Subway je najavio kako će u 2014. diljem Europe otvoriti čak 1000 novih restorana, no to širenje i dalje zaobilazi Hrvatsku. Iz najpoznatijega lanca sendvič-restorana u svijetu kažu kako trenutačno nisu u poziciji razvijati se u Hrvatskoj. Ta bi se situacija mogla promijeniti tijekom sljedeće godine, no ne mogu ništa jamčiti.
“Redovno razmatramo mogućnosti razvoja na tržištima na kojima trenutačno nismo prisutni. Jednoga ćemo dana definitivno ponovo pokrenuti naš razvoj u Hrvatskoj, no sada je prerano govoriti o detaljima”, odgovorio nam je Martin Princ zadužen za razvoj Subwaya u srednjoj i istočnoj Europi te centralnoj Aziji. A s obzirom na to da su gotovo svi Subway restorani pod franšizama, to bi također bio slučaj i u Hrvatskoj.
Subway je već bio prisutan na hrvatskom tržištu, no 2009. zatvorio je svoja vrata i njihov posljednji restoran od ukupno njih šest. U Hrvatskoj je Subway bio pet godina, a Josip Željko Bašić, osnivač tvrtke koja imala franšizu u Hrvatskoj, nikada nije htio otkriti razloge zatvaranja.
Subway u Europi već ima više od 4000 restorana. Najviše ih je u Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Finskoj i Švedskoj. Iako zaobilazi Hrvatsku, planira širenje na Litvu, Letoniju, Gruziju i Ukrajinu, a najviše novih restorana otvorit će u Rusiji (200) i Francuskoj (100).
“Razina rasta koji bilježimo u Europi fantastično je postignuće i odražava snažan poduzetnički duh Subway franšizera koji svaki dan naporno rade kako bi potrošačima osigurali odličan proizvod i iskustvo”, poručuje Marc Kreder, direktor Subwaya za Europu. No, unatoč tome što bi se na prvi pogled pomislilo kako će njihova ekspanzija utjecati na lance brze hrane kao što su McDonald’s ili Burger King, analitičari smatraju kako Subway njima ne predstavlja problem. Kao što nije prijetnja brendovima poput KFC-a ili Pizza Huta, jer se Subway se, za razliku od ostalih, bavi samo sendvičima.
“Kolač je dovoljno velik za sve”, poručio je Bloombergu Jack Russo, analitičar tvrtke Edward Jones&Co, dodajući kako i dalje preporučuje kupnju dionica McDonaldsa i Yum!Brandsa (vlasnik KFC-a i Pizza Huta). Ipak, za razliku od McDonald’sovih i Burger Kingovih, 2012. su jedino prihodi Subwaya u Europi rasli. Prihod Burger Kinga u Europi, na Bliskom istoku te u Africi pao je za čak 10 posto, na 472,9 milijuna dolara, unatoč tome što je otvoreno 239 novih lokala. McDonald’s je pak u Europi u srpnju pao 1,9 posto u odnosu na godinu ranije. S druge strane, prihodi Subwaya u Europi, narasli su 18 posto, na 1,57 milijardi dolara.
Velika espanzija Subwaya u Europi dio je strategije da do 2017. u svijetu bude 50.000 Subway restorana. Trenutačno ih je 40.000, što je za pet tisuća više nego što ih u svijetu ima McDonald’s.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu