Odlazak na putovanje koje ne uključuje skupe agencijske aranžmane i hotelski smještaj postala je sve češća misija turista. Sve veći je i broj internetskih servisa koji to omogućuju. Preko njih se može rezervirati željeni tip smještaja, na željenoj destinaciji i u rangu cijene koja je putniku najprihvatljivija, bilo da se radi o skromnom ili luksuznom smještaju.
I mnogi turisti iz Hrvatske služe se turističkim servisima kao što su Booking.com, TripAdvisor, ili Lonely Planet, na kojima mogu naći povoljan hotelski, hostelski i privatni smještaj, ali i pročitati preporuke posjetitelja. U posljednje vrijeme sve popularniji postaje i Airbnb.com, američka internetska stranica koja nudi isključivo privatni smještaj u kući, stanu, brodu, sobi, ili na nešto nekonvencionalniim mjestima poput kućice na drvetu ili iglua. Preko Airbnb-a se smještaj može naći u gotovo cijelom svijetu, a njegova prednost je ta što je brz, pregledan, jednostavan i siguran. U upravo je ovo posljednje to zbog čega ga koristi sve više turista, ali i iznajmljivača.
Povjerenje iznajmljivača
“Najteže je bilo uspostaviti povjerenje prema iznajmljivačima, jer ljudi ipak otvaraju vrata svojih domova. No upravo je sigurnost ono što naša platforma pruža, prvenstveno kada se radi o naplati”, poručio je za Wall Street Journal Nate Blecharczyk, jedan od osnivača Airbnb-a. Blecharczyk je posao pokrenuo zajedno s partnerima koji su htjeli iznajmiti sobu u svom stanu i tako zaraditi. Kad su osnovali stranicu, cilj im je bio napraviti bazu privatnog smještaja u kojem će se gost osjećati kao kod kuće, ali i omogućiti mu da otkrije lokalni aspekt destinacije, da se poveže s onima koji su već bili tamo i saznaju ono što ne piše u vodičima. Na Airbnb-u se tako mogu pročitati komentari i savjeti turista koji su već odsjeli u određenom mjestu, gradu ili selu i saznati je li smještaj stvarno onakav kakvim ga se želi prikazati. S obzirom da stranica funkcionira kao svojevrsna društvena mreža, u kratkom vremenu se iz prve ruke može saznati gdje je najbliži kafić, trgovina i svi drugi praktični savjeti. No, na stranici se ne ocjenjuje samo iznajmljivač i njegov stan. Kako svaki korisnik mora izraditi svoj profil, vlasnik stana može ocijeniti i to kakav je tko bio gost, što budućim iznajmljivačima također pruža sigurnost. Gost smještaj plaća Airbnb-u koji drži novac do kad se gost ne pojavi. U tom slučaju, vlasnik je osiguran ako gost otkaže, a gost je osiguran u slučaju da smještaj nije onakav kakav je opisan na stranici. Ako se gost ne pojavi novac će svejedno biti skinut s njegovog računa, a pravo povrata ima jedino ako otkaže na vrijeme i to uz naknadu. Iznajmljivači su također osigurani i depozitom koji Airbnb zadržava 48 sati nakon odlaska gosta, u slučaju da je nešto pokvareno ili slomljeno.
Imaju i mobilnu aplikaciju
Osim online korisnicima, Airbnb je pozornost dao i korisnicima mobitela, a preko četvrtine ih stranicu koristi preko njihove mobilne aplikacije. “Više od iznajmljivanja sobe važnije mi je iskustvo poznavanje okruženja. Ne želim više na internetu tražiti trgovinu. Radije ću preko aplikacije to pitati nekoga tko tamo živi, i dobiti odgovor za 20 sekundi”, poručila je jedna od korisnica servisa. A kako za vodeće svjetske destinacije, na Airbnb-u se lako može pronaći i smještaj u Hrvatskoj. Ukucavanjem Hrvatske u željenu destinaciju, nudi se tisuće prijedloga. “Najviše nam ljudi još uvijek dolazi preko Bookinga, ali nedavno smo stavili stan i na Airbnb i sve je više upita”, kaže nam jedan od iznajmljivača dodajući kako Airbnb-u kao i ostalim, sličnim servisima plaća samo proviziju. Za iznajmljivača ona iznosi od šest do 12 posto, a gost, uz cijenu smještaja, Airbnb-u plaća i naknadu za uslugu.
Američki startup
Stranica nudi smještaj u 34.000 gradova i 192 zemlje
Do prije nekoliko godina ovaj je američki startup bio poznat tek užoj zajednici Silicijske doline. Nakon godine dana poslovanja, njegovi osnivači gotovo su odustali od njega. No, do 2012. godine Airbnb je dosegao brojku od pet milijuna bukiranih noćenja, odnosno 200.000 noćenja mjesečno. Stranica danas nudi preko 300.000 smještajnih jedinica u 34.000 gradova 192 zemlje. Osim što je koristan turistima, Airbnb je jedan od najvrućih tehnoloških startupova u SAD-u, a njegova se vrijednost procjenjuje na 2,5 milijarde dolara. Online stranica za pronalazak smještaja diljem svijeta zapošljava preko 600 ljudi, u 12 ureda u Americi, Europi, Aziji i Australiji. Ekspanzija izvan granica SAD-u započela je svibnju 2011. kad je Airbnb kupio njemačkog rivala Acceleo. Time je otvoren prvi međunardoni Airbnb-ov ured u Hamburgu, a uslijedilo je i otvaranje ureda u Londonu. S obzirom na povećanje korisnika njihovog servisa, Airbnb je u 2012. otvorio još šest ureda uključujući Pariz, Milano, Barcelonu i Moskvu. Koncem 2012. iz kompanije su objavili da će se fokusirati na Australiju, drugo najveće tržište nakon SAD-a, kao i na Tajland i Indoneziju. Stoga je otvoren i ured u Sydneyu, a australski korisnici sada čine desetinu Airbnb baze. Nekoliko tjedana nakon najave agresivnog širenja na Australiju, najavili su i širenje na Azijsko tržište, a cilj im je doseći 2 milijuna smještajnih jedinica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Nemam komentara je jos nisam suradivala sa vama nadam se da cu biti zadovoljna
radim sa njima 2 godine… gost poslije svake rezervacije ostavlja ocjenu vašeg smještaja, i prokomentira što mu se dopalo,odnosno što nije. kompletni iznos ljetovanja gost uplačuje na račun agencije a vama lova sjeda na račun nakon što gost prespava prvu noć u vašem smještaju. taj dio mi se ne dopada jer nemate nikakvu garanciju , naime ako otkažu zadnji tren vi nemate nikakvu naknadu.al za sada nije bilo problema,
Uključite se u raspravu