Svjesni problema s kojima se zračna industrija suočila u vrijeme financijske krize, Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica, u suradnji s privatnim partnerima, i 2012. godine posebnu su pažnju posvetili tzv. "avio-odredištima".
Sezonski red letenja na većini zračnih luka započeo je krajem ožujka, a sve su predsezonu započele uvođenjem direktnih letova prema nekim novim destinacijama i potpisivanjem ugovora s novim zrakoplovnim kompanijama. "Riječ je o čak 20 novih linija, od kojih je većina iz zračnih luka na obali prema europskim gradovima s kojima do sada nisu bili povezani redovnom avio linijom. Nove direktne linije su jedan od način pojačavanja predsezone i posezone, pa se u tom period očekivao daleko veći broj gostiju nego prošle godine, to se u konačnici i potvrdilo temeljem rezultata turističkog prometa", stoji u "Analizi turističke sezone 2012. godine na području Splitsko-dalmatinske županije". Poznate europske i svjetske aviokompanije uvele su u sezoni 2012. nove izravne putničke linije kojima su i prije sezone željele još bolje povezati sjever i jug Europe s najvažnijim hrvatskim turističkim destinacijama. Očekivalo se da će nove linije izravno utjecati na povećanje broja gostiju, posebice onih koji su na odmor planirali stići iz skandinavskih zemalja i Velike Britanije. Zračna luka Split planom poslovanja za 2012. godinu predvidjela je povećanje prometa putnika za pet posto, što znači da se očekivalo 1,360.000 putnika, a prema podacima za prvih deset mjeseci taj plan je premašen za oko 7000 putnika.
Plan je temeljen na rezultatima iz 2011. kad je, unatoč krizi, ostvaren rekordan promet od 1,300.381 putnika, što je rezultat rasta od sedam posto u odnosu na 2010. godinu. Plan, međutim, nije predviđao samo povećanje prometa, već i dolazak novih prijevoznika koji će povezivati Split sa brojnim europskim destinacijama. Tako je za sezonu 2012. godine bilo najavljeno osam novih zrakoplovnih prijevoznika: Air Nostrum (reginalni prijevoznik IBERIE), Alitalia, Germania, Helvetic, Holidays Czech Airlines, Sky Work, TUI Nederland i Vueling. Uz to su bile najavljene i nove destinacije: Barcelona, Madrid, Varšava, Bazel, Bern i Lugano. Tijekom sezone očekivalo se povećanje od 35 novih linija tjedno. Ujedno u turističkoj sezoni 2012. Zračna luka je bila povezana sa 76 odredišta, a najvažnija tržišta predstavljaju Njemačka, Velika Britanija, Skandinavija, Francuska i Rusija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu