Aromatizirano mlijeko postalo alternativa sokovima

Autor: Božica Babić , 18. lipanj 2013. u 19:35
U segmentu trajnih tekućih mliječnih proizvoda udjel kartonske ambalaže porastao je na 62 posto u 2012./TETRA PAK

Tvrtka Tetra Pak ukazala na nove trendove u prodaji i plasmanu mliječnih proizvoda.

Segment aromatiziranog mlijeka, drugog najraširenijeg tekućeg mliječnog proizvoda nakon običnog mlijeka, između 2012. i 2015. ostvarit će godišnju stopu rasta od 4,1 posto, odnosno sa 17 na 19,2 milijarde litara, podatak je iz istraživanja koje je provela tvrtka Tetra Pak®. Potrošači se sve više okreću aromatiziranom mlijeku u praktičnoj ambalaži kao alternativi ostalim napitcima što mljekarskoj industriji otvara mogućnost za poboljšanje profitabilnosti, ističe se u istraživanju uz projekciju da će između 2012. i 2015. potrošnja aromatiziranog mlijeka u svijetu rasti dvostruko brže od potrošnje običnog mlijeka. 

 

4,1posto

godišnja je stopa rasta prodaje između 2012. i 2015.

Globalni rast
Očekuje se, pokazuje istraživanje Tetra Paka, da će rast prodaje običnog mlijeka biti 1,7 posto, odnosno sa 208,5 milijardi litara u 2012. na 219,5 milijardi litara u 2015. Ukupna potražnja za tekućim mliječnim proizvodima trebala bi pak porasti za 2,4 posto, sa 280,3 na 301,3 milijarde litara tijekom spomenutog razdoblja. U Tetra Paku ocjenjuju da će potražnja za aromatiziranim mlijekom rasti na globalnoj razini međutim, glavni pokretači mljekarske industrije bit će tržišta u nastajanju. Posebno ona u Aziji i Latinskoj Americi gdje bi, ističu, rast trebao nadmašiti rezultate ostvarene u razvijenim zemljama Sjeverne Amerike i Europe. Zemlje u razvoju, detalj je iz istraživanja, predstavljaju sedam od deset najvećih tržišta aromatiziranog mlijeka. Kina je najveće tržište na svijetu, slijede SjedinjeneAmeričke Države i Indija. Povećanje potražnje za aromatiziranim mlijekom između 2009. i 2012. uglavnom je, podsjećaju iz Tetra Paka, bilo je potaknuto rezultatima ostvarenim na samo četiri tržišta u nastajanju: Brazila, Kine, Indije i Indonezije. U Tetra Paku procjenjuju da će se sličan trend događati i od 2012. do 2015. 

 

Jönsson

Aromatizirano mlijeko predstavlja sve popularniju alternativu ostalim napicima

Stvaranje vrijednosti
Na zemlje u razvoju u 2012. otpadalo je 66 posto tržišta aromatiziranog mlijeka, procjene kažu da će do 2015. udjel iznositi 69 posto. Potrošači u Kini, Južnoj i Jugoistočnoj Aziji popiju više od polovice aromatiziranog mlijeka na svijetu. Zapravo, u samo šest azijskih država – Kini, Indiji, Indoneziji, Maleziji, Filipinima i Tajlandu – konzumira se 47 posto ukupne svjetske proizvodnje aromatiziranog mlijeka, pokazuje Tetra Pakovo istraživanje."Aromatizirano mlijeko mljekarama nudi mogućnost stvaranja vrijednosti ne samo za potrošače, već i za vlastitu dobit", ističe Dennis Jönsson, predsjednik i generalni direktor tvrtke Tetra Pak. On vjeruje kako uz prave okuse, veličinu pakiranja i formulacije aromatizirano mlijeko može zadovoljiti ogromni raspon zdravstvenih, nutritivnih i životnih potreba. Potrošačima koji ne prihvaćaju kompromise u vezi okusa, zdravlja ili praktičnosti, aromatizirano mlijeko predstavlja sve popularniju alternativu ostalim napitcima, smatra Jönsson. U istraživanju Tetra Paka spominje se i Hrvatska. Iako je tržište aromatiziranog mlijeka u Hrvatskoj u padu posljednjih nekoliko godina što je u skladu sa krizom, u 2012. potrošnja po stanovniku iznosila je 1,3 litre. Taj podatak, misle u tetra Paku, svjedoči o potencijalu rasta sukladno globalnim trendovima. 

Kartonska ambalaža
Tetra Pak u istraživanju navodi da je kartonska ambalaža postala općeprihvaćeni format za aromatizirano mlijeko. U segmentu trajnih tekućih mliječnih proizvoda udjel kartonske ambalaže porastao je sa 57 posto u 2009. na 62 posto u 2012. dok bi do 2015. mogao dosegnuti 64 posto. Ocjenjuju da će se kroz mala pakiranja trošiti 81 posto trajnog aromatiziranog mlijeka.

Zemlje u razvoju

Glavni pokretač rasta prodaje

Zemlje u razvoju predstavljaju sedam od deset najvećih tržišta aromatiziranog mlijeka, pokazuje istraživanje tvrtke Tetra Pak. Povećanje potražnje za aromatiziranim mlijekom između 2009. i 2012. uglavnom je bilo potaknuto rezultatima ostvarenima na četiri tržišta u nastajanju: Brazila, Kine, Indije i Indonezije. Isti bi se trend trebao nastaviti i u razdoblju od 2012. do 2015. Zemlje u razvoju 2012. su činile 66 posto tržišta aromatiziranog mlijeka, a prognoze govore da će do 2015. godine taj postotak porasti na 69 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close