Za izvođača remonta aviona MiG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane (HRZ i PZO) danas je odabrana ukrajinska Državna kompanija za izvoz i uvoz robe i usluga vojne i posebne namjene "Ukrspecexport", izvijestili su iz Ministarstva obrane RH.
Povjerenstvo MORH-a je u postupku ugovaranja remonta i nabave 12 borbenih zrakoplova MiG-21 ocijenilo ukrajinsku ponudu kao povoljniju (od rumunjske tvrtke Aeroastar) te je sukladno s time i s Uredbom o javnoj nabavi za potrebe obrane i sigurnosti donesena odluka o odabiru izvođača.
Svi elementi iz postupka nabave poput uvjeta, rokova i ostalog bit će definirani Ugovorom, navode iz MORH-a.
Za remont MiG-ova ove je godine u proračunu MORH-a osigurano 80 milijuna kuna.
Podsjetimo, međunarodni natječaj počeo je u ožujku, a do 7. svibnja pristigle su ponude dvije tvrtke: ukrajinske i rumunjske.
Iako je bilo i najava da bi se možda nabavili novi borbeni zrakoplovi zapadnog porijekla, budući da su MiG-ovi 21 u sastavu HRZ-a još od Domovinskog rata, državni vrh ipak se odlučio za remont postojećih zrakoplova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Hoće li “hrvatski” MIG-ovi ikada zastarjeti?
Hoće li ti MIG-ovi ikada zastarjeti i biti povučeni iz naoružanja? Ili Hrvatska ima MIG-ve 21 koji nemaju rok trajanj? Prije će biti da se opet radi o našem “klasičnom” i omiljenom spuštanju standarda. Ovo me podsjeća na automobile u Indiji i Kini koji se nikada ne bacaju u staro željezo nego se uvijek samo popravljaju.
Prije više od 20 godina Slovačka je jedan MIG 21 prodala Britaniji kao muzejski izložak (mislim da je sada u Imeperial War Museum). Protiv koga bi i najbolji pilot u MIG-u 21 imao šanse u zračnoj borbi bolje je ne misliti.
Vojni piloti imaju samo jedan zadatak i jednu dužnost: letjeti, letjeti i samo letjeti da im letenje postane instinkt i “uđe u krv”. Tek tada ratu mogu biti efikasni. Ali što im to vrijedi ako pilotiraju pretpotopnim avionom?
A to da lete ne MIG-u 21 i tako stječu iskustva u letenju je najblaže rečeno kontraproduktivno. Naviknut će se i naučiti na krive (čitaj: pretpotpne) stvari. Zaključak: povući MIG-ove iz zrakoplovstva pa makar to značilo da ostajemo bez njega a zadatak čuvanja našeg zračnog postora povjeriti NATO-u.
Uključite se u raspravu