Ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Siniši Hajdašu Dončiću u ponedjeljak se potkrao lapsus kada je izjavio da je TŽV Gredelj u stečaju kompanija koja će raditi 44 nova vlaka za HŽ Putnički prijevoz.
32elektromotorna
vlaka nabavlja HŽ Putnički prijevoz
Lapsus su nam potvrdili iz HŽ-a, dodajući da završni pregovori s tvrtkom Končar električna vozila još traju. "TŽV Gredelj u gradnji vlakova može sudjelovati kao podizvođač", poručuju iz HŽ-a. Pero Hrkać, stečajni upravitelj Gredelja, potvrđuje da će i Gredelj sudjelovati u izradi vlakova za HŽ. "Na spomenutim natječajima participirali smo u suradnji s tvrtkom Končar, koja je bila i naš konzorcijalni partner tijekom izrade prototipa tih vozila", kaže Hrkać. Vjerojatno je ministrov lapsus, kao i činjenica da pregovori još traju, razlog zašto Končar tu informaciju nije najprije podijelio s ulagačkom zajednicom na stranicama Zagrebačke burze. Iz te su nam se tvrtke pohvalili da Končar ima znanja i mogućnosti za izradu niskopodnih elektromotornih vlakova, što je dokazao i u proizvodnji dvaju prototipova za HŽ za regionalni te gradsko-prigradski promet koji su u redovnom prometu.
"Interes za proizvodnju vlakova u suradnji s domaćom industrijom Končar je jasno izrazio i nada se pozitivnoj odluci i skorom ugovaranju. S obzirom na to da je natječaj u tijeku, nemamo drugih komentara", kažu u Končaru. Dionice Končara Elektroindustrije nisu pretjerano profitirale te su u utorak zabilježile neznatan pad. Zasad je poznato da HŽ Putnički prijevoz nabavlja 32 elektromotorna vlaka, od čega 16 za prigradski i 16 za regionalni promet, te 12 dizelelektričnih motornih vlakova. Natječaj za 32 elektromotorna vlaka raspisan je u prosincu 2012., a za dizelelektrične motorne vlakove u siječnju ove godine. Oba natječaja objavljena su u Narodnim novinama, kažu u HŽ-u. Cijeli je posao prilično vrijedan za Končar i domaću industriju jer će ukupna vrijednost nabave novih vlakova dosegnuti 1,6 milijardi kuna. Vrijednost 32 elektromotorna vlaka je 1,2 milijarde kuna, a 12 dizelelektričnih motornih vlakova 414 milijuna kuna.
1,2milijardi
kuna njihova je vrijednost
Kako je u ponedjeljak objasnio ministar, još se čeka konačan dogovor s bankama, čime je barem otkrio kako će se financirati kupnja vlakova, koju je prvi put najavio u studenome 2012. Brojni su razlozi kupnje novih vlakova. U HŽ-u kažu da će nabava rezultirati smanjenjem operativnih troškova masovnog prijevoza putnika, povećanjem sigurnosti i raspoloživosti prijevoznih sredstava, kao i kvalitete usluge i konkurentske pozicije na prijevoznom tržištu. Vlakovi bi trebali biti pušteni u promet tijekom 2014., 2015. i 2016. godine. Željeznice FBiH početkom ove godine Končaru su vratile niskopodni elektromotorni vlak kupljen četiri godine prije za 5,3 milijuna eura, uz obrazloženje da je preskup i nekvalitetan. Iz Končara su poručivali da je oštećen nestručnim rukovanjem.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kao Gredeljev radnik ne mogu da ne komentiram ovu vijest.Kao i kod tramvaja Gredelj dobiva mrvice a poltronistićka vlast Končara opet je uspjela svu vodu usmjeriti na svoj mlin.Ljudi koji su ostali raditi u Gredelju nakon ovog namjestenog stecaja ćekaju kao ozebao sunce taj posao jer vjerujte da već sa sljedečim mjesecom ostat če nas bar 50-ak manje.Mi smo svi uvjereni da če večinu toga posla ipak odraditi KONĆAR-SIEMENS a jadni Gredelj samo konstrukciju koja je najtezi dio posla ali i naj jeftiniji.Ali opet da bar i to……..
Ako je ova informacija tocna onda je tu super super i velika stvar!
Dobri su Končarevi tramvaji, a još bolji vlakovi….
Uključite se u raspravu