Crnogorci prodali Turcima Kontejnerske terminale

Autor: Poslovni dnevnik , 24. srpanj 2013. u 18:45
Luka Bar dobiva novu ulogu

Global ports se obvezao provesti program socijalnog zbrinjavanja, investiranja 13,5 milijuna eura u restrukturiranje i dodatan investicijski ciklus vrijedan 7,6 milijuna eura.

Turska kompanija Global ports preuzet će upravljanje tvrtkom Kontejnerski terminali i generalni tereti (KTGT) u crnogorskoj luci Bar.

Naime, natječajno povjerenstvo za privatizaciju usvojila je prijedlog ugovora o kupoprodaji 62,09 posto dionica Kontejnerskih terminala koje će Turci platiti oko osam milijuna eura.Iz natječajnog povjerenstva je priopćeno kako  je prijedlog ugovora usuglašen nakon uspješno završenih pregovora sa turskim ponuđačem. Kako javlja podgorička Pobjeda, u natječajnom povjerenstvu su posebno zadovoljni jer su uspjeli povećati cijenu za državni paket dionica. Naime, Turci su isprva za taj udjel nudili 7,1 milijun eura."Global Ports je, prema odredbama prijedloga ugovora, preuzeo obavezu investiranja u restrukturiranje KTGT-a, vrijednu 13,5 milijuna eura, u okviru CAPEX programa, i to u roku od tri godine. Turska kompanija će nakon faze restrukturiranja realizirati i dodatni investicijski program u razdoblju od pet godina vrijedan 7,6 milijuna eura"poručili su za Mina-biznis iz natječajnog povjerenstva.

Prijedlog ugovora, kako su dodali, predviđa i pravo prodavatelja da kao ugovornu kaznu zadrži 100 posto iznosa kupoprodajne cijene u slučaju da se u potpunosti ne realizira investicijski program, na način koji je definiran ponudom. Takođe, predviđen je i automatski raskid ugovora o kupoprodaji i koncesiji ukoliko dođe do kršenja obaveza.Prijedlog ugovora predviđa i obavezu Global Portsa da provede socijalni program zbrinjavanja, a kao što je predviđeno kolektivnim ugovorom. Turska kompanija će za realizaciju socijalnog i programa podrške zaposlenima morati osigurati 6,5 milijuna eura."Operativni plan Global Portsa podrazumijeva pozicioniranje Kontejnerskih terminala i generalnih tereta kao južnojadranskog prometnog pravca prema Balkanu, Bara kao glavnog regionalnog distributivnog i logističkog čvora za balkansku regiju, konsolidaciju i jačanje kompanije kao industrijske luke za promet robe iz zaleđa", poručuju iz natječajnog povjerenstva.

Komentirajte prvi

New Report

Close