Indonežani su zainteresirani za Croatia Airlines, ali evo tko nije

Autor: Darko Bičak , 26. kolovoz 2013. u 13:04
Photo: Edina Zuko/PIXSELL

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić danas putuje u službeni posjet u Indoneziju.

Nacionalni avioprevoznik Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE) , Etihad, demantirao je da pregovara o kupnji hrvatske aviokompanije Croatia Airlinesa.

O dolasku Etihada u Hrvatsku počeo je spekulirati Jutarnji list, a nakon što je prije mjesec dana zaključen ugovor u ulasku tog velikog avioprijevoznika u srpski JAT. Pojavile su se i spekulacije o pregovorima Etihada i poljskog LOT-a, no u UAE-u tu vijest nisu željeli ni potvrditi ni demantirati.

Da Croatia Airlines traži strateškog partnera, poznato je već duže vrijeme i o tome je u nekoliko navrata pričao i ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić. Kao ozbiljne opcije za ulazak u CA su se u zadnje vrijeme najčešće spominjale tvrtke iz Kine i Indonzije – Garuda Indonezija i China Southern Airlines. Štoviše, ministar Hajdaš Dončić i predsjednik Nadzornog odbora CA Siniša Petrović odlaze danas u Indoneziju kako bi potencijalnim partnerima predstavili mogućnost ulaganja u nacionalnog avioprijevoznika.  Znači li to da je Garuda Indonezija najozbiljniji partner za CA, znat će se narednih dana.

Kako je Hrvatska članica Europske unije, tvrtkma izvan EU-a može se prodati najviše 49 posto udjela u nacionalnom avioprijevozniku zemlje članice. Ukoliko bi u Croatia Airlines ušla neka tvrtka iz Unije, bilo bi moguće prodati i 100 posto udjela. 

 

Komentari (9)
Pogledajte sve

kolika mu glava majko mila moja. uduplao ju je od poečtka mandata. mora da su sastanci bili produktivni

Beogradski sindrom

Pravi razlozi da se kupac za prodaju Croatia Airlinesa uopće ne traži u EU nego daleko van njenih granica leži negdje drugdje. To nije čak niti način njegovog poslovanja, vođenja i financijskih rezultata (o čemu će se uskoro doznati mnogo više nego da je nabavka aviona ušla u javni dug). Naime, glavni razlog je tzv. “beogradski sindrom” (tako ga zovu stranci u slučaju Hrvatske jer ona naravno nije jedina zemlja koju muči taj sindrom).

Razlog je u tome da se, kada su odnosi ili napeti ili nikakvi sa svim susjedima u kojima mnogi još uvijek gledaju “nacionalne neprijatelje” a ne potencijalne partnere, poslovni partneri traže na što većim udaljenostima.

Konkretno, “beogradski sindrom” se u Hrvatskoj očituje u tome da ne samo što nema redovne autobusne (a kamoli avionske!) linije za Beograd nego u Zagrebu (i ne samo u Zagrebu)nema niti jednog jedinog putokaza koji pokazuje prema Beogradu. Ovo ljuti turiste, pa se čak i u “Financial Timesu” prije par godina u članku posvećenom hrvatskom turizmu moglo pročitati istaknuto pitanje “Kada će se Hrvati prestati praviti da Beograd i Srbija ne postoje?”. U Beogradu, naprotiv, nitko nikada nije skinuo niti jedan putokaz prema Zagrebu.

Ovakvi odnosi – da ne kažemo nepovezanost – između dviju susjednih država sa zajedničkom granicom i “uzajamnim” manjinama osim na Balkanu danas postoje još samo u Africi.

Podsvjest nažalost radi atonomno, poput srca ili želuca pa se onda pokušava naći poslovne partnere slijedeći princip da su što više udaljeni. Naravno da onda od turističkih izleta takvim potencijalnim partnerima nema nikada ničega. Srećom – za razliku od Katara – ovog puta ne ide cijela delegacija posebnim avionom nego samo Hajdoš Dončić i Siniša Perović pa taj izlet srećom ipak neće biti toliko skup.

Sve je to sad kasno i uzaludno jer se Beograd ulaskom Etihada u JAT i modernim aerodromom pozicionirao kao regionalno čvorište. Pored toga Indonezija ima očajan sigurnosni record a sigurnosni problemi su u kompanijama koje imaju loše održavanje aviona. Dosad je za CA to radila Lufthansa. Preuzmu li Indonezani sretno…ja ću radije busom

Tu firmu nek prodaju kome god i kako god. Em nas košta sve i em potiču “štrajk ljudi u odijelima” i stvaraju krive posljedice po društvo.

Ako su Emirati došli u Beograd, teško će itko ovdje preživjeti i njima raditi konkurenciju, jednostavno su preveliki i prijevoz prema Indiji i Kini im ide zasad na ruku.

Ali da Pleso nije loše pozicioniran – nije. Nekome u zakupu za svoju avio kompaniju može biti itekako zanimljiv.

New Report

Close