Ana Blažinić je prije nekoliko mjeseci zauzela čelnu poziciju hrvatskog ureda paneuropske IT tvrtke RRC Group, nakon što je prethodno bila direktorica tvrtke Cisco Hrvatska. Inače, hrvatski ured kompanije osnovan je krajem prošle godine, dok je sama grupacija osnovana u Moskvi još 1992. RRC Group danas posluje u 30 zemalja te ima urede u još desetak država. Ana Blažinić za Poslovni.hr priča više o svojoj karijeri i sadašnoj poziciji.
Otprilike pola godine ste na poziciji hrvatskog ureda RRC-a. Kako biste sumirali dosadašnji rad tvrtke?
Početkom ove godine okupili smo tim mladih i ambicioznih ljudi, koji prihvaćaju i pokreću promjene te se istovremeno i usavršavaju. Naravno uz to imamo svu potrebnu podršku iz RRC ureda Adriatic regije, budući da su u susjednim zemljama naši uredi otvoreni puno ranije nego u Hrvatskoj. Njihovo iskustvo uz naše poznavanje tržišta omogućuje nam brzo i čvrsto pozicioniranje na hrvatskom tržištu. Distribucija u ICT-u je vrlo specifična, potrebno je imati jaku i kvalitetnu partnersku mrežu te vrlo stručne i sposobne djelatnike. Fokus nam je razvijati se i rasti zajedno s partnerima kroz pružanje dodatne vrijednosti kako na projektima tako i u svakodnevnom poslu. Da sumiram, još uvijek smo na početku, ali za sada mogu konstatirati da smo dobro startali…
Kako izgleda Vaš prosječan radni dan i koji su glavni poslovi s kojima se svakodnevno susrećete?
Svaki radni dan je jako dinamičan i raznovrstan. Budući da radimo s više dobavljača opreme, puno partnera te da smo novi na tržištu, imamo i puno različitih aktivnosti. Osim redovne suradnje u našoj RRC grupi na nivou regije, naše djelovanje uključuje logističke, financijske, marketinške, pretprodajne, prodajne i naravno inženjerske aktivnosti. Odluke se moraju donositi brzo i efikasno, tako da je ponekad radni dan i prekratak. S mladim timom to mi nije teško, jer njihova mladost i energija je i meni još jedna dodatna motivacija. Kad postoji zajednička želja za uspjehom, dan prođe, a da se i ne okrenete. Danas je važno biti realan i jasno sagledati situaciju te prihvatiti promjene na tržištu, a ujedno imati i jasan cilj. Mi se nadamo da uspješno primjenjujemo taj stav, te ga nadograđujemo ulaganjem u obrazovanje i nove vještine i primjenjivanjem novih poslovnih modela koji prate dinamiku tržišta.
Opišite nam kako je dosad tekla Vaša profesionalna karijera.
Iz današnje perspektive gledajući unatrag, mogu reći da sam zadovoljna, čak i više od toga. Dugogodišnje iskustvo rada u Diners Clubu, gdje sam radila u kartičarskom poslu u zemljama u tranziciji, je jednostavno neprocjenjivo. Danas je vjerojatno teško pojmiti izazov otvaranja ureda u zemljama gdje su kreditne kartice bile nešto potpuno novo, u kojima tada, prije kojih dvadesetak godina, komunikacijske tehnologije kao da nije ni bilo. U takvim novim, nepoznatim okruženjima, sa različitim navikama ljudi i tržišta, naučite se djelovati, prilagođavati se, a istovremeno nositi se sa odgovornosti i donositi odluke. Nakon uspješne dugogodišnje karijere u Dinersu, promjena posla i prelazak u potpuno novu branšu – ICT je bio izazov. Djelomično i zahvaljujući Ciscovoj politici sistematičnog ulaganja u edukaciju, mogu reći da sam se brzo uklopila. Vjerojatno su moje drugačije iskustvo i vrlo sposoban Ciscov tim proizveli sinergiju kojom sam i postala GM ureda Cisco Hrvatska.
Što je bilo presudno u odluci o prelasku u RRC?
Teško je reći što je bilo presudno, nikad to nije samo jedna stvar, već splet okolnosti. Cisco je imao reorganizaciju u SEE, i sa "Country“ modela prešao na regionalni model poslovanja. U isto vrijeme je RRC odlučio otvoriti ured u Hrvatskoj i to me je zainteresiralo. Većina moje karijere bila je vezana uz američke korporacije, a prijeći raditi u rusku tvrtku te steći i to iskustvo je vrlo primamljivo i izazovno. Industrija je ostala ista – ICT, ali način i model poslovanja potpuno drugačiji. Mislim da su promjene dobre i svaka nova promjena vam daje novi polet, motivaciju i neku novu pozitivnu energiju. Također, moram naglasiti da me se dojmila odluka kompanije o ulasku u nove investicije u ova zahtjevna vremena kada ekonomski pokazatelji nisu dobri i to na tako malo tržište kao što je Hrvatska.
Koji su Vaši daljnji ciljevi i planovi na sadašnjoj poziciji?
Želja nam je u Hrvatskoj postati značajan "value add" distributer. To namjeravamo ostvariti primjenom provjerenog modela iz ureda susjednih zemalja, koji imaju ugovore s vodećim globalnim tvrtkama, te zavidan promet u Adriatic regiji. Hrvatska je nešto drugačije tržište u distribuciji IT opreme, lokalni uredi dobavljača opreme do sada su uglavnom radili direktno s partnerima. Na nama je sad zadatak da dokažemo da mi u suradnji s partnerima možemo pružiti tu dodanu vrijednost. To se odnosi na sve segmente, od zajedničkih marketinških aktivnosti, pretprodaje, prodaje, tehničke podrške, kao i na različite modele financiranja te brzu i efikasnu uslugu. Rastom na hrvatskom tržištu, povećat ćemo i portofolio proizvoda, a naravno time i širiti naš tim zapošljavanjem stručnih ljudi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu