Prvih četrdeset godina SM JWT Studio Marketinga

Autor: Majda Žujo , 26. lipanj 2013. u 22:01
Jelena Biluš direktorica je zagrebačke agencije/Žarko Bašić/PIXSELL

Marketinška agencija SM JWT Studio Marketing ove je godine napunila 40-u godinu postojanja što je svrstava među najstarije marketinške agnecije u regiji.

Osnovana u Sloveniji u siječnju 1973. kao ČDP Delo – Studio za marketing i oglašavanje bila je jedina marketinška agencija na području bivše Jugoslavije, a ubrzo je postala poznata i prestižna marketinška agencija.

Već pet godina nakon osnivanja, njezin glavni kreativni direktor, Jernej Repovš preuzeo je menadžment, i uskoro je svjetlo dana ugledala legendarna kampanja Volim mlijeko koju neki i danas pamte. Tek 1996. Studio marketing je sklopio licencni ugovor s globalnom agencijom JWT, da bi godinu dana kasnije agencija SM JWT Studio Marketing bila otvorena i u Hrvatskoj. "Agencija u Hrvatskoj otpočetka djeluje kao dio globalnog lanca, ali i kao lanac unutar lanca. Naime, Studio Marketing s JWT-jem nije u vlasničkom, već u franšiznom odnosu – imamo njihove klijente i 'know how', a s druge strane smo samostalni", priča nam direktorica zagrebačke agencije SM JWT Jelena Biluš s kojom smo povodom velike obljetnice popričali o počecima, ali i agencijskoj sadašnjosti. "U samim počecima je zasigurno bilo lakše poslovati, jer nije bilo toliko konkurencije.

Baviti se marketingom danas znači konstantno mijenjanje i prilagođavanje situaciji na tržištu i klijentima, praćenje noviteta u smislu tehnologije i kreative, konstantan rad na sebi i pretakanje svega toga u koncepte i prijedloge klijentima kako da unaprijede svoju prodaju i poziciju na tržištu", govori nam Biluš. I sve to uz negativan trend na tržištu. "Prema ostvarenim prihodima, agencija se u Hrvatskoj standardno drži pri vrhu. Lani nam je promet bio nešto manji od 15 milijuna kuna, no rast možemo očekivati tek sljedeće godine", poručuje Biluš. No, osim smanjenja marketinških budžeta, mijenja se funkcioniranje cjelokupne marketinške industrije. "Ne postoji masovno oglašavanje kao nekada, već se direktno obraćate svakom pojedinom kupcu. Postoje novi alati, digitalne tehnologije i razni novi načini kako doći do jednog, toliko važnog pojedinca", kaže nam Biluš. Poslovanje im ipak olakšava činjenica da su full service agencija pa se klijentima mogu prilagođavati kroz sve segmente poslovanja, iako im je 'core biznis' još uvijek kreativa. "Pri tome ne mislim da klasične podjele na print ili televiziju. Bitno je imati veliku ideju od koje ćemo napraviti kompletan medijski mix. Sadržaj je ono što je ključno i što kreativnu agenciju razlikuje od drugih operativnih marketinških 'servisa'. To je ono što klijenti prepoznaju i cijene", ističe.

U posljednje vrijeme mnogo razmišljaju o novim tehnologijama, a među prvima na tržištu uveli su online kampanje te bili prisutni na Facebooku."Klijenti to sve više traže, no Facebook se pomalo potrošio tako da uvijek morate imati nove, zanimljive sadržaje", tvrdi ona. Ipak, budžeti koje hrvatski oglašivači izdvajaju za digitalne medije u Hrvatskoj su još uvijek mali, iako razlog tome leži i u činjenici da je ulaganje u digitalno jeftinije od drugih velikih medijskih zakupa poput televizijskog oglasa, primjerice. Klijenti su u tom području još uvijek oprezni, ali sada već dosta njih bar jedan dio budžeta namjenjuje online kampanjama", priča Biluš čija agencija u svom portfelju ima niz poznatih klijenata kao što su Mazda, Bayer, HPB, Kraft Jacobs, Merkur, OTP banka, Podravka, PPD, TDR i Unilever.

"Imamo oko 15-ak klijenata, a toliko imamo i zaposlenih. Imamo i dosta vanjskih suradnika koji nam uskaču kad se ukaže potreba. Unutar JWT mreže imamo odjel u kojem globalno radi 70 planera što je velika baza novih trendova. Mrežne agencije sigurno imaju prednost u odnosu na ostale agencije. Ipak su to veliki pogoni u kojima ljudi mogu dobiti dublji 'insight' i mogu se nadopunjavati. No, na globalnom nivou postoje i neke norme koje moramo ispuniti, odnosno poštivati", tvrdi Biluš koja od ulaska u Europsku unije ne očekuje značajnije promjene osim da se resursi malo bolje iskoriste i da više međusobno razmjenjuju ljude. 

Osobna iskaznica

Globalna JWT mreža

JWT je oglašivačka mreža s više od 200 podružnica u 90 zemalja širom svijeta i zapošljava oko 10.000 profesionalaca u području marketinga. Stalno je u vrhu, od svojih prvih uradaka poput nagrađivanog TV spota za Freixenet, Ford i HSBC. JWT djeluje u jednoj od najvećih komunikacijskih grupa u Europi – WPP (NASDAQ: WPPGY). SM JWT Studio Marketing dio je globalne JWT mreže koja pokriva Adriatic regiju: Ljubljanu, Zagreb, Beograd, Sarajevo, Skopje, Podgoricu, Tiranu i Prištinu. Među najpoznatijim kampanjama su one iz njihovih prvih dana: 'Volim mlijeko', 'Slovenija, moja zemlja', TV spotovi za Palomu, LEK, 'Frutek Kuhari' te Radenska. SM JWT Studio Marketing prvi je kreirao TV oglas za 3D naočale i to 1993. za Petrol. Nagrade i plakete koje su osvojili mogu napuniti malu sobu, a posebne su im one s Festivala u Cannesu, New Yorku i Los Angelesu

Komentirajte prvi

New Report

Close