Europska komisija poslala je tzv. EU PILOT predmet, odnosno pismo u kojem od države traži odgovore vezane uz pružanje poštanskih usluga, jer se sumnja da Hrvatska pošta (HP) ima povlašten status na tržištu u odnosu na konkurenciju. EU PILOT glavni je alat pomoću kojeg EK komunicira s članicama Unije o provedbi zakona, a na temelju čega može, ako se nepravilnosti i utvrde, donijeti sankcije.
Čekaju Hakom
Nezadovoljstvo među davateljima poštanskih usluga zbog povlaštena statusa Hrvatske pošte traje više od godinu dana, zbog čega su upozoravali nadležne, a ovaj put žalba je došla i do EK. Hrvatska pošta dobila je pravo na pružanje tzv. univerzalnih usluga, čije bi troškove trebali pokrivati svi davatelji poštanskih usluga na tržištu kroz tzv. kompenzacijski fond. No, Pošta još ne primjenjuje odvojeno troškovno računovodstvo, odnosno ne prikazuje koliki su joj troškovi za pojedine usluge. Na to upozorava i EK. "Komisija je na temelju dostavljenih informacija te nakon pomne provjere informacija zaključila da se odvojeno troškovno računovodstvo ne primjenjuje".
Breglec
Državna poduzeća, vjerojatno pod političkim pritiskom, plaćaju više cijene poštanskih usluga, natječaje ili ne provode ili su nepošteni
Resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić kaže da nema mjesta panici te da će država to ispoštovati do kraja godine. "Hrvatska je pošta obvezu odvojenog troškovnog računovodstva ispunila i predala je Hakomu na odobrenje, nakon čega će uslijediti i njegova primjena", kaže ministar Hajdaš Dončić. Takav će odgovor dostaviti i Europskoj komisiji, koja im je za to dala rok do 23. listopada. Ministar očekuje da će Hakom odluku verificirati do kraja rujna. No, konkurenti Pošte s pravom se osjećaju zakinuti, dodaju li se i nepravilnosti vezane uz neopravdane popuste koje Pošta daje velikim korisnicima. Očito je, naime, ali i normalno, kaže nam izvor iz Vlade, da je država morala što dulje štititi tvrtku u njezinu vlasništvu.
Dampinške cijene
Na neopravdane popuste osvrnula se je i EK te pita "je li Hakom ocijenio opravdanost tarifa i uvedenih popusta, posebno diskriminacijskog postupanja u popustima za pošiljke velikih korisnika koji se kreću od 53 do 55 posto, a s druge strane samo 14 posto za tražitelje pristupa mreži". Ministar kaže da će se i to regulirati. Već godinu i pol HP na tržištu poštanskih usluga primjenjuje dampinške cijene, i to selektivno, samo velikim bankama i telekomima, tj. velikim korisnicima.
Dok velike korporacije zbog uništena tržišta stvaraju ekstraprofite, državna uprava, sudovi i državna poduzeća, vjerojatno pod političkim pritiskom, istodobno plaćaju više cijene poštanskih usluga, a javne natječaje ili ne provode ili provode na ne fer način, tako da samo HP može zadovoljiti uvjete, optužuje Dražen Breglec, član Uprave CityEX-a. Dodatno, Pošta na usluge velikim korisnicima ne naplaćuje PDV, što nije u skladu sa zakonom, pa je prema procjenama, država samo na dvije najveće banke izgubila zbog neubranog PDV-a 15 milijuna kuna u godini dana.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kakve dampiške cijene! I o čemu to priča Breglec. Prvo da pošta nudi usluge ispod cijene, a zatim da korisnici njihovih usluga iste pretplaćuju??!!
Ako EK nastavi ovim tempom ispravljati sve propuste nše VlADE, slavit ćemo
dan ulaska u EU …češće…
Samo bi bilo dobro- da se sankcije VIŠE ODNOSE NA PRIVILEGIJE OSOBNO
VEZANE UZ POLITIKU – npr. isključenje iz odlučivanja , smanjenje povlastica
u Europlarlamentu, i sl….. a manje – sankcije – u mjerama koje pogađaju i
građane…..jer, mi fakat….ko građani s nekim stvarima i Odlukama Vlade
nemamo nikakve veze…………
Uključite se u raspravu