Prodaja Nestléa nastavlja padati, počinje rasprodaja

Autor: Majda Žujo , 20. kolovoz 2013. u 21:59
Paul Bulcke, predsjednik Uprave

Ulagači traže da se najveći svjetski proizvođač hrane riješi neprofitabilnih poslovanja i brendova.

Najveća svjetska prehrambena kompanija, Nestlé, razočarala je svojim rezultatima prodaje već četvrto tromjesečje zaredom. Vlasnik brendova poput Nescafea ili Maggija poručio je kako aktivno traži krivca među proizvodima koji su odgovorni za najlošiji rezultat kompanije posljednje četiri godine.

Iz kompanije su poručili kako će se ove godine boriti da ostvare ciljani godišnji rast  prodaje između pet i šest posto, koji je ugrožen usporavanjem rasta na tržištima u razvoju, slabošću Europe te slabim učincima prodaje njihovih dijetetskih proizvoda, vode i smrznutog asortimana. Kako piše Bloomberg, pad prodaje potaknuo je i predsjednika Uprave Paula Bulckea da se baci u koštac sa područjima koji ne zadovoljavaju kriterije prodaje, posebice jer njegovi konkurenti postaju sve “mršaviji”.

Primjerice, Unilever koji je glavni konkurent Nestléu u segmentu juha i sladoleda, povukao je više od milijarde dolara od prodaje svoje imovine kako bi taj novac uložio u brzorastuće tržiše šampona i dezodoransa. S druge strane, Kraft Foods i Sara Lee su prepolovljeni dok je još jedan njihov konkurent, Campbell Soup u pregovorima o prodaji svoje ispostave u Europi. Stoga ulagači rješenje Nestléovih problema vide u i njegovom smanjenju, odnosno prodaju neprofitabilnih brendova.

“Riječ je o operaciji, ne amputaciji”, poručio je slikovito Thomas Russo, partner u kompaniji Gardner Russo&Gardner i investitor u Nestlé.

Nestléovo usporavanje rasta investitore, koji su posljednjih desetak godina kupovali njegove dionice, je stavio u nezgodan položaj. Sada se s dionicama trguje uz diskont. A slika nepobjedivosti i pouzdanosti švicarske kompanije poprilično je okrhnuta. Prisilna prodaja jedinice konzervirane rajčice također je razočarala, i to svojom cijenom. Prema Bloombergu, Nestlé je Del Monte foods prodao za 197 milijuna dolara, dok je konkurentski Unilever, primjerice, brend maslaca od kikirikija prodao za 700 milijuna te brend umaka za salate za 580 milijuna dolara.

Među segmentima s kojima se Nestlé nije proslavio treba izdvojiti smrznuti asortiman, a razlog je percepcija američkih potrošača da je smrznuta hrana manje zdrava od svježe. Nestlé bi se mogao riješiti i brenda energetskih pločica, a moguća je i prodaja nekih od 65 brendova vode.  

Komentirajte prvi

New Report

Close