Važno je pokazati motivaciju

Autor: Ariana Vela , 15. srpanj 2013. u 22:01
Ariana Vela

Prepručam personalizaciju pisma motivacije; pogledajte web stranice, Facebook profile i druge objave i napišite zašto smo vam zanimljivim.

Piše: Ariana Vela, direktorica konzultantske tvrtke EU PROJEKTI

EU PROJEKTI od utroka traže voditelja/icu ureda. To samo po sebi nije vijest niti je vrijedno trošenja skupih novinskih kartica, no sljedećih nekoliko redaka moglo bi biti korisno onima koji žele graditi karijeru u našoj, ali i u drugim propulzivnim tvrtkama bez obzira na djelatnost.

U šumi zaprimljenih životopisa primjetila sam nekoliko identičnih obrazaca koje kandidati/kinje ponavljaju, misleći da će im to biti prednost prilikom dobivanja posla, međutim takva se razmišljanja često pokažu pogrešnima. U nastavku donosim pet ključnih propusta kandidata/kinja koje smo dosad uočili:

1. Slanje istog uvodnog e-maila svim potencijalnim poslodavcima.
Svjesna sam da je traženje posla zamoran posao i da su tražitelji posla ponekad doslovno izluđeni jer ne dobivaju odgovore na poslane molbe, ali tekst "Poštovani, prijavljujem se na oglas objavljen tu i tu tada i tada. S poštovanjem" je prvi kontakt kandidata/kinje s poslodavcem, stoga ga treba shvatiti ozbiljno. U šumi životopisa i bezličnih uvodnih e-mailova, na sebe ćete skrenuti ako napišete nekoliko jednostavnih i argumentiranih rečenica o tome zašto želite raditi baš u našoj tvrtki i otkuda dolazi vaša motivacija.

2. Kontinuirano prosljeđivanje identičnog pisma motivacije.
Jasno mi je da želite bilo kakav posao, ali mi volimo svoje tvrtke i ne želimo zaposlenike/ce kojima je potpuno svejedno gdje i što rade. Zbog toga prepručam presonalizaciju pisma motivacije. Pogledajte naše internetske stranice, Facebook profile i druge objave i napišite zašto smo vam zanimljivi i što biste voljeli postići kod nas. Slanje pisma motivacije u kojem se greškom obraćate drugom poslodavcu je razlog zašto ste već u ovoj fazi eliminirani. 

3. Odlazak na znatno niži rang posla.
Kada ispred sebe imam životopis osobe sa završenim MBA-om koja rukovodi cijelim sektorom dobrostojeće tvrtke, zapitam se zašto ta osoba želi voditi naš ured. Koja joj je motivacija za prelazak na niže plaćeno i rangirano radno mjesto? Je li se umorila? Ukoliko ta ista osoba pošalje pismo motivacije kao pod "2.", upitnici postaju još veći zato objasnite zašto želite promjenu karijere. 

4. Nezadovoljavanje uvjeta natječaja.
Iako cijenim trud ljudi koji su dugotrajno nezaposleni i žele pronaći bilo kakvo zaposlenje, slanje životopisa na natječaj kojemu ne udovoljavate vrlo će malo poslodavaca shvatiti ozbiljno. Ukoliko nam u uvodnom e-mailu napišete da ne udovoljavate uvjetima, ali se javljate iz određenih razloga koje ste detaljno obrazložili, to će naići na razumijevanje, ali u suprotnome ću se zapitati jeste li u stanju pročitati i razumijeti uvjete natječaja. U našem je poslu dobro razumijevanje uvjeta natječaja izuzetno važno, stoga na ovakve postupke koji nisu dodatno obrazloženi gledamo kao na pogreške, a vi ste htjeli postići upravo suprotan efekt. 

5. Slanje životopisa na različitim stranim jezicima. 
Iako cijenim znanje stranih jezika i ono je potrebno u vašem budućem radu, hrvatski jezik službeni je jezik u našoj državi i dokumentaciju je potrebno slati upravo na njemu. Ne vjerujem da biste na natječaj nekog tijela javne vlasti poslali životopis na njemačkom. Napominjem da cilj ovog članka nije bio kritizirati vas, nego pomoći da povećate svoje šanse za dobivanje posla. Razmilite o tome kako je poslodavcu koji dobiva stotine životopisa i mora odlučiti o tome koga poslati u sljedeći krug natječaja, a kome zahvaliti na sudjelovanju. Za posao u tvrtkama koje kontinuirano rastu i imaju dobru perspketivu u budućnosti, isplati se potruditi.I na kraju. Mnogo toga ovisit će o vašoj energiji i entuzijazmu s kojim pristupate traženju posla. Kako se osjećate kada nekome upućujete molbu za posao? Jeste li zadovoljni i optimistični ili vam je svejedno? Koliko god smiješno djelovalo, moje iskustvo je pokazalo da je slušanje unutrašnjeg glasa u poslu jako važno. On je taj koji će vam dati smjer i koji će vam reći što jest, a što nije dobro za vas. Kada ga ne slušatei molbe šaljete po inerciji, poruka koju šaljete jest "svejedno mi je". Vašem budućem poslodavcu nije svejedno i zato vrijedi izaći iz apatije i potruditi se.

više na www.eu-projekti.info

Komentirajte prvi

New Report

Close