Laburisti: Zakon o željeznici je elementarna nepogoda

Autor: Poslovni.hr/Hina , 12. srpanj 2013. u 13:33
Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

Zakon o željeznicama, koji je predložila Vlada, oštro su danas napale oporbene parlamentarne stranke, a laburist Mladen Novak nazvao ga je elementarnom nepogodom i zakonom opasnih namjera.

Zakon o željeznicama, koji je predložila Vlada, oštro su danas napale oporbene parlamentarne stranke, a laburist Mladen Novak nazvao ga je elementarnom nepogodom i zakonom opasnih namjera.

"Ovaj je zakon ne samo elementarna nepogoda, nego i zakon opasnih namjera", ustvrdio je Novak, pobrajajući niz upitnih poteza koji su se povlačili u željezničkom sektoru, ali i upozoravajući na neke postojeće nelogičnosti, poput one da u teretnom prijevozu od 25 elektro-lokomotiva radi samo njih 12.

Novak je kritičan prema mogućnosti parcijalnog upravljanja infrastrukturom, tumačeći kako to znači da istarskim prugama može upravljati jedan operater, slavonskim drugi, a zagrebačkim treći operater. Može nam se, kaže, dogoditi da se ono što je isplativo izdvoji i bude privatno, da se nekome dade.

I HDZ je uvjeren da zakon ne odgovara na izazove koji su pred Hrvatskom. Željeznički prijevoznici nisu spremni za izazov što ga donosi slobodno tržište, kaže Branko Bačić, nezadovoljan što se nije vodilo računa kako ih poboljšati i osnažiti.

Glede liberalizacije, uvjeren je da će se tržišna utakmica voditi samo na boljim koridorima, ne na lokalnim, malim prugama, kojima, možda, prijeti gašenje.

Željeznički prijevoznici 60 posto prihoda ostvaruju na takvim, boljim koridorima, no zakon ne odgovara što će se s njima dogoditi kada ostanu bez 50 ili 60 posto sredstava, upozorio je Bačić.

Oporba se protivi hitnom donošenju zakona, tvrdi da ubrzanim načinom rada Sabor dodatno marginalizira, postaje Vladin odjel za zakonodavstvo.

Upozoravaju da će tri temeljna dokumenta koja uređuju hrvatske željeznice donositi izvršna vlast, daleko od očiju Sabora, a time i javnosti.

Vladin predstavnik Zdenko Antešić objasnio je kako je donošenje novog zakona o željeznici nužno kao značajan korak prema liberalizaciji tržišta željezničkih usluga.

Zakonom se, kaže, jasnije i detaljnije definiraju odnosi upravitelja infrastrukture i željezničkih prijevoznika, po prvi puta se definira mogućnost zakupa trase željezničke infrastrukture i od pravnih osoba koje nisu željeznički prijevoznici. Po prvi puta se uvodi regulacija pristupa za željezničke prijevoznike na terminale i morske i riječne luke itd.

Komentirajte prvi

New Report

Close