H&M zaradio u Hrvatskoj 276 milijuna kuna

Autor: Majda Žujo , 19. lipanj 2013. u 22:00
Velik rast prodaje u Hrvatskoj/PIXSELL

Švedski modni lanac u Hrvatskoj je povećao prodaju za 28 posto, dok je globalno uprihodio 8,6 milijardi eura, samo jedan posto više nego lani.

Švedski modni lanac H&M u posljednjih je šest mjeseci u Hrvatskoj zaradio 36,9 milijuna eura, odnosno 275,9 milijuna kuna. Rast je to od 28 posto koji je H&M ostvario u odnosu na prvih šest mjeseci godine ranije.

Prema polugodišnjem izvješću H&M-a za razdoblje od 1. prosinca 2012. do 31. svibnja 2013., prihodi od prodaje narasli su za pet posto u lokalnim valutama, no u švedskim krunama (valuti u kojoj H&M podnosi izvješće) rast je bio tek jedan posto. Kompanija je ostvarila prihod od 8,16 milijardi eura, no istodobno je zabilježila i pad dobiti. U promatranih šest mjeseci dobit je nakon oporezivanja bila 827,9 milijuna eura, za razliku od istog razdoblja lani, kad je iznosila 926,2 milijuna eura, što je pad od čak 11 posto. "Iako je prodaja ostala snažna u Aziji, posebice u Kini i Japanu, nismo zadovoljni ukupnom prodajom. Razlog tome su izazovni uvjeti u modnoj industriji koji su rezultat nepovoljne makroekonomske klime, ali i nepovoljna vremena koje je u ožujku i travnju zahvatilo mnoga tržišta na kojima H&M posluje", poručili su iz kompanije u kojoj pad dobiti pak pravdaju sniženim cijenama robe, dugoročnim investicijama, ali i negativnim učincima tečaja.

Najveći pad prihoda u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine H&M je zabilježio u Švicarskoj (11 posto), ali i susjednoj Sloveniji, u kojoj su prihodi smanjeni za devet posto. U 12 trgovina, koliko ih je otvoreno do svibnja 2013., u Sloveniji su od prodaje zaradili 25,3 milijuna eura. Hrvatska je prvo polugodište također završila sa 12 otvorenih trgovina, ali i 11,5 milijuna većim prometom nego u Sloveniji. Na kraju svibnja kompanija je imala ukupno 2908 otvorenih trgovina u 37 zemalja, a u šest mjeseci najviše su zaradili u Njemačkoj (1,7 milijardi eura), što je ipak pad od četiri posto. Unatoč nepovoljnim rezultatima, iz H&M-a poručuju kako nastavljaju sa širenjem. "I dalje nam je cilj godišnje povećati broj trgovina za 10 do 15 posto, pa na razini cijele godine planiramo otvoriti ukupno 350 novih trgovina. Najveći broj njih očekuje se u Kini i SAD-u", poručuju iz H&M-a.

Komentirajte prvi

New Report

Close