  Sandra  Lacić, Neven Bertičević,  Ana Raić Knežević  i Vesna  Latinović. Najviše je bilo tekstova iz  sporta, showbusinessa , crne kronike , lokalnih vijesti i politike.

Iz istražibanja  Korelacija  informativnosti   i financijskih rezultata  poslovanja medija  vidljivo je da mediji posljednjih godina proživljavaju krizu i  pad prihoda. Prošle su godine  tiskani mediji imali  u prosjeku  42 posto manje prihode nego 2008. Dok je samo 10 posto tiskanih medija  bilježilo  veće prihode.

Televizije su bilježile  u prosjeku 12 posto manji prihod , dok je njih 10 od 28  povećalo prihod. Vlasnici radija  u prosjeku su iskazali 3 posto manji prihod 2012. U odnosu na 2011. Dvadeset ih je povećalo prihod a 82  su iskazala manji prihod.

Prema podacima Sindikata novinara  od 2008. broj novinara na zavodu za zapošljavanje se utrostručio. Trenutno ih je na burzi 750.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close