HT napokon angažirao 
market makere za dionicu

Autor: Tin Bašić , 21. srpanj 2013. u 22:00
Photo: Borna Filic/PIXSELL

Kada je 2009. omogućeno specijalističko trgovanje, smatralo se da će upravo HT biti prvi u tome, no ipak nisu.

Najlikvidnija i najpopularnija dionica domaćeg tržišta kapitala, ona Hrvatskog telekoma, napokon ima specijaliste za trgovanje. Kompanija koja ima nekoliko stotina tisuća dioničara, zbog čega je i dobila naziv "narodna dionica", potpisala je prošloga tjedna ugovore o specijalističkoj trgovini. I to sa dva marker makera.

Prvo je u četvrtak ugovore potpisala s investicijskim društvom Interkapital, a dan nakon s Erste bankom. Tako se nakon gotovo tri i pol godine od kada je na Zagrebačkoj burzi prvi puta skopljen ugovor u specijalističkoj trgovini, HT odlučio na to. Krajem 2009. i početkom 2010. godine, kada se očekivao prvi specijalist, akteri tržišta kapitala očekivali su i nadali su se da će upravo HT biti prva dionica s takvim načinom trgovanja. Budući da je bila najpopularnija i s najviše dioničara, a izlaskom na burzu 2007. godine pobudila je neviđen interes za dioničarstvom u Hrvatskoj, smatralo se da će baš HT predvoditi razvoj tržišta i u tom segmentu.

No nisu, i prvi ugovor o specijalističkoj trgovini potpisala je Atlantic grupa s Erste bankom. Od tada, specijaliste su angažirali Uljanik plovidba, koja je ugovor potpisala s Raiffeisen bankom, a AD plastik prvo je počeo suradnju s Erste bankom, da bi prije dva mjeseca angažirao i Interkapital tako da sada ima dva specijalista. Za market makera odlučio se i Ledo koji je za taj posao angažirao Erste banku i RBA. Stoga sada na domaćem tržištu kapitala tri kompanije imaju po dva market makera. To je važno naglasiti jer je suradnja sa dva specijalista jedan od preduvjeta za ulazak u najvišu kotaciju ZSE – Vodeće tržište koje je stupanjem tada novih Pravila ZSE, osnovano u srpnju 2009. i od tada je prazno.

Marker maker, ili specijalist inače je banka, brokerska kuća ili druga financijska institucija koja je uvijek spremna po kupovnoj cijeni kupiti i po prodajnoj cijeni prodati dionice. Na taj način "market makeri" stvaraju veću likvidnost, a manju volatilnost cijena dionica. Budući da je likvidnost domaćeg tržišta izrazito mala, uloga specijalista može određenu dionicu učiniti atraktivnijom jer je puno jednostavnije kupovati i prodavati takve dionice a da se cijena suviše ne poremeti.

Komentari (2)
Pogledajte sve


ako je suditi po primjeru ADPL, market maker neće donijeti ništa dobroga ovoj dionici

Kako neće??? Možda pad do 110kn. [emo_smijeh]

ako je suditi po primjeru ADPL, market maker neće donijeti ništa dobroga ovoj dionici

New Report

Close