Nakon Hrvatske, H&M krenuo u osvajanje Srbije

Autor: Majda Žujo , 29. kolovoz 2013. u 22:00
PD

Švedski modni lanac H&M jučer je otvorio prvu trgovinu u Srbiji, u beogradskom trgovačkom cetru Delta city.

Popularni švedski modni lanac H&M jučer je otvorio svoju prvu trgovinu u Srbiji. Trgovina je otvorena u beogradskom trgovačkom cetru Delta city, a iz kompanije očekuju veliki interes kupaca. U Beogradu bi uskoro trebala biti otvorena još jedna H&M trgovina, a prema pisanju srpskih medija to će biti u trgovačkom centru Stadion na Voždovcu. Širenje na srpskom tržištu H&M bi trebao nastaviti i na proljeće kada je najavljeno otvorenje trgovine u Novom Sadu. Karl-Johan Persson, generalni direktor H&M-a nedavno je izjavio kako H&M u Srbiju donosi najbolji modni koncept na svjetskom tržištu, ali i više novca i više plaćenog poreza.

Nova radna mjesta

“Može li jedna modna kompanija promijeniti mnogo stvari u jednoj zemlji? Vjerojatno ne može u velikoj mjeri. Ali mi otvaramo nova radna mjesta, oni plaćaju porez, mi plaćamo porez. U Švedskoj smo jedan od najvećih poreznih platiša, što je očigledno sjajna stvar za zemlju”, poručio je Persson, komentirajući dolazak H&M-a u Srbiju.

A ako im krene kao što im ide na hrvatskom tržištu, srpska bi porezna blagajna uskoro mogla biti ugodno popunjena H&M-ovim prihodima. Iz sjedišta kompanije, naime, mogu biti vrlo zadovoljni razvojem na hrvatskom tržištu koje se od njihovog dolaska 2011. pokazalo kao vrlo lukrativno. H&M je svoju prvu trgovinu u Hrvatskoj otvorio u proljeće 2011. U svega dva mjeseca prodaja im je dosegla 50 milijuna kuna, a prema izvještaju o poslovanju za tu godinu promet na hrvatskom tržištu bio je veći od 225 milijuna kuna. Prihodi H&M-a u Hrvatskoj lani su bili oko 528 milijuna kuna (uz manje oscilacije, ovisno o tečaju), što je više nego su svi Inditexovi modni brendovi (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear i Massimo Dutti) u Hrvatskoj ostvarili zajedno. Godišnji prihodi tako su premašili i one na puno većim tržištima na kojima H&M ima i više od 12 otvorenih trgovina, koliko ih je u Hrvatskoj. Primjerice, u Slovačkoj, u kojoj je 2012. bilo 13 trgovina, H&M je lani imao promet od oko 295 milijuna kuna. Susjedna Mađarska je s čak 15 trgovina više lani ostvarila tek 12 milijuna veći promet. Prihodi u Hrvatskoj daleko su premašili i one u Sloveniji, Irskoj, Turskoj ili Bugarskoj.

Uspjeh u Hrvatskoj

Dobro poslovanje u Hrvatskoj švedski modni lanac zabilježio je i u prvih šest mjeseci ove godine kada je uprihodio oko 275 milijuna kuna. Rast je to od 28 posto u odnosu na prvih šest mjeseci godine ranije. No, za modnog giganta ova godina nije započela sjajno. Zbog dugog razdoblja niskih temperatura i snijega, posebice u Europi i Sjevernoj Americi te utjecaja krize na potrošnju, globalni rast bio je manji od očekivanog.

Prema polugodišnjem izvješću H&M-a za razdoblje od 1. prosinca 2012. do 31. svibnja 2013., prihodi od prodaje narasli su za pet posto u lokalnim valutama, no u švedskim krunama (valuti u kojoj H&M podnosi izvješće) rast je bio tek jedan posto. Kompanija je ostvarila prihod od 8,16 milijardi eura, no istodobno je zabilježila i pad dobiti i to 11 posto. Ipak, u lipnju i srpnju ove godine, grupa je zabilježila rast prodaje od 13, odnosno 9 posto u usporedbi s istim mjesecima prošle godine. Prihode bi im trebala podebljati nova tržišta, ali i razvoj online prodaje. Uz 12 postojećih, u Hrvatskoj bi se uskoro trebala otvoriti još jedna trgovina, i to u varaždinskom Lumini centru. Na web stranicama H&M-a objavljeni su natječaji za radna mjesta voditelja trgovine i voditelja odjela.

Komentirajte prvi

New Report

Close