Nakon što je Taxi Cammeo grupa s više od 500 svojih zaposlenika u Zagrebu, Rijeci i Osijeku prebrodila predstečajne postupke, i to kako ističe njezin vlasnik Vladimir Minovski – uspješno, doznajemo za se priprema za novi poslovni korak koji će zacijelo izazvati pozornost na cijelom taksi tržištu. Posrijedi je poslovni plan prema kojem Cammeo u 2014. godini namjerava osvojiti praktički cijelu Hrvatsku, što Minovski otvoreno najavljuje.
“Cilj nam je iduće godine ući u svaki veći grad u zemlji”, kaže. Za takav poslovni pothvat, ističe, ispunjeno je nekoliko važnih pretpostavki. Prva je da se poslovanje s financijske strane u postojećim Cammeovim tvrtkama stabiliziralo, a druga je da su razvili vlastiti taxi navigator sustav koji ima brojne karakteristike, od automatiziranog informiranja putnika o dolasku i čekanju vozila (koji će još skratiti vrijeme čekanja) do toga da omogućuje lako snalaženje vozaču u prometu.
“Riječki Cammeo sklopio je sa svojim vjerovnicima predstečajnu nagodbu na riječkom Trgovačkom sudu, dok se za zagrebački i osječki očekuju sudska ročišta. Razvili smo vlastiti sustav, a on je ključan za širenje na druge gradove. Cijene nećemo mijenjati”, kaže Minovski. Kako su problemi iza njegovih glavnih tvrtki, sudeći prema planu, ono što dolazi za hrvatske prilike na taksi tržištu može se nazvati prilično ofenzivnom namjerom i pravo je pitanje kako će konkurencija na to odgovoriti. Veliko širenje, kaže Vladimir Minovski, praktički obuhvaća sve veće hrvatske gradove, od Varaždina i Karlovca do Splita i Šibenika.
Zagrebački poučak
Odlučujuće je pitanje kako će Cammeu to poći za rukom, posebice ako nadležne gradske vlasti ne raspišu natječaje za nove licencije s obzirom na to da su one temelj poslovanja te mogućeg širenja. No, Minovski tvrdi da na to Cammeo i ne računa. Umjesto borbe za nove dozvole, koja se svojedobno u Zagrebu prilično otegnula i tako donijela velike gubitke, doznajemo da plan temelje na razvoju franšize. Vrlo brzo, najavljuje Minovski, slijedi cijela serija službenih ponuda postojećim taksi vozačima, potencijalnim franšizerima Cammea.
“Cilj nam je 2014. dobiti više od 200 franšizera. Svaki budući taksist koji se uključi u franšizu Cammea dobit će kompletnu podršku Cammeo grupe. Nudit ćemo svakom našem franšizeru najam vozila, koje će dobiti na korištenje uz jeftinije gorivo, a on će plaćati mjesečni najam i franšiznu naknadu”, kaže Minevski, ne otkrivajući konkretne iznose zapošljavanja u franšizi.
“Svim ćemo franšizerima osigurati na isti način niz stvari kao što su tehničko opremanje vozila (taksimetar, printer, mobitel, blootooth slušalice, punjače), ali i marketinšku podršku, koja uključuje oglašavanje u laknim medijima i šire te edukaciju o načinu i pravilima poslovanja. Osigurat ćemo i standardiziranu uniformu”, kaže Vladimir Minovki, podsjećajući na to da je ove godine tvrtka dobila certifikat ISO 9001, što je “prvi slučaj taksi tvrtke u EU”. Plan Cammea dolazi nakon ljetne sezone, za koju nije do kraja jasno je li ostvarila dovoljno taksi prihoda ili je smanjena potrošnja snizila prihode taksista.
Povratak ‘otpisanih?
Kako Cammeo namjerava pod svoj brend staviti vozače izvan velikih gradova, gdje se taksi vožnja posljednjih godina ionako razvila pod njegovim utjecajem, u prvim komentarima ističe se da im je plan realan. Ne računajući velike centre, taksi tržište je maloili uopće ne postiji. I Vladimir Minovski podsjeća na velik broj gradova koji uopće nemaju tradiciju vožnje taksijem, poput Karlovca i Varaždina, ili pak na turistička mjesta poput Splita i Šibenika, u kojima se izvan sezone, posebice zimi, taksistima zapravo ne isplati raditi. No, ono što može biti dvojbeno jest namjera da veći dio novih franšiza pokriju u Zagrebu. “Dosta je naših bivših djelatnika koji su se u jednom trenutku odlučili osamostaliti. Očekujemo da će se, kad čuju za naše uvjete, htjeti ponovno pridružiti Cammeu”, kaže Minovski.
Demantira dogovor s rivalom
Minovski: Nismo se dogovarali s Radio taxijem, naše cijene ostaju iste
Neslužbene informacije s taksi tržišta govore da je postignut svojevrsni dogovor između pojednih taksi tvrtki. U tom kotekstu pojedini taksi vozači spominju i navodni dogovor između inače vječnih rivala: Cammea i Radio taxija. Prema tim pričama, od rujna bi se izjednačile njihove cijene, i to na šest kuna po kilometru u Zagrebu, dok bi Cammeo ukinuo besplatna prva dva kilometra, koji se odbijaju od startnih 15 kuna. Vladimir Minovski to dematira, kaže da mu je to prvi glas. Nema, tvrdi, nikakvog dogovora. “Naše cijene ostaju iste kao što bile i prije dvije i pol godine. Ako se Radio taxi eventualno odlučio na poskupljenje, mi na to nemamo nikakva utjecaja”, ističe Minovski.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu