Nezavisni cestarski sindikat najavio je danas da će pokrenuti akciju prikupljanja potpisa za referendum protiv davanja autocesta u koncesiju.
Ako Vlada ne odustane od koncesije za autoceste, mi ćemo zajedno s ostalim sindikatima i zainteresiranim udrugama u listopadu početi prikupljati potpise za referendum, rekao je na konferenciji za novinare predsjednik sindikata Mijat Stanić.
On ne sumnja da će bez problema prikupiti dovoljan broj potpisa jer smatra da je protivljenje koncesijama na stratešku državnu imovinu u skladu s općim raspoloženjem javnosti.
Referendumsko pitanje glasilo bi: Jeste li za to da Vlada bez suglasnosti građana putem referenduma ne može prodavati, davati u koncesiju i monetizirati stratešku državnu imovinu (autoceste, plovne putove, vode, šume…).
Autoceste su izgrađene sredstvima građana kao razvojni, a ne komercijalni projekt. Dosadašnja iskustva s koncesijama autocesta su negativna – cestarina je skuplja od 70 posto do čak 230 posto, zbog skupih cestarina pojačan je promet po lokalnim cestama, niži je standard održavanja, a država subvencionira eventualni gubitak koncesionara, koji pak ne plaća PDV.
Ako bi koncesionar uzeo u koncesiju samo profitabilne dionice, kako se sada već neslužbeno priča, mogao bi godišnje zaraditi čak do 1,2 milijarde kuna, tvrde sindikalci.
Bolje je da ta zarada pripadne Hrvatskim autocestama (HAC) i Autocesti Rijeka – Zagreb (ARZ) koji, osim toga, mogu zaraditi i na iznajmljivanju optičkih niti koje su položene uz autocestu.
Istina je da su HAC i ARZ opterećeni golemim dugovima, pa tako do 2031. trebaju vratiti ukupno oko 30 milijardi kuna, no umjesto koncesije bilo bi im isplativije reprogramiranje dugova podizanjem dugoročnih kredita s anuitetima koje mogu otplaćivati iz prihoda, tvrdi Stanić.
Po njegovim riječima, autoceste su na razne načine, od poznatog "farbanja tunela", preko plaćanja komunalnih naknada i arheoloških istraživanja, do uzimanja nepovoljnih kredita opljačkane za čak 10 milijardi kuna.
To je i dovelo do tolikih financijskih dubioza koje se, međutim, ne bi trebale pokrivati rasprodajom strateškog dobra.
Bolje da građanima ponudimo obveznice ili dionice za autoceste, jer ako može zarađivati koncesionar zašto ne bi zarađivali građani ili država, poručuje predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.mijate, mijate… spremaj se na burzu, štaš tako ti je to u Hr
Ode im "zlatna koka"! Koga će sada "sisati"? Oni koji dobiju koncesiju otet će im sve "sise" iz usta, zavrnut će sve slavine iz kojih su curili "potoci" crnih para! Jadan sindikat, morat će raditi samo za plaću!
Nisam sklon koncesiji jer ona se nikad u pravilu en radi za gotovu stvar, i smatram da kad bi vlada htjela rascistiti kriminal i otpustiti visak od 70% tamo, uvesti reda, maknuti kucice, uvesti neke vinjete itd. mogla bi i sama to uciniti.
No, kako vlada to apsolutno izbjegava, onda je vjer bolje da kupac rijesi dubioze kad oni vec nece. S druge strane, drzava je pred bankrotom, ako se ovo ne proda sada, pitanje je kolko jos svirke imamo.
Iz EU fondova mogli smo ceste raditi gotovo dzabe, i jos prikupljati cestarinu na njima, pa defacto od starta zaraditi, kao Poljaci-ali ovdje je kumska grad mafija morala odraditi svoje. Trebalo je izgraditi samo naj-naj-najnuznije trase, a ostalo pricekati.
Ode im “zlatna koka”! Koga će sada “sisati”? Oni koji dobiju koncesiju otet će im sve “sise” iz usta, zavrnut će sve slavine iz kojih su curili “potoci” crnih para! Jadan sindikat, morat će raditi samo za plaću!
Uključite se u raspravu