Bezreceptne lijekove moguće je kupiti i u drogerijama

Autor: Majda Žujo , 22. srpanj 2013. u 22:00
Bezreceptnim lijekovima DM se izdvojio od konkurencije

Dugoročna strategija razvoja DM-a, uz daljnje investicije u nove prodavaonice i uređenje postojećih, uključuje i širenje asortimana i ponude bezreceptnih lijekova.

Kupnja bezreceptnih lijekova u Hrvatskoj je već nekoliko godina, osim u ljekarnama, moguća i u drogerijama.

Malo je poznato da je još prije nekoliko godina DM bio prvi koji je uveo takav asortiman, a danas se bezreceptni, ili takozvani OTC lijekovi (kako se nazivaju u farmaciji) mogu kupiti sedam DM-ovih trgovina u kojima postoje specijalizirani odjeli bezreceptnih lijekova i medicinskih proizvoda."U ponudi DM-ove ljekarne nalazi se gotovo 2000 proizvoda: dodaci prehrani, dermokozmetički proizvodi, medicinska pomagala i oprema, bezreceptni lijekovi za smanjenje upala, ublažavanje bolova i snižavanje povišene temperature", kažu u DM-u dodajući kako su u svim prodavaonicama koje imaju OTC odjel zaposleni magistri farmacije te farmaceutski tehničari kako bi kupcima pružili stručnu pomoć. Zadovoljni su, kažu, i s odazivom kupaca pa nije ni čudo da nastavljaju sa širenjem tog asortimana.

"Dugoročna strategija razvoja DM-a, uz daljnje investicije u nove prodavaonice i uređenje postojećih prodavaonica, uključuje i širenje asortimana i ponude bezreceptnih lijekova. Plan širenja ponude bezreceptnih lijekova odraz je jednog od temeljnih principa poslovanja DM-a, a to je kreiranje i usavršavanje asortimana koji će kupcima DM-a omogućiti zdrav i kvalitetan život", kažu u DM-u dodajući kako su odluke o širenju asortimana uvijek odgovor na zahtjeve kupaca. "Sudeći prema reakcijama kupaca, uključivanje bezreceptnih lijekova i medicinskih pomagala u ponudu Dm-a pokazala se kao dobar odabir", tvrde u DM-u. Ipak, može se reći da, kada je riječ o kupnji lijekova, hrvatski kupci još uvijek odlaze u ljekarne. No, osim navike, razlog je očito i taj što tržište po tom pitanju još nije liberalizirano pa ni ponuda OTC lijekova, na mjestima gdje to nije primarna djelatnost, baš i ne postoji. S obzirom da se radi o prilično lukrativnom tržištu, zapravo je čudno da nema i više onih koji su se odlučili svoje trgovine proširiti i na takvu djelatnost koja bi im donijela dodatnu zaradu. Primjerice iz DM-ovog konkurenta Kozma, poručili su kako u njihovim drogerijama prodaja bezreceptnih (OTC) lijekova za sada nije opcija.

Takovih planova nemaju ni u Konzumu, unatoč tome što mnogi strani trgovački lanci to rade. A prema mišljenju upućenih, za očekivati je da će u Hrvatskoj lijekovi još neko vrijeme ostati u ljekarnama. Ipak, za razliku od Hrvatske, u nekim je zemljama normalno otići u "špeceraj" i kupiti pola kile lijekova protiv bolova, pa čak i onih koje mora prepisati liječnik. Zapravo, nedavno istraživanje u SAD-u, pokazalo je da je kupnja lijekova u supermarketima ili diskontima višestruko jeftinija od kupnje lijekova u kvartovskoj ljekarni. Posebice kada se radi o lijekovima na recept. Studija koju je napravio portal Consumerreport pokazala je da su lijekovi kupljeni u diskontnom lancu Costco (za kojeg je potrebna članska iskaznica prilikom kupnje) i do pet puta jeftiniji nego u CVS-u koji je najveći farmaceutski trgovački lanac u SAD-u. "Trgovine u kojima se kupuje u velikim količinama, poput Costca ili Wal-marta farmaceutske proizvode koriste samo kako bi povećale promet u svojim trgovinama, dok tradicionalnim  farmaceutskim lancima kao što su CVS, Rite Aid, i Walgreens lijekovi čine većinu prihoda koje ostvaruju", objasnio je takav nesrazmjer cijena Stephen W. Schondelmeyer, profesor farmakoekonomike na Sveučilištu u Minnesoti.

A koliko je tržište OTC lijekova lukrativno govori i podatak da je samo u SAD-u 2012. godine ono bilo "teško" oko 29,3 milijarde dolara. Prije samo četiri godine, kada ti podaci nisu uključivali prodaju OTC-a u trgovačkom lancu Wal-Mart te ostalim trgovačkim lancima, diskontima, supermarketima i vojnim trgovinama, vrijednost tržišta bilježila je 16,8 milijardi dolara, dakle 12,2 milijarde manje. U Hrvatskoj je pak 2011. godine tržište bezreceptnih lijekova, prema veleprodajnim cijenama, iznosilo 82,9 milijuna eura, što je 11 posto ukupnoga farmaceutskog tržišta. Tada je zabilježen rast od četiri posto u odnosu na godinu ranije, a pretpostavka je da će još rasti. 

Komentirajte prvi

New Report

Close