Prodaja automobila u Sjedinjenim Državama skočila je u kolovozu blizu najviše razine u šest godina zahvaljujući poboljšanom raspoloženju potrošača u uvjetima gospodarskog oporavka, prenose danas britanski mediji podatke američke specijalizirane agencije Autodata.
U kolovozu je tako prodano ukupno 1,5 milijuna novih vozila, 17 posto više nego u istom mjesecu prošle godine. To bi značilo da je u 12-mjesečnom razdoblju zaključno s kolovozom prodano oko 16 milijuna novih vozila.
Japanski proizvođači automobila Toyota, Honda i Nissan redom su povećali prodaju više od 20 posto a dvoznamenkaste stope rasta zabilježili su i američki Ford, General Motors i Chrysler.
Američki gospodarski rast u posljednje vrijeme ubrzava, signalizirajući da se stanje u najvećem svjetskom gospodarstvu po svemu sudeći stabilizira. Tako su prošlog mjeseca objavljeni revidirani podaci američke vlade pokazali da su aktivnosti u drugom tromjesečju porasle 2,5 posto na godišnjoj razini, što bi značilo da je rast bio više nego dvostruko brži nego u prethodna tri mjeseca.
Glavni ekonomist General Motorsa Mustafa Mohatarem ističe da snažan tempo prodaje "odražava temeljne makrogospodarske pokazatelje".
SAD je drugo po veličini tržište automobila u svijetu ali je sektor posrnuo nakon svjetske financijske krize 2008/2009. Zbog krize je američko gospodarstvo oštro usporilo a nezaposlenost porasla. To je narušilo raspoloženje potrošača i smanjilo osobnu potrošnju.
U međuvremenu su se pojavili znakovi održivog oporavka, stopa nezaposlenosti kontinuirano pada, a poboljšavaju se i ostali ključni pokazatelji, poput proizvodnje i cijena nekretnina.
Zbog toga se popravlja i raspoloženje potrošača, podsjećaju izvori u automobilskoj industriji.
Dodatni važan pokazatelj stanja u najvećem svjetskom gospodarstvu bit će i sutrašnji podatak o zapošljavanju u SAD-u u kolovozu. Ne očekuju se značajnije promjene u odnosu na srpanj kada su poslodavci neto otvorili 162 tisuće novih radnih mjesta a i stopa nezaposlenosti trebala bi se zadržati na 7,4 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu