U Hrvatskoj su u prvom polugodištu prodana samo 15.384 automobila, što je pad od 23,8 posto u odnosu na isto razdoblje 2012., pokazuje analiza agencije Promocije plus.
2567automobila
prodao je Volkswagen u prvih šest mjeseci ove godine
Nastavi li se trend do kraja godine, ukupno bi ove godine trebalo biti prodano oko 30 tisuća automobila. Za usporedbu, tijekom 2007. prodano je 83 tisuće novih automobila, a godinu kasnije 88 tisuća. No, na vrhu ljestvice najprodavanijih automobila i u rekordnoj 2008. i tijekom ove recesijske godine iste su marke: Volkswagen i Opel. U prvih je šest ovogodišnjih mjeseci Volkswagen prodao 2567 automobila, čime je postigao udio na tržištu od 16,7 posto. Slijedi Opel sa 1904 prodana vozila i udjelom od 12,4 posto. Nakon njih su Peugeot sa 1158, Hyundai sa 1075, Citroen sa 946, Renault sa 892 i Kia sa 876 prodanih primjeraka. Ostali proizvođači drže pojedinačno po manje od pet posto tržišnog udjela.
Najmanje je pak prodao američki Chevrolet, jedan automobil, a malo bolji je Infiniti s tri komada i Lancia s pet isporučenih automobila. Za razliku od američkog, korejski Chevrolet (nekadašnji Daewoo) vrlo je popularan u Hrvatskoj te je u pola godine prodao 635 automobila. Kad je riječ o najpoželjnijim tipovima automobila, tu se na vrhu opet smjenjuju oni Volskwagenovi i Opelovi. Najpoželjniji automobil u prvom polugodištu bio je Golf sa 878 prodanih primjeraka ili 5,7 posto ukupno prodanih vozila. Slijedi Astra sa 748 komada te VW Polo, koji je pronašao 726 kupaca. Iza njih su Opelova Corsa, Hyunday i30, Peugeot 208, Opel Insignia te VW Passat. Što se tiče luksuznih brendova, u prvih šest mjeseci kupce je našlo 226 Mercedesa, 420 BMW-a, 573 Audija, 29 Porschea, 16 Lexusa te pet Jaguara. Promatra li se samo lipanj ove godine, ukupna je prodaja osobnih automobila, sa 3190 komada, za 154 vozila ili 4,6 posto manja nego u svibnju. U odnosu na lipanj prošle godine prodano je 175 automobila ili 5,2 posto manje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu