U trgovini je važan rezultat, a ne uloženi trud

Autor: Andreja Šantek , 01. srpanj 2013. u 22:01
U prodaji nije najvažnije organiziranje, planiranje ili sastančenje, već postizanje rezultata/FOTOLIA

Dobri prodavači traže načine kako da potaknu emocionalni angažman kod kupaca i stvore kod njega potrebu za posjedovanjem određenog proizvoda.

Prodaja je kraljica nove ekonomije, a uspjeh ovisi o sposobnostima povećanja prihoda i prodaje, ali ne samo proizvoda i usluga već i samih prodavača, navodi Grant Cardone, međunarodni stručnjak za prodaju i autor pet američkih bestsellera. Cardone savjetuje prodavače, a za enterpreneur.com navodi nekoliko pokazatelja koji pokazuju jeste li uspjeli savladati umjetnost prodaje. 

1. Ne zaboravite da radite s ljudima 
Velika većina prodavača pada u klasičnu zamku da razmišlja samo o onome što prodaje, odnosno o proizvodu ili usluzi i pri tom zaboravlja da prvenstveno ovise o ljudima koji kupuju te proizvode i usluge. A to je ipak najvažnije jer kupci žele da im se posveti dužna pažnja odnosno sve više zahtjevaju individualni pristup. Nedavno sam bio u stomatološkoj ordinaciji u kojoj je bilo očito da su zaboravili da rade s ljudima, i da im mora biti važno da se pacijenti osjećaju ugodno i udobno, kaže Cardone. Zadobivanje pažnje kupaca i zadržavanje njihovog interesa za proizvode i usluge danas je veliki problem. Pri ulasku u veliku trgovinu, restoran ili čak u ured može vam se dogoditi da vas nitko ne primjeti. Zbog toga se, kaže Cardone, prije svakog sastanka s klijentom podsjetim "da je on jedinstvena osoba koja zaslužuje poseban tretman".  

2. Usredotočite se na rezultate, a ne na trud
Prodaja nije igra u kojoj su najvažniji organiziranje, planiranje ili sastančenje, već je riječ o postizanju rezultata. Ljudi zaposleni u prodaju često provode vrijeme zavaravajući se da su zaposleni i ne dolaze pred svoje kupce koji bi mogli kupiti njihove proizvode. Vaš uspjeh u prodaji, kaže Cardone, ovisi o rezultatu odnosno o količini proizvoda i usluga koje su došle do što više klijenata koji ih žele kupiti. 'Veliki' prodavači znaju kako privući pažnju kupaca i usmjeriti ih na proizvode i usluge koje im žele prodati. Nemojte brkati rezultat s trudom koji ulažete u prodaju, kaže Cardone, ne pokušavate dogovoriti termin sastanka – ili ga imate ili ga nemate.  

3. Odradite i neugodne stvari
Najbolji prodavači koje sam ikada upoznao spremni su baciti se na glavu unatoč tome što se mogu ozlijediti, kaže Cardone. Drugim riječima, uvjereni su u svoj proizvod i spremni su stati ispred zahtjevnih kupaca, postaviti teška i ozbiljna pitanja i zaključpiti posao. Sfera u kojoj se rade i neugodne stvari jest ona u kojoj obitavaju top prodavači. Uvijek prvo nazovem svoje najteže klijente, kaže Cardone, i zovem ih i dugo nakon što svi drugi odustanu. Jednom mjesečno napravim popis kompanijskih najkompliciranijih klijenata i napravim plan 'napada' kako doći do njihovih računa. Prvi mjesec nakon što smo primjenili ovu strategiju zaključio sam jedan od najvećih poslova u karijeri, kaže Cardone dodajući da je nemoguće sklopiti veliki posao ako 'ne uđeš u duboku vodu u kojoj plivaju velike ribe'.

4. Oduševite kupca
Dobri prodavači traže načine kako da potaknu emocionalni angažman kod kupaca i stvore kod njega potrebu za posjedovanjem određenog proizvoda. Kada zainteresirate kupca napravili ste razliku u odnosu na druge, ali ga želite i zadržati u tom stanju. Možete uzeti bilo koji proizvod, čak i onaj dosadni, i napraviti iznenađujuću prezentaciju. Jednom sam kupcu prodavao staklena ulazna vrata, kaže Cardone, tvrdeći kako su otporna čak i na nalete uragana. Njihovu sam kvalitetu proizvodnje demonstrirao na način da sam udarao po njima s obiju strana. Na taj sam način, kaže, odmah zadobio punu pažnju kupca i napravio odmak od konkurencije. Prosječnost ne prolazi u prodaji, smatra Cardone, kupca morate oduševiti svojom prezentacijom, svojom odjećom, svojom vjerom u proizvode koje prodajete.  

5. Ponudite proizvod
Ovo se može činiti vrlo jednostavnim, ali većina prodavača nikada ne pita kupca želi li kupiti proizvod. Ovo je teško za povjerovati, ali je istina, kaže Cardone. Dodaje kako su nedavno proveli 'mystery' šoping u čak 500 različitih trgovina te utvrdili da u njih čak 70 posto prodavači nisu ponudili kupcu da kupi neki proizvod. Bez obzira na proizvod, cijenu ili vašu profesionalnost, ako ne ponudite i ne pitate, prodat ćete samo onima koji su ionako odlučili nešto kupiti. Brojim svaki put kada sam kupcu ponudio da posluje sa mnom, kaže Cardone, a to me održava fokusiranim i utječe na povećanje moje prodaje.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Dobar članak i ja ću ga iskoristiti u radu s djelatnicima…..

New Report

Close