Piše: Lana Šutić
Autorica teksta je Lana Šutić, content writer, prevoditelj za engleski i španjolski jezik i marketing manager. Lana je stalna autorica na Brand manager portalu za poduzetnike, koji je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima. Portal svojim čitateljima svakodnevno nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.
Web stranica je vaša online osobna iskaznica. Web je dobar za stvaranje i ostavljanje dobrih dojmova o Vama kod Vaših potencijalnih klijenata, održavanje dobrih dojmova kod već postojećih klijenata i prilika da se na brzinu predstavite onima koji su samo u prolazu (ali koji također mogu reći riječ, dvije dobrih o Vama negdje usput, što nikako nije za baciti).
To bi bilo ono općenito što ide u prilog izradi kvalitetne web stranice Vaše tvrtke. Ipak, činjenica jest da nemamo svi iste ciljeve kada su u pitanju njen koncept, sadržaj i grafika. Mikrociljevi razlikuju se od firme do firme, a sukladno tim malim, pojedinačnim ciljevima koje imate na umu kada krećete u izradu weba, izgledat će i finalni proizvod.
Bez obzira radi li web stranicu Vaše tvrtke in-house dizajner (netko drugi tko je kod Vas zaposlen) ili vanjska digitalna agencija koja se time profesionalno bavi, prije nego proces izrade počne, upitajte se ovih 9 pitanja ( čiji redoslijed zanemarite – kad se uspoređuje koliko je jedno važnije od drugoga, u pitanju su najčešće nijanse):
1. Koji je moj glavni cilj izrade web stranice?
Ne, ''tek toliko da se nađe'' i ''kad ju već svi imaju, zašto ne bih i ja'' – nisu točni odgovori. Umjesto da ispalite ovo dvoje ili nešto tome slično kao iz topa, zapitajte se je li cilj tek olakšati Vašim novim klijentima pristup osnovnim informacijama o Vašoj tvrtki ili se želite bolje povezati i sa postojećim i sa budućim klijentima?
2. Hoću li stranicu koristiti kao platformu za branding?
Ako hoćete, onda to znatno mijenja Vaš smjer kretanja i povlači sa sobom više dodatnih sadržaja kako biste ciljanoj publici dali dodanu vrijednost, te pomoću ciljanih metoda promovirali svoj brand i povećali svijest o njemu.
3. Trebam li blog?
Nadovezujući se na dvojku, preispitajte ulogu bloga na Vašem webu. Ako od weba doista očekujete više i ako mislite pružiti više, blog Vam svakako treba. Ciljate li na ljude koje zanimaju popratni sadržaji, korisne informacije o Vašoj djelatnosti (proizvodima, uslugama), svjež pogled na stvari i primjeri dobre prakse – pokrenite službeni blog.
4. Trebam li ubaciti vizualne efekte?
Flash animacija, slideovi i drugo 'svašta nešto', mogu Vam i ne moraju biti potrebni. I dalje sve ovisi čime se bavite, kome se obraćate, što želite poručiti.
S druge strane, fotografije koje ilustriraju Vašu priču najčešće su dobrodošle.
5. Treba li mi uopće opcija slanja newslettera?
Ako web koristite kao jak promotivni alat, newsletter bi se mogao dobro uklopiti. Newsletter je jedan sasvim pristojan golub pismonoša koji će sve ono što poručujete svojim brandom dovesti do ljudi koje to stvarno zanima.
6. Kakav imidž na tržištu biste htjeli postići sa svojim brandom putem weba?
Odnosno, kako želite da vas doživi/vidi vaša ciljana publika na temelju komunikacije koju odašiljete putem svog weba. Odgovori na ovo pitanje dat će prave smjernice za ton, sadržaj i količinu tekstova na webu.
7. Tko je uopće moja ciljana publika?
Publika je sve, a sve je publika. Ciljani klijenti, čitatelji, ljudi kojima se obraćate prvi su i najvažniji razlog izrade Vašeg weba. Uključite ih u svaki korak i segment stvaranja vaše web stranice i prilagođavajte sadržaje, kao i korisničko iskustvo u pogledu strukture i navigacije upravo njima.
9. Kako ćete promovirati Vaš web?
Na kojim ćete ključnim riječima graditi Vaš web? Izrada liste ključnih riječi je jako bitna. Pomoću njih ćete svoj site optimizirati za što bolju poziciju na tražilicama, moći krenuti u Google oglašavanje ili ono na društvenim mrežama. Hoćete li se povezati sa drugim poduzetnicima? Hoćete li se oglašavati na portalima ( sponzorirani članci, banner)? Mislite li biti prisutni na društvenim mrežama?
Svaka reklama počinje od kvalitetno napravljenog weba, stoga prilikom izrade imajte na umu i promociju koja slijedi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu