Poboljšanje angažmana zaposlenik ne donosi kompanijama samo poboljšanju produktivnosti. Iako, organizacije s visokom razinom angažmana zaposlenika bilježe rast produktivnosti od 22 posto, pokazala je nova analiza Gallupa koja je provedena na više od 1,4 milijuna zaposlenih u Sjedinjenim Američkim Državama, angažman zaposlenika donosi daleko više benefita kompanijama nego što je to vidljivo na prvu.
Gallup istraživanje provedeno u 2012. godini, a uključivalo je ispitivanje 49.928 radnih jedinica u 192 organizacija, preko 49 industrija i pokazalo je kako snažan angažman zaposlenika povećava produktivnost i prihode kompanija čak i tijekom teških ekonomskih vremena. Pored toga, snažan angažman zaposlenika potiče različite ishode koji su dobri za zaposlenike i klijente. Na primjer, snažno angažirane organizacije imaju dvostruko veći postotak uspješnosti od organizacija s nižim postotkom angažmana zaposlenika, piše Harvard Business Review pozivajući se na Gallupovu analizu.
1,4milijuna
radnika anketirano je u Gallupovom istraživanju
Ako se uspoređuju kompanije prema poslovnim rezultatima u jednom kvartalu one na vrhu ljestivce (s najboljim poslovnim rezultatima) imaju prije svega izražen čimbenik angažiranosti zaposlenika dok kompanije s niskim poslovnim rezultatima imaju daleko veći broj izostanak zaposelnika s posla koji je izravno povezan s nižim prometom. Naime, kompanije koje su imaju uspješne kavrtalne rezultate bilježe maksimalni pad prometa od 25 posto, dok one s niskim poslovnim rezultatima bilježe pad prometa od 65 posto.
Usporedba kompanija
Također, angažman zaposlenika povećava kvalitetu rada i sigurnost na radnom mjestu. Kompanije s odličnim kvartalnim rezultatima prijavljuju 48 posto manje nezgoda na radu i 41 posto manje komplikacija pri liječenju zaposlenika u slučaju nezgode. "I dok ljudi definiraju angažman na razne načine, mi ovdje koristimo jednostavnu definiciju: ljudi žele doći raditi, razumiju svoje poslove i znaju kako njihov rad doprinosi uspjehu organizacije", piše Harvard Business Review. Jim Harter, glavni znanstvenik u Gallup istraživanjima opisao je angažirane zaposlenike kao one koji su pažljivji i oprezniji. "Oni paze na potrebe svojih suradnika i kompanije u kojoj rade, jer su svjesni da je uspjeh kompanije rezultat njihovog rad i rada njihove organizacijske jedinice", izjavio je Harter za Hardvard Business Rewie.
Harter, koji je autor više od 1000 članaka na temu angažmana zaposlenika, kao i dva bestselera na tu temu, također kaže da oni koji se bave zaposlenicima (odjeli za ljudske resurse i menadžeri) moraju "kontinuirano stvarati nova radna mjesta unutar kompanije, tako da svaka osoba ima priliku učiniti ono što radi najbolje." Prema Harteru menadžeri moraju "slušati mišljenje ljudi bliskih proizvodnom procesu (onih koji su izravno uključeni u stvarna pitanja sigurnosti i kvalitete ili nedostatke), te pomoći ljudima da vide vezu između svakodnevnog rada i više svrhe ili misije kompanije". Menadžeri moraju stvoriti krug unutar kojega komunikacija s zaposlenicima njeguje angažman, ali i stvara i usmjerava angažman u pravom smjeru. Ipak mnoge kompanije imaju problema u segmentu poticanja angažmana zaposlenika. Harter kaže kako "mnoge organizacije unutar tvrtki ili mjere krive stvari pa ne prepoznaju angažman na pravi način, ili se mjereni podaci krivo tumače, pa se reorganizacija razvija u krivom smjeru.
Komunikacija
Kompanije često zaboravljau da bi angažiranost zaposlenika trebala biti dio ukupne strategije razvoja, ali i komunikacija s zaposlenicima o angažiranosti mora biti dio svakodnevnog radnog procesa. Menadžerima također treba osigurati adekvatno obrazovanje u području poticanja angažiranosti zaposlenika kako bi ju provodili na pravi način, ali i znali tumačiti dobivene rezultate". Ako ste predani povećanju produktivnosti u svojoj kompaniji kroz povećanje angažmana zaposlenika prvo se morate fokusirati na tu namjeru, kaže Harter. "Komunicirajte svoje namjere i svrhu organizacije te pokažite zaposlenicima kao se oni individualno uklapaju u tu shemu. Kada zaposlenici vide cilj i prepoznaju svoju svrhu onda mogu povezivati sebe i kompaniju, a time se povećava njihov angažman", zaključuje Harter.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu