Rusi rekordno kupuju nekretnine diljem Europe

Autor: Darko Bičak , 27. kolovoz 2013. u 09:32
PD

Samo u prva tri mjeseca 2013. ruski građani su potrošili 414 milijuna dolara za kupnju stanova i kuća.

Za kupovinu nekretnina u inozemstvu Rusi su samo za prva tri mjeseca 2013. uplatili 414 milijuna dolara, piše Ruski vjesnik (RV), pozivajući se na statistike Središnje banke Rusije. U čitavom nizu država primjećuje se povećana potražnja ruskih građana za nekretnine. A turske vlasti nedavno su službeno proglasile Ruse liderima među stranim kupcima po broju sklopljenih poslova. Kako prenosi RV, Rusi najčešće kupuju nekretninu izvan svoje države da bi tamo odlazili na odmor. Od drugih popularnih ciljeva svakako se mogu navesti posao i liječenje. Ima i onih koji planiraju otići živjeti u inozemstvo. Bugarska je ove godine najpristupačnija u Europi u pogledu cijena nekretnina. Uz malo sreće može se dobiti jednosobni stan na Crnom moru za 30 tisuća eura. Također, relativno jeftini objekti su na Cipru, u Pafosu. Jednosobni stan tamo stoji 60 do 65 tisuća eura. Nagli pad cijena nekretnine u Španjolskoj doveo je do toga da potražnja za nekretninama jednostavno ruši sve prijašnje rekorde. “Ljudi pokušavaju kupiti nekretninu prije nego što dođe do novog povećanja cijena“, objasnio je Jurij Konstantinovski, direktor za veze s predstavnicima kompanije Leanga Costavlanca S. L. Prema njegovim riječima, potencijalni kupci se prije svega zanimaju za jeftine nekretnine. Najpopularniji su stanovi na obali koji koštaju od 50 do 100 tisuća eura.

Natalija Zavališina, generalna direktorica agencije za nekretnine Mielj-DPM, primjećuje za RV da je cijena jako važna, ali da nije uvijek odlučujući čimbenik pri izboru države u kojoj će Rusi kupiti nekretninu. Pojašnjava da jedni žele dobiti dozvolu boravka, pa se prije svega okreću Latviji, Sloveniji, Grčkoj, Cipru. Druge pak zanimaju nekretnine u turističkim središtima, a tu ima više varijanti. Postoje i oni koji kupuju kuću ili stan kako bi ga kasnije iznajmljivali. Georgij Dzagurov, generalni direktor kompanije Penny Lane Realty, kao pozitivnu tendenciju primjećuje da u posljednje vrijeme ima manje nepromišljenih kupovina. Znalo se događati, kaže Dzagurov, da se kupac potpuno osvojen reklamom baca na kupovinu neke nekretnine, a da se pritom ne upozna s uvjetima sklapanja posla ili mogućih dodatnih poslova. A ti troškovi mogu biti zaista veliki. Recimo, troškovi sklapanja posla mogu u nekim zemljama iznositi i do 20% od vrijednosti samog objekta.

Komentirajte prvi

New Report

Close