Britanski turisti vole krstarenja, obiteljske odmore u velikim hotelskim kompleksima s bazenima i raznovrsnim uslugama, po što povoljnijim cijenama, a popularna odredišta su Kanarski otoci, Turska, Grčka i Egipat gdje je takav koncept turizma najizraženiji. Međutim, sve veći broj Britanaca odlučuje se na putovanja u bliske i srednje udaljene destinacijama do tri sata leta, city break putovanja, te putovanja vezana uz selektivne oblike turizma, kao što su gastro, kulturni, zdravstveni i aktivni turizam.
To mogu biti prilike za Hrvatsku, no s obzirom da po cijenama Hrvatska ne može konkururati destinacijama masovnog i jeftinog turizma, treba inzistirati na autentičnosti i kvaliteti, i prema potencijalnim partnerima to vrlo jasno i konkretno potkrjepiti. To su neki od savjeta iz online brošure pod naslovom "Tips and Tricks: Kako poslovati s partnerima u Velikoj Britaniji?", upravo objavljene u suradnji Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Britanske udruge turističkih agencija (ABTA), u okviru projekta Stand Tour, financiranog kroz Program za cjeloživotno učenje Europske unije.
Preporučljivo je ne ostavljati ključ sobe na mjestima gdje netko može vidjeti vaš broj sobe. Ne ostavljati otvoren prozor dok niste u sobi. Zaključavati vrata pri svakom izlasku iz sobe. Ne ostavljati djecu bez nadzora na balkonima. To su samo neke s dugog popisa preporuka koje svojim klijentima dijele britanske agencije, budući da Britanci inzistiraju na “Helth&Safety regulations“. U uputama tako stoji da se ne smije skakati s balkona u bazen, treba paziti na staklene stijene, sklizak pod u kupaonici. Izuzetno su oprezni kad je hrana u pitanju, pa preporučuju da treba obratiti pažnju da je hrana s toplog menija potpuno skuhana i još uvijek vruća prilikom serviranja, te izbjegavati nekuhanu hranu osim hladnih salata, voća i hrane koja se može oguliti. Savjetuje se paziti i da vam netko ne uspe nešto u piće. U taksiju treba sjediti na stražnjem sjedalu, vozaču ne treba govoriti svoje osobne detalje. Također, britanski turisti već su dobro naučili da treba "pričekati bar 24 sata između ronjenja i letenja".
U sklopu Programa UHPA je provela projekt mobilnosti turističkih djelatnika koji su istražili britansko tržište. U brošuri su sažeta njihova iskustva i spoznaje s ciljem da brošura pomogne svima koji planiraju ili počinju suradnju s britanskim turističkim tržištem.
Pokazalo se tako da velik dio engleskih agencija ne zna puno o Hrvatskoj i treba im objasniti sve, od lokacije do ponude. Britanski turisti pak prepoznaju brendirane destinacije kao što su Dubrovnik i Split te otoci Hvar i Brač. Hrvatsku kao novu i zanimljivu destinaciju prepoznaju pretežno mlađe generacije, dok starije generacije imaju doživljaj Hrvatske kao "very seventies", osobito u pogledu kvalitete smještaja. Kako klijenti imaju manjak vremena za pretraživanje interneta, najviše što će sami bukirati su niskobudžetni letovi i smještaj. Čim trebaju kompleksnije usluge, okreću se agenciji, ali u tom slučaju očekuju sve na jednom mjestu. Britanski gosti žele sadržaj, zanimaju ih edukativni programi pomoću kojih mogu naučiti o običajima i kulturi, muzeji, lokalne farme, arheološki programi…te često ne žele programe i izlete koje većina agencija ima u ponudi, već teže nečem novom. Primjer je program Political Tours, koji se bavi turama s naglaskom na politiku pojedinog područja, a pokrenula ga je nekadašnja reporterka CNN-a.
Obitelji s djecom obično putuju dva puta godišnje, a umirovljenici u prosjeku tri puta u jednoj godini. Sudionici programa stoga su primijetili da bi bilo dobro između ostalog ciljati stariju dobnu skupinu i umirovljenike tijekom zimskog perioda, kad su cijene hotelskog smještaja povoljne, u nekim slučajevima čak i povoljnije nego da ostanu kući. Medicinski turizam, dentalne i slične usluge još su uvijek dosta jeftinije kod nas nego na Otoku.
U poslovanju s britanskim turoperatorima, treba imati na umu da oni svoje programe pripremaju unaprijed, već sredinom 2013. godine privode kraju ugovore i programe za 2014. godinu. Treba imati visoko kvalitetan proizvod koji je spreman izaći na tržište. Britancima je jako važan omjer kvalitete i cijene, što treba uzeti u obzir prilikom prezentacije. Također, sama destinacija mora nuditi bogat sadržaj ovisno o njihovim preferencijama, a na njihovom tržištu lakše bi se probile destinacije koje su već poznate široj javnosti (poput Dubrovnika).
Također, dok se u Hrvatskoj dugogodišnja suradnja temelji na osobnom odnosu i povjerenju, u Velikoj Britaniji vrijedi isključivo zakon brojeva i geldaju se rezultati. U komunikaciji s turoperatorima treba biti ažuran i jasan, odgovore na partnerove upite poželjno je davati u što kraćem vremenu, od 24 do maksimalno 48 sati, te se preporučuju pozivi na studijska putovanja kako bi partneru približili destinaciju.
Stručno usavršavanje članova UHPA-e i njihovih zaposlenika u Velikoj Britaniji je završeno u travnju, a iduća edukacija je u Njemačkoj, pojašnjavaju u Udruzi na čijim se stranicama može pronaći brošura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.[emo_smijeh]
Uključite se u raspravu