Unatoč krizi i rizicima u rent-a-car biznisu, tvrtka FLEET koja posluje u okviru TRZC grupe najavila je nedavno širenje poslovanje i rast broja zaposlenih. Na čemu temelje svoje poslovne procjene i uvjerenje da mogu postati vodeća rent-a-car kompanija u regiji, u razgovoru za Poslovni.hr pojasnio je Krešimir Dobrilović, direktora FLEET-a.
"Fleet trenutno broji gotovo četrdesetak zaposlenika. Direktan povod povećanju broja djelatnika leži u činjenici da smo značajno povećali obujam poslovanja na domaćem i međunarodnim tržištima, te stoga ojačali odjel prodaje. Također smo nedavno otvorili i nekoliko novih poslovnica u RH. Zahvaljujući tome, danas poslujemo putem desetak poslovnica lociranih u svim zračnim lukama diljem RH te svim većim gradovima."
Možete li pojasniti za što je rent a car biznis rizičan, i zbog čega ste se ipak odlučili za rast u tom segmentu?
Sezonalnost je itekako izražena kod rent-a-car poslovanja. Popunjenost kapaciteta je moguća tijekom ljetnih mjeseci kada su flote mahom u najmu. Ukoliko nemate jasno razrađen plan i podršku prodaji, tada se događa da u periodu izvan sezone vozila stoje u hladnom pogonu. Takav scenarij dovodi do gubitaka i najčešće problema poslovanja. Nama, u Fleetu je tijekom 2012. godine uspjelo ostvariti popunjenost od 96,3% tijekom ljetne sezone te postići popunjenost od čak 84,6% izvan sezone.
Kako ste uspjeli prebroditi sezonalnost, tko su vaši klijenti? Tko su vaša emitivna tržišta, na koga ciljate u budućnosti?
Izvan sezone je u najvećoj mjeri riječ o poslovnim subjektima i poslovnoj klijenteli. U manjoj mjeri je riječ o privatnim korisnicima. Tijekom ljetne sezone , to su u najvećem postotku turisti koje integriramo putem web prodaje, zahvaljujući našim stranim partnerima te putem retail poslovanja. Primjerice, od nedavno vrlo uspješno poslujemo sa tržištima SAD-a i Kanade, zbog čega je naša flota danas vodeća u regiji prema broju vozila s automatskim mjenjačem.
Kakvo je trenutno rent-a-car tržište u Hrvatskoj, kakve su cijene i jesu li konkurentne?
Naša je zadaća, a što smo u posljednje vrijeme kvalitetno i provodili, postići standardizaciju cjenovne ponude koja će biti prihvaćena i vrlo konkurentna. Želja nam je kroz buduće aktivnosti dodatno kreirati stav javnosti o uslugama najma vozila i približiti je svakodnevnim korisnicima. Ne želimo da se najam vozila percipira kao opcija isključivo kod putovanja. Želimo približiti ponudu kroz cjenovni rang svim korisnicima s ciljem korištenja najma na dnevnoj razini.
Čime konkurirate, jesu li to cijene ili usluga?
Kombinacija kvalitete, cjenovne ponude, tehnološke inovativnosti te stručnosti i uslužnosti naših kadrova. Upravo na razini inovativnosti se ponosimo činjenicom da smo prvi na tržištu uveli prijenosne WiFi uređaje u ponudu te lansirali posebnu smart phone aplikaciju za naše korisnike. Usluga koju pružamo je prepoznata, a o tome svjedoče i priznanja na međunarodnoj razini te zadovoljstvo partnera s kojima poslujemo.
Koji tržišni udjel čini vaša tvrtka, te koji su vam ciljevi u budućnosti? Od kad je Fleet na tržištu?
Fleet posluje nepune dvije godine i u tom kratkom periodu je postao jedna od dviju vodećih rent-a-car kuća kod nas. Danas naša flota broji preko 1300 vozila i u budućnosti planiramo dodatno povećanje. Također, planiramo i daljnji rast poslovanja s tendencijom zauzimanja vodeće pozicije na tržištima regije jugoistočne Europe.
Koliko je novca uloženo u biznis i u kojem periodu se očekuje povrat?
U kratkom roku poslovanja uspjeli smo ostvariti break even. U nadolazećem periodu očekujemo ostvarenje profita, a uz daljnje širenje i značajan rast prometa. Treba naglasiti kako su navedeni rezultati ostvareni zahvaljujući činjenici da je FLEET dio TRCZ Grupe.
S kojom porukom prema klijentima idete u svojim marketing kampanjama?
Poruka je vrlo jednostavna. Fleet je danas najbolja moguća opcija usluge bazirane na kombinaciji cjenovne pristupačnosti, kvalitete ponude, tehnološke inovativnosti i ljubaznosti naših kadrova. Svjesni smo da možemo dugoročno prosperirati isključivo ako ćemo se držati navedenih pravila te nastojati uvijek biti korak ispred konkurencije.
Koliki prihod je tvrtka lani ostvarila, kakvi su dosadašnji rezultati za ovu godinu, planovi?
Iako je to bila prva godina našeg poslovanja, tijekom 2012. godine smo uspjeli ostvariti ukupni neto promet od 17 milijuna kuna. U tekućoj smo godini povećali broj vozila u floti za gotovo 120%. Taj podatak jasno nameće zaključak da će u ovoj godini značajno rasti i ukupan promet. Naš je cilj u nekoliko narednih godina značajno proširiti poslovanje, etablirati brend diljem ključnih emitivnih tržišta te postati vodeća kompanija na tržištima jugoistočne Europe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu