Najlikvidnija i najpopularnija dionica domaćeg tržišta kapitala, ona Hrvatskog telekoma, napokon ima specijaliste za trgovanje. Kompanija koja ima nekoliko stotina tisuća dioničara, zbog čega je i dobila naziv "narodna dionica", potpisala je prošloga tjedna ugovore o specijalističkoj trgovini. I to sa dva marker makera.
Prvo je u četvrtak ugovore potpisala s investicijskim društvom Interkapital, a dan nakon s Erste bankom. Tako se nakon gotovo tri i pol godine od kada je na Zagrebačkoj burzi prvi puta skopljen ugovor u specijalističkoj trgovini, HT odlučio na to. Krajem 2009. i početkom 2010. godine, kada se očekivao prvi specijalist, akteri tržišta kapitala očekivali su i nadali su se da će upravo HT biti prva dionica s takvim načinom trgovanja. Budući da je bila najpopularnija i s najviše dioničara, a izlaskom na burzu 2007. godine pobudila je neviđen interes za dioničarstvom u Hrvatskoj, smatralo se da će baš HT predvoditi razvoj tržišta i u tom segmentu.
No nisu, i prvi ugovor o specijalističkoj trgovini potpisala je Atlantic grupa s Erste bankom. Od tada, specijaliste su angažirali Uljanik plovidba, koja je ugovor potpisala s Raiffeisen bankom, a AD plastik prvo je počeo suradnju s Erste bankom, da bi prije dva mjeseca angažirao i Interkapital tako da sada ima dva specijalista. Za market makera odlučio se i Ledo koji je za taj posao angažirao Erste banku i RBA. Stoga sada na domaćem tržištu kapitala tri kompanije imaju po dva market makera. To je važno naglasiti jer je suradnja sa dva specijalista jedan od preduvjeta za ulazak u najvišu kotaciju ZSE – Vodeće tržište koje je stupanjem tada novih Pravila ZSE, osnovano u srpnju 2009. i od tada je prazno.
Marker maker, ili specijalist inače je banka, brokerska kuća ili druga financijska institucija koja je uvijek spremna po kupovnoj cijeni kupiti i po prodajnoj cijeni prodati dionice. Na taj način "market makeri" stvaraju veću likvidnost, a manju volatilnost cijena dionica. Budući da je likvidnost domaćeg tržišta izrazito mala, uloga specijalista može određenu dionicu učiniti atraktivnijom jer je puno jednostavnije kupovati i prodavati takve dionice a da se cijena suviše ne poremeti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ako je suditi po primjeru ADPL, market maker neće donijeti ništa dobroga ovoj dionici
Kako neće??? Možda pad do 110kn. [emo_smijeh]
ako je suditi po primjeru ADPL, market maker neće donijeti ništa dobroga ovoj dionici
Uključite se u raspravu