Zbog multitaskinga je sve teže odrediti kojem mediju pripada naša pažnja

Autor: Majda Žujo , 19. rujan 2013. u 22:00
Andrea Šumanovac, direktorica Unex Grupe

Direktorica Unex Grupe govori o strategiji prirodnog rasta koja se već 21 godinu pokazuje uspješnom, te o burnim promjenama kroz koje prolazi marketinško tržište.

Na marketinško tržište je, osim krize, utjecao i razvoj tehnologije te društvenih mreža koje su unijele dramatične promjene u načine na koje komuniciramo, informiramo se i odnosimo jedni prema drugima. O promjenama koje su utjecale na marketinšku industriju u Hrvatskoj razgovarali smo s Andreom Šumanovac, direktoricom Unex Grupe.

Kakva je trenutna situacija na marketinškom tržištu u Hrvatskoj?

Marketinško tržište Hrvatske doživjelo je zadnjih godina brojne promjene koje su pozitivne utoliko što su se održali oni koji svojom poslovnom strategijom i vizijom dokazuju da znaju što i kako rade. Trenutačna situacija je prilično turbulentna, na dnevnoj bazi radimo na odnosima između medija, klijenata, kreativnih i komunikacijskih agencija, borimo se za održavanje pozicija, za uređenje međusobnih odnosa, kao i cjenovne i natječajne politike. Ova i prošla godina najkritičnije su od početka globalne ekonomske krize za sve industrije, što u velikoj mjeri utječe i na cjelokupno tržište oglašavanja.

Kad odvrtite film godinu dana unatrag i prisjetite se vaših očekivanja za ovu godinu, jesu li se ostvarila?

Sva očekivanja i poslovne planove koje smo postavili smo i realizirali. Na vrijeme smo se počeli pripremati za globalnu ekonomsku krizu. Potpuno je irelevantno pričati o iznenađenju nekim pojavama za koje je normalno da utječu i na našu industriju, jer ako ne znamo upravljati i voditi vlastiti posao, kako bi mogli biti pouzdan partner u upravljanju strategijama i investicijama naših klijenata? Strategija prirodnog rasta od samih početaka Unexa 1992. godine pokazala se uspješnom, a činjenica da smo i u godinama krize uspjeli zadržati tržišnu poziciju kao i puni sastav agencije te započeti nove strateške projekte govori u prilog tome da smo se vodili jasnom i opravdanom poslovnom strategijom i vizijom.

Marketinško tržište pogađaju velike strukturalne promjene, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. Na koji su se način te promjene odrazile na poslovanje Unex Grupe?

Danas, kao i u svim slijedećim godinama, planiramo održati svoje pozicije, pratiti trendove, ulagati u edukaciju i tehnologije, zadržati postojeće i osvojiti nove klijente te nastaviti s regionalnim širenjem. Trenutno poslujemo u Hrvatskoj te u svim zemljama uže regije, BiH, Srbiji i Sloveniji, i to s vlastitim agencijama i u suradnji s partnerskim agencijama. Slobodno mogu reći da usluge možemo pružiti u svim zemljama svijeta jer smo dio internacionalne agencijske mreže Havas Worldwide. Već sada za neke radimo u zemljama kao što su Mađarska, Nizozemska, Francuska, Švedska, Češka, Austrija i Njemačka, a ponosni smo i na uspješne kampanje koje smo realizirali u Njemačkoj, Austriji, Švedskoj, Mađarskoj te Češkoj.

Tko su danas vaši najveći klijenti?

Agrokor sa svim svojim akvizicijama, Privredna banka Zagreb, Podravka, Belupo, Dukat, P.Z. Auto, Franck, Citroen…. samo su neki iz našeg velikog portfelja klijenata. Za svoje klijente uglavnom radimo kompletne komunikacijske i medijske strategije, kao i njihovu egzekuciju, kreativu, odnose s javnošću, a za neke samo pojedine od tih usluga. No, bez obzira u kojem području servisiramo pojedinog klijenta, svaki od njih može računati na sinergiju svih naših servisa, kao i na kreativne poslovne ideje koje im donose uspjeh.

Stalno pričamo o digitalnim platformama i novim medijima. 
Koliko su vaši klijenti spremni 
izdvojiti za njih?

Digitalni mediji su postali sastavni dio svakog medijskog mixa, a vidljiv je i porast ulaganja u iste, kako zbog krize i isplativosti, tako i zbog prepoznavanja vrijednosti digitalnih medija od strane oglašivača. Ogromna prednost koju digitalni mediji imaju pred ostalim kanalima komunikacije je egzaktnost podataka i mogućnosti praćenja. Klijenti su oduvijek bili svjesni vrijednosti točnih podataka, a sada ih mogu dobiti iz pažljivo planiranih digitalnih kampanja.

Koriste li ih samo zato što su jeftiniji, ili zato jer misle da su učinkovitiji?

Točno praćenje nam omogućava da izračunamo jesu li određeni kanali komunikacije bili učinkoviti i koliko. Na digitalnim platformama možemo pratiti korisnika i dobiti točne podatke odakle je korisnik došao, koliko se gdje zadržao, je li nešto kupio te tako izračunati koliko nam taj korisnik vrijedi. Također, komparativna prednost digitalnih medija je i mogućnost brze reakcije kod izmjene vizuala. Iako su digitalni mediji učinkoviti i mjerljivi, oni u kombinaciji s ostalim medijima daju najbolje rezultate.

Što mislite, u kojem smjeru ide budućnost medija i medijskih platformi?

Danas je sve teže odrediti kojem mediju pripada naša pažnja jer istraživanja pokazuju da je evolucija medijskog multitaskinga sve izraženija pa tradicionalne medije sve češće pratimo online, a nerijetko i više različitih medija istovremeno. Time su tradicionalni mediji stavljeni u nepovoljan položaj jer se bore s neravnopravnim konkurentom koji je u većini slučajeva besplatan. Promjene do kojih neminovno dolazi bez sumnje će dodatno opteretiti tradicionalne medije, koji već sada cjelokupan ili barem dio svojeg sadržaja nude i u online izdanjima, ali ključno pitanje je kako naplatiti sadržaj koji se tim putem nudi. Ako je to nerješiva enigma i za neusporedivo razvijenije zapadne medije, onda domaćim medijima ne preostaje ništa drugo nego nadati se kako će period njihove dominacije ipak potrajati što duže.

Kako će to utjecati na industriju oglašavanja?

Zbog novih tehnologija i većih mogućnosti mjerenja gledanosti, čitanosti, kretanja ljudi po internetu, podaci o ponašanju potencijalnih ciljnih skupina bit će nam dostupniji. Zbog toga će, više nego ikada, biti potrebno misliti na proizvod i oglašavanje kako bi se privukla pažnja. Brendovi će sa svojim potrošačima morati dijeliti trenutke, bit sveprisutni u njihovim životima, a crta između on line i off line oglašavanja bit će sve tanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close