HDZ se oštro protivi davanju hrvatskih autocesta u koncesije jer je to, prema njihovu mišljenju, prodaja nacionalnog blaga koju će najskuplje platiti hrvatski građani. Vlada takvu odluku donosi samo zbog privremenog krpanja proračuna, bez da razmišlja o posljedicama, poručili su HDZ-ovci.
– Kad je ova Vlada došla na vlast rekla je da ima viziju, strategiju i dobre namjere. Vlada nema ni viziju ni strategiju, a da nema ni dobre namjere pokazuje ova namjera davanja autocesta u koncesiju. Motivi za to ne mogu se pronaći nikako ni u okviru ekonomske struke ni u okviru ekonomske logike, i s ekonomskog motrišta to je iracionalno. S motrišta zaštite nacionalnih i ekonomskih interesa davanje u koncesiju izgrađene infrastrukture bez koje nema društvenog ni ekonomskog života, kao što su autoceste, to predstavlja izravan protunacionalni čin – rekao je saborski zastupnik Goran Marić, dodavši kako su autoceste jedino iznadprosječno što je Hrvatska unijela u Europsku uniju, a sada bi i to dala nekome drugome.
– Tko se to usudi napraviti bez eventualnog referenduma taj bi odmah nakon potpisa ugovora morao sam izravno otići u Remetinec. Koncesije se ne daju za izgrađene infrastrukturne projekte, nego se daju na građenje, koncesije nisu za korištenje, nego za građenje. Svu nesposobnost se ponovno prebacuje na hrvatske građane, jer oni će platiti i sav prihod od koncesije, i svu kamatu za petogodišnje razdoblje i sve troškove zbrinjavanja radnika i sve visoke plaće i bonuse menadžmentu tog koncesionara i svu zaradu za 50 godina tog koncesionara – uvjeren je Marić.
Njegov stranački kolega Oleg Butković smatra da ovakvom odlukom Hrvatska gubi suverenitet. Ovu odluku Vlada donosi isključivo za krpanje državnog proračuna, pa Butković i HDZ smatraju da se jednom ovakvom odlukom gdje se 1024 kilometra hrvatskih autocesta daje nekome na 50 godina prihodujući u proračun negdje oko 3 mlrd. kuna ne rješava čak ni cijeli kredit, odnosno sve obveze koje imaju hrvatske autoceste.
– S takvom jednom odlukom mi u biti rješavamo jednog drugog bitnog, strateškog resursa kao što su autoceste jer smo turistička i tranzitna zemlja i dugoročne posljedice ovakve odluke neće biti dobre za hrvatske građane jer će se povećati i cijena cestarine na autocestama. Postavlja se pitanje kakav interes ima koncesionar, a država ga nema u ovom trenutku? Rješenja za ovakav problem su refinanciranje kredita da glavnina anuiteta koja dolazi u ove dvije, tri godine se pokuša reprogramirati na dulji rok i naravno gospodarski rast, a hrvatska vlada ništa ne čini da se to riješi – tvrdi Butković te dodaje kako bi HDZ bio spreman podržati koncesijski model jedino kada bi se radilo o gradnji novih autocesta od kojih je Vlada nažalost odustala.
Goran Soldo, tajnik HDZ-ova odbora za gospodarstvo vladajućima je poručio da su hrvatski građani vlasnici autocesta i da su izdvojili oko 35 milijardi kuna za njihovo građenje.
– Iluzija je da bi cestarine ostale iste i kada bi se autoceste dale u koncesiju. Davanje u koncesiju autocesta sigurno će rezultirati otpuštanjem radnika, povećanjem cestarina i nižom razinom njihova održavanja – zaključio je Soldo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu