Zbog viza EU gubi 70 milijardi eura u turizmu

Autor: Poslovni.hr , 19. lipanj 2013. u 17:58
Ilustracija

Čak 21 posto gostiju odustaje od dolaska u Europsku uniju zbog schengenskih viza, kazao je predsjednik UHPA-e i ECTAA-e Boris Žgomba na sjednici saborskog Odbora za turizam

Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Udruge nacionalnih udruga turističkih agencija i organizatora putovanja (ECTAA) Boris Žgomba u govoru na sjednici Odbora za turizam, održane prošli tjedan, dotaknuo se uvođenja viznog režima i njegovog utjecaja na turizam.

Prisutnim predstavnicima državnih institucija i tijela te predstavnicima turističkih agencija istaknuo je kako je pri uvođenju viznog režima Hrvatska iznašla kvalitetna rješenja, poput onih koje je svojevremeno napravila Europska unija uvođenjem Schengena.

Dok će se utjecaj viza na rezultat domaćeg turizma tek vidjeti, prema saznanjima Žgombe, zbog otežanog ishodovanja viza oko 21 posto gostiju odustaje od odlaska u EU, čime Unija godišnje gubi 70 milijardi eura prihoda u turizmu, navodi se u priopćenju UHPA.

Izrazio je zadovoljstvo što su na dnevni red sjednice Odbora došle i turističke agencije, njihovo poslovanje i značaj za hrvatski turizam. Istaknuo je kako je suradnja turističkih agencija s Ministarstvom turizma, HTZ-om te ostalim mjerodavnom institucijama na zadovoljavajućoj razini, ali 'potrebno je pronaći nove modele suradnje kako bi se ostvarili još veći efekti.'

„Snaga, odnosno moć turističkih agencija u distribucijskom kanalu najviše se očituje kada je ponuda veća od potražnje. Smještajnim objektima je do gosta u sezoni lako doći jer je omjer potražnje i kapaciteta kreveta jedan na jedan, ali izvan sezone taj omjer je jedan prema 80. Turističke agencije kreiranjem sadržaja i ponude dovode goste izvan glavne sezone, ali bitka za gosta je zahtjevan zadatak i mi, turističke agencije, ne možemo same“, kazao je predsjednik UHPA-e.

Poručio je kako bez agencija nema dobre predsezone i posezone te povećanja konkretnih turističkih rezultata, međutim 'potrebna nam je podrška, učinkovito provođenje zakona te kvalitetni poticaji zbog uspjeha agencija, ali i uspjeha cjelokupnog hrvatskog gospodarstva.'

Komentirajte prvi

New Report

Close