Erste banka imenovala je nedavno Davora Jardasa na mjesto direktora Direkcije organizacije. Jardas je diplomirao na Fakultetu elektronike i računarstva 1989. i započeo karijeru kao sistem inženjer, a nakon toga i kao specijalist za komunikacijske mreže, informacijsku sigurnost i product manager za IBM proizvode, uvodeći u Hrvatsku RISC / AIX platformu. Sudjelovao je u stvaranju te vodio prvu hrvatsku franšizu softverske korporacije SAP AG (SAP Hrvatska, danas b4b), od 1994. do 1998. godine.
Nakon toga proveo je tri godine u Londonu, radeći za Synergineer, SAP startup za mala poduzeća, kao voditelj ključnih kupaca i direktor projekata, a nakon toga u SAP centru izvrsnosti farmaceutskog koncerna GlaxoWellcome (GSK nakon spajanja) kao voditelj projekta.
Od 2001. do 2004. po nalogu korporacije osnovao je i vodio podružnicu SAP-a u Hrvatskoj, nakon čega se krajem 2004., uz tri partnera, otisnuo u poduzetničke vode s ciljem nuđenja i implementacije rješenja za poslovnu izvrsnost (ARIS platforma za modeliranje i analizu poslovnih procesa; ValueDyn inovacija za stratešku orijentaciju; tvrtka G2R).
Godine 2008. G2R dobiva projekt izgradnje početne baze temeljnih procesa za Erste banku u Hrvatskoj te pilot metodologije analize troškova procesa i mogućnosti unaprjeđenja za retail i corporate segmente banke, kao i prijedlog procesa upravljanja promjenama. Od srpnja 2013. postaje dio tima Erste banke. Za Poslovni.hr Jardas govori više o svojoj bogatoj karijeri i novoj poziciji.
Koji su glavni poslovi na Vašoj novoj poziciji?
Organizacija (ili kako to ovdje u Ersteu zovemo, ORG-a) je poslovna funkcija i tim čiji je cilj sustavno promatranje cjeline poslovanja te traženje i pomoć u implementaciji najboljih prilika za kontinuirano unaprjeđenje i inovaciju poslovanja. Instrumenti realizacije tog cilja su rješenja za bolje i agilnije upravljanje promjenama u poslovanju. Jedan od ključeva uspjeha je izgradnja i održavanje kvalitetnog mosta između poslovanja i informatike, s obzirom na značaj i utjecaj informatike u bankarstvu. Taj most uključuje konstantno komuniciranje s poslovnim funkcijama i stvaranje zajedničke slike poslovnih procesa, kao mentalnog modela koji pomaže boljem formuliranju poslovnih zahtjeva. Procesni pogled pomaže boljem povezivanju i suradnji ljudi oko poslovnih zahtjeva, kao osnovi boljeg razvoja, implementacije i korisničkog testiranja informacijskih, ali i poslovnih rješenja. Nakon toga slijedi zaključivanje ciklusa promjene kroz novu poslovnu realnost koja postaje norma. S vremenskim odmakom dobro je podvući crtu kroz dijalog o realnim učincima implementirane poslovne promjene – u odnosu na početne projekcije. Sve su to aktivnosti u koje je uključen tim ORG-e. Taj tim razvija i u praksi treba pokazati vrijednost široke palete kompetencija: poslovnih iz domena bankarstva i općeg upravljanja; analitičkih; upravljanja projektima i promjenama; upravljanja poslovnim procesima; dizajna i implementacije korporativnih informacijskih rješenja.
Kako, u kratkim crtama, izgleda vaš tipičan radni dan?
Tim ORG-e dobro je uhodan i ima uspostavljen jak ritam kroz regularne (tjedne, mjesečne, kvartalne, godišnje) aktivnosti, kao i kroz projektne aktivnosti. Ritam mog radnog dana u početnom periodu uhodavanja bio je podređen maksimalno brzom učenju i upoznavanju – nove okoline, ljudi, poslovnih procesa i informacijskih tehnologija. Kako nisam bankar, imam što učiti o ovoj djelatnosti. Ovo je konstantan proces, no od mene se očekuje sve veći aktivan angažman kroz već uspostavljene aktivnosti s Upravom, poslovnim korisnicima i direkcijom informatike. Dio kvalitetnog vremena i energije uvijek želim ostaviti za osmišljavanje, motiviranje i unaprjeđenje nas samih – kroz stalno propitivanje Kako ORG-a može bolje služiti poslovanju? To pitanje je alat za traženje inovativnih rješenja i usluga, kojima možemo dati bolji doprinos poslovanju Banke.
Kako je dosad tekao Vaš profesionalni put i što biste izdvojili kao najdraže dijelove svoje karijere?
Moj profesionalni put najviše je odredilo konstantno propitivanje kako znanjem i tehnologijom poboljšati rad i život onima koje služim? To pitanje, koje sad mogu jasno formulirati, prati me od prvih radnih dana, nakon diplome FER-a, kad sam možda bio stereotip informatičara – sistemaša, koji je bolje komunicirao s računalima nego s ljudima. No ipak sam potegao dugi put izgradnje poslovnih, ekonomskih i komunikacijskih vještina, što mi nisu bile poznate niti ugodne teme. Kroz navedeno pitanje stalno sam tražio nešto novo, ali uz uvjet da to ima smisla i pruža dobrobit realnim ljudima, u realnom životu. Upravo zatvaranje tog punog kruga me je najviše veselilo u svim fazama poslovne karijere, taj kreativni rad i njegova potvrda kroz realnost ostvarenja doprinosa – od dovođenja IBM RISC / AIX rješenja u Hrvatsku, kad je ta tehnološka platforma gotovo bila tabu tema u klasičnom IBM-u, pa do dovođenja SAP-a u Hrvatsku, što je bio zahvat u čiji uspjeh je sredinom 90-ih malo tko vjerovao, a što je vjerojatno moj najprepoznatljiviji poslovni projekt. Život i rad u Engleskoj donio mi je neprocjenjivo iskustvo i perspektivu, kao i sjeme ValueDyn inovacije kroz fascinaciju dinamikom stvaranja vrijednosti, što me drži i danas. Rad u G2R-u dao mi je priliku prakse cjelovitog, procesnog promatranja poslovanja, kao i značajno poduzetničko iskustvo prije dolaska u Erste. Tu sam shvatio da sam se poduzetnički ponašao već i od samog početka karijere, kroz konstantno traženje novog i spremnost preuzimanja odgovornosti za rezultate svoga rada.
Što je najviše presudilo u odluci da se pridružite timu Erste banke?
Nakon složene odluke o tome da iziđem iz G2R-a, tražio sam nove prilike i izazove. Mjesto Direktora ORG-e u Erste banci mi je u hrvatskim uvjetima izgledalo idealno, „u sridu“, za ono što znam, hoću i mogu doprinijeti. Vjerujem da je našem približavanju pomoglo i dublje upoznavanje kroz dobro odrađen projekt početne izgradnje baze i metodologije analize poslovnih procesa, koji je G2R odradio za Erste tijekom 2008/9. godine. U Hrvatskoj danas, na žalost, nema veliki broj tvrtki odnosno ljudi na vodećim pozicijama, koji su dovoljno zreli da kao i Erste prepoznaju vrijednost kontinuiranog i nezavisnog unaprjeđenja poslovanja – u tome vidim jedan od možda ključnih potencijala unaprjeđenja hrvatskog gospodarstva u cjelini.
Koji su Vaši ključni ciljevi i planovi na Vašem novom radnom mjestu?
Već sada nakon početne orijentacije jasno mi da je Erste izvrsna organizacija, koja funkcionira na jako visokoj razini, bolje od onog što sam očekivao. No siguran sam da uvijek postoji prostor za bolje, te da ORG-a koju sam dobio priliku voditi, može dati snažniji doprinos poslovnim funkcijama i informatici, a kroz to i klijentima banke. Nastavit ću si postavljati ono isto pitanje: kako znanjem i tehnologijom poboljšati rad i život onima koje služim? Nakon dosadašnjeg profesionalnog iskustva i ova dva mjeseca boravka u Ersteu, spreman sam formulirati konkretne prijedloge odgovora na to pitanje, a pustit ću ih u test svojem timu u ORG-i, poslovanju i informatici. Prema kraju godine napravit ćemo inventuru stanja unutar ORG-e, kao i dijalog o spremnosti da se mi sami mijenjamo na bolje i kroz to ponudimo prepoznatljivija rješenja i bolji doprinos banci. To je dobra osnova za planiranje i odabir fokusa u 2014. godini, tijekom koje sam siguran da ćemo pokazati i prve konkretne rezultate inovacije u našem vlastitom načinu rada. Jedan od velikih izazova sigurno će biti balansiranje postojećih usluga koje ORG-a pruža Banci u odnosu na inoviranje našeg vlastitog načina rada. Za to ćemo zamoliti poslovne korisnike, informatiku i Upravu za priliku, podršku i toleranciju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu