Temeljna ideja projekta "Inovativne metode u praktičnoj nastavi uvođenjem prijevozničke i logističke vježbeničke tvrtke – VTT-Firm" bila je da se u školi stvore uvjeti koji će učenike što bolje pripremiti za tržište rada, istaknula je voditeljica toga projekta Verica Kopriva-Kozjak na današnjoj završnoj konferenciji za novinare u Školi za cestovni promet Zagreb gdje je projekt i demonstriran.
Riječ je o projektu koji je trajao 12 mjeseci, njegova vrijednost je nešto manje od 96 tisuća eura, a 80 posto novca, odnosno gotovo 77 tisuća eura, financirala je Europska unija (EU) iz IV. komponente IPA programa – sheme za dodjelu bespovratnih sredstava "Modernizacija školskih kurikuluma u strukovnim školama u skladu s promjenjivim potrebama tržišta rada/gospodarstva". Preostalih 20 posto sredstava – nešto više od 19 tisuća eura, financirao je vodeći partner Škole za cestovni promet Zagreb – Strojarska i prometna škola Varaždin, te njezini partneri – Gospodarska škola Čakovec i Elektrotehnička i prometna škola Osijek. Projekt se ostvaruje kroz ugovor s Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Kako je rekla Kopriva-Kozjak, koja je i idejna začetnica projekta, originalnost ideje je u tome što su registrirane virtualne vježbeničke tvrtke, nabavljeni su specijalizirani računalni programi i oprema uz pomoć kojih su učenici dobili priliku da se osposobe za rad u realnom sektoru kroz rad u tim virtualnim vježbeničkim tvrtkama za promet i logistiku.
Voditeljica je izrazila i zadovoljstvo što je sudjelovanje u projektu potaknulo nastavnike da usavrše i svoje informatičko znanje, a kroz projektne aktivnosti nastavnici su educirani i u realnim suvremenim prijevozničkim i logističkim tvrtkama u okruženju – KOS Transporti Varaždin, GPP Osijek, Gebrueder Weiss Zagreb.
Koordinatorica projekta Vlasta Perotić objasnila je da su izrađeni i provedeni nova metodologija i program edukacije učenika čime su budući tehničari cestovnog prometa i tehničari za logistiku i špediciju povećali svoje kompetencije i time postali konkurentniji i spremniji za izlazak na tržište rada.
Istaknuto je kako je Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih predan zahtjev da se izmjeni i dopuni nastavni plana i programa za nastavni predmet "Praktična nastava za zanimanje tehničar cestovnog prometa i tehničar za logistiku i špediciju" tako da se praktična nastava u 3. i 4. razredu tih zanimanja izvodi kao obvezan predmet u vježbeničkoj tvrtki kako bi se buduće generacije učenika spomenutih zanimanja kvalitetnije educirale u cijeloj državi, a ne samo u školama koje provode projekt.
Ravnatelj Škole za cestovni promet Zagreb Zoran Oreščanin rekao je kako su ishodi učenja mjerljivi i ocjenjivi, a kroz novi program učenici postaju osposobljeni da bolje odgovore zahtjevima gospodarstva u prijevozničkom i logističkom poslovanju te pokažu traženu samostalnost i odgovornost u postavljenim zadacima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu