Windows je mrtav, barem u onom obliku u kojem ga znamo, a glavni krivac, ubojica, je Google, piše Business Insider. Jučerašnja akvizicija Nokije, samo je potvrda da softver više nije isplativ onako kako je to bio u prethodnih dva desetljeća. Sinergija hardvera i softvera, koju je oduvijek zastupao danas pokojni Steve Jobs i njegov Apple, danas se pokazala kao jedina moguća i za Billa Gatesa i njegov Microsoft.
Microsoftovi Windowsi su godinama bili pojam informatizacije svijeta. Većina PC-a je funkcionirala upravo na tom operativnom sustavu. Logika Microsofta je bilo da je hardver bezličan, što je po pitanju PC-a uglavnom i bio, jer komponente poput kućišta, diskova, kutija i memorije može proizvesti svatko po unificiranim standardima. S druge strane, Windows je imao osobnost, brend, i mogao je funkcionirati na svakom takvom računalu. Gatesu je bilo u interesu da svako računalo može funkcionirati na njegovu operativnom sustavu, čak postoje verzije Windowsa i za Mac, jer se veći broj korisnika toga operativnog sustava pobuđuje dodatni interes programera koji rade aplikacije za njege. I tako se sve vrtjelo u krugu.
No, s pojavom mobilnih komunikacija, i pratećih uređaja – smartphone i tablet, ljudima više nije bilo toliko bitno kakav operativni sustav se u njima koristi. Važnije je bilo da je uređaj estetski prihvatljiv te učinkovit. Tu se pojavio Google sa svojim besplatnim Linuxom, odnosno Androidom. Googleova logika je da besplatno nudi svoj softver, a zaradu planira ostvariti od marketinškog potencijala masovnog korištenja njegovog operativnog sustava. Kako se Microsoft nije uspio nametnuti svojim mobilnim Windowsima, uz manje izuzetke koristila ih je samo Nokia, Gatesov menadžment je morao redefinirati svoj poslovni model – odlučili su se za Appleovu filozofiju i preuzeli Nokiju preko koje će sada ponuditi "kompletan proizvod".
Microsoft je za svoj operativni sustav u pojedinom uređaju Nokije, ili i drugih proizvođača, dobivao oko 10 dolara. Procjene su da Apple, sinergijom hardvera i softvera, samo na iOS-u zarađuje 40 dolara po uređaju te se u Microsoftu nadaju da bi i oni mogli postići takvu razinu zarade s Nokijom. S druge strane, brak američkog softverskog diva i finskog proizvođača mobitela će imati značajnih sinergijskih učinaka: centralizirani marketing i pristup tržištu, zajednički razvojni timovi za razvoj novih uređaja i operativnog sustava, najbolje aplikacije prilagođene baš tom uređaju.
Iako izgleda da je Appleov model ujedinjenog hardvera i softvera pobijedio, Business Insider očekuje da u narednom razdoblju ipak doći do ponovnog razdvajanja ovih sektora. Naime, za očekivati je da će iPhone još neko kratko vrijeme biti najpoželjniji mobilni uređaj na svijetu. No, razvoj tehnologije i sve jača konkurencija će vrlo skoro učiniti da se uređaj, po svim karakteristikama ravnopravan iPhoneu, može kupiti za 100 dolara. Stoga je teško očekivati da će u toj konkurenciji netko za iPhone, samo zato što je jaki brend, platiti 500 dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu