Nakon loše 2012. godine trgovci motornim vozilima u Hrvatskoj napokon imaju priliku za blagi optimizam. Naime, prodaja novih automobila u Hrvatskoj bilježi prve naznake blagog oporavka, što je više nego dobra vijest za tržište koje već nekoliko godina stagnira.
Prema informacijama agencije Promocija Plus u Hrvatskoj je tijekom travnja prodano 2813 novih osobnih automobila što je 377 vozila, ili 15,5 posto više nego u ožujku te 186 automobila, odnosno 7,1 posto više nego u travnju prošle godine.Dobri prodajni rezultati tijekom četvrtog mjeseca tek su slabo, ali sigurno ublažili pad prodaje u prva četiri mjeseca u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, prenosi istraživanje agencije Promocija plus internetska stranica dnevnik.hr.
4285osobnih
vozila prodao je VW prošle godine u Hrvatskoj
Najbolje marke
Od početka godine do kraja travnja u Hrvatskoj je, naime, prodano 8850 novih osobnih automobila. Najprodavanija automobilska marka u prva četiri mjeseca bio je Volkswagen, s prodanih 1388 vozila. Na drugom mjestu je Opel s 959 automobila, a slijede Peugeot (641), Kia (638) i Citroen (601). Među prvih deset još su Renault, Hyundai, Škoda, Chevrolet i Audi.Među modelima, najprodavaniji je Volkswagen Golf, a slijede Opel Astra, Volskwagen Polo, Opel Insignia, Renault Clio, Kia Sportage itd. Udio benzinskih motora u prodanoj količini osobnih automobila iznosi 44%, a dizelskih 56%. Najviše osobnih automobila prodano je u Zagrebačkoj županiji – 3052, na drugom mjestu je Primorsko-goranska sa 825, a treća Splitsko-dalmatinska županija sa 713 primjeraka. Koliko je to veliki naprdak za hrvatsko automobilisko tržište najbolje se vidi ako se pogledaju podaci za predhodnu godinu. Tako je prema informacijama agencije Promocija Plus o registracijama novih osobnih automobila hrvatsko tržište automobila u 2012. bilježilo neslavan rekordni pad prodaje koji je nastavljen iz mjeseca u mjesec. Prosinac je postao uvjerljivo najlošiji mjesec po prodaji u 2012., što je posljedica neodgovornog ponašanja Vlade koja je najavila kako će automobili pojeftiniti u 2013. godini, a u biti će poskupijeti, piše internetski portal autoportal.hr. Već je bio alarmantan podatak kako je prodaja u studenom dosegla samo 1631 automobil što je 1403 komada automobila manje prodanih nego u studenom 2011., kada je prodano ukupno 3034 vozila.
Vodstvo Volkswagena
Međutim to nije bio dno dna, koje smo dotakli u prosincu 2012. kao najlošiji mjesec za prodaju, a u kojem je prodan samo 1331 automobil. U 2012. godini tako je zabilježen pad prodaje u odnosu na 2011. od čak 24,55 posto, odnosno u istom razdoblju prodano je manje čak 10.201 automobila. Dakle, ionako niska prodaja dodatno se smanjila za ogromnu četvrtinu, te se postavlja pitanje rentabilnosti poslovana svih generalnih zastupnika novih automobila u Hrvatskoj.Najprodavanija marka u 2012., kada se gledaju osobni automobili, uvjerljivo je Volkswagen koji je prodao ukupno 4285 osobnih automobila, što je udio na tržištu od visokih 13,66 posto.
Polovna vozila
Dobri rezultati TRCZ-a
U pet mjeseci 2013. u distributeru rabljenih vozila TRCZ automobilima prodaja rabljenih vozila rasla je u odnosu na isto razdoblje 2012. Riječ je o povećanju od 19,6%, čime je značajno premašen plan prodaje, ali i nadmašena očekivanja uvjetovana razvojem situacije na tržištu, ističe se u priopćenju TRCZ-a.Kupci i dalje u najvećoj mjeri traže vozila niže i srednje klase. Najveći porast prodaje bilježe vozila do jedne godine starosti koja su kao nova, a cjenovno povoljnija za 20 do 25% u odnosu na nova vozila, kažu iz TRCZ-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu