Berlin i Pariz dobivaju domene, a Zagreb ne

Autor: Bernard Ivezić , 21. kolovoz 2013. u 21:59
PD

Turističke zajednice i velike međunarodne kompanije u Europi, SAD-u i Australiji predvode u zahtjevima za novim brendiranim domenama, a najviše zahtjeva poslao je Amazon.

Niti jedna hrvatska destinacija poput Dubrovnika, Zagreba, Zagorja, Plitvica ili Slavonije nije zatražila vlastitu internetsku domenu pokazuje registar ICANN-a. S druge strane turistička zajednica Beča nada da će već od ove jeseni moći dijeliti domene .Wien.

Slično planira i austrijska regija Tirol, a na popisu destinacija koje traže svoje vlastite domene još su Berlin s domenom .Berlin, Paris s .Paris i Barcelona s .Barcelona i .BCN. Po istom principu domene traže španjolska Catalonia, francuska d’Aquitaine, kanadski Quebec te Sydney, Melbourne, Helsinki, Hamburg i druge poznate destinacije. Na ICANN-ovom popisu nalazi se trenutačno blizu dvije tisuće zahtjeva za novim internetskim domenama koje će se koristiti na isti način kao i hrvatska domena .hr koju kontrolira CARNet.

Analitičari procjenjuju da će se većina zahtjeva za novim domenama odbiti s obzirom da je riječ o generičkim pojmovima, a najviše takvih zahtjeva postavio je Amazon. No, tvrtke iz cijelog svijeta poslale su svoje zahtjeve. Prednjače one iz automobilske industrije poput Seata i Jaguara, a slijede telekomunikacije poput Quatar telecoma i NTM-a, zatim tehnološke tvrtke poput ABB-a i Nokije, te turističke kompanije kao što je TUI i financijski divovi poput UBS-a. Tako je primjerice Vienna Insurence group zatražila domenu .VIG. Jedan od razloga skromnog interesa domaćih igrača za nove domene je cijena. Za prvu godinu korištenja ona je 185 tisuća dolara, te dodatnih 25 tisuća za svaku iduću godinu.

Komentirajte prvi

New Report

Close