Milenijska generacija zaposlenika – ljudi koji su rođeni između 1980. i 1995. te su danas u dvadesetim ili tridesetim, manje drži do visine prihoda, a više do ravnoteže između posla i privatnog života te do slobode biranja radnog vremena i mjesta.
To je utvrdilo nedavno objavljeno istraživanje koje su zajednički proveli konzultantska kuća PwC, Londonska poslovna škola i Sveučilište Južna Kalifornija. Autori istraživanja obradili podatke o desetku tisuća radnika raznih generacija radi utvrđivanja njihovih stavova ovisno o dobi.Između ostalog, istraživači su otkrili da će radnici novog vijeka radije ostati na istom radnom mjestu ako osjećaju da ih radna okolina podržava i cijeni, ako pripadaju skladnoj ekipi suradnika i ako imaju veći utjecaj na mjesto i vrijeme obavljanja posla. S druge strane, starijim je zaposlenicima više stalo do visine plaće i mogućnosti napredovanja.
Privatno i poslovno
Radnici obaju generacija izjavljuju da bi žrtvovali dio svoje plaće i pristali na odgodu promocije u zamjenu za više fleksibilnosti na radnom mjestu. No, dok su stariji radnici u većem postotku voljni raditi prekovremeno u nadi da će se domoći bolje plaćenog položaja, mlađi se naraštaj uglavnom protivi žrtvovanju skladne ravnoteže između posla i privatnog života.Ipak, unatoč svom protivljenju, mlađi radnici trpe upletanje posla u privatnost u većoj mjeri nego njihovi kolege. U ovom su pogledu uočene razlike između milenijskih radnika u istočnoj Aziji i ostatka svijeta. Iako i istočnjaci žude za većom ravnotežom između poslovnog i privatnog života, njima je ta ravnoteža nešto manje važna nego njihovim vršnjacima iz drugih krajeva svijeta. Također, pokazalo se da je 37 posto mlađih radnika – značajno više od starijih kolega – spremno prihvatiti radni raspored u inozemstvu. Radnici novog tisućljeća manje od svojih prethodnika povezuju posao s mjestom i vremenom obavljanja, zaključuju istraživači.
Da bi privukla i zadržala novo pokoljenje radnika, poduzeća će se morati prilagoditi te odmaknuti od klasičnog fiksnog radnog vremena i dopustiti rad na daljinu kad god tip posla to omogućuje."Milenijska generacija želi da im posao osigura više od novčane naknade", poručili su iz PwC-a. "Mlađim zaposlenicima veći su motiv fleksibilnost, balansiranje različitih dijelova života i dobro ozračje u radnoj sredini. Da bi se domogli željenih uvjeta, mnogi pripadnici ove generacije spremni su se odreći povišice i promaknuća."U PwC-u procjenjuju da će za samo sedam godina pola radne snage otpadati na milenijsku generaciju pa poslodavci moraju razumjeti što je motivira. Tko se ne uspije prilagoditi, ostat će bez najtalentiranijih kadrova, koji će se prikloniti kompanijama voljnim zadovoljiti njihove potrebe. "Milenijska generacija već sada mijenja ukorijenjene prakse na radnom mjestu. Poslodavci koji žele angažirati milenijske zaposlenike i zadržati ih morat će udovoljiti njihovim prohtjevima", komentirao je dopredsjednik PwC-a, Dennis Finn.
Usporedba generacija
Ovo je dosad najopsežnije istraživanje o razlikama u odnosu prema poslu između milenijske i starijih generacija. Uključeni znanstvenici mjerili su faktore relevantne za želju pojedinca da ostane na istom radnom mjestu, da bude odan poslodavcu i da bude zadovoljan poslom. Odgovori milenijskih radnika i njihovih kolega u jednakim fazama njihove karijere međusobno su uspoređeni radi procjene generacijskih razlika. Istraživanje je trajalo dvije godine, a od 44.000 ispitanih radnika iz 18 država, 11.000 je pripadalo mlađoj generaciji. Ispitanici su odgovarali na anketna pitanja online i anonimno.
Najvažnija otkrića istraživanja
- Milenijski zaposlenici najvažnijom drže ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Za razliku od starijih generacija, kojima je naglasak na karijeri i koji su spremni raditi prekovremeno da bi dohvatili višu plaću, milenijski radnici smatraju da takve žrtve nisu vrijedne naknadnih eventualnih nagrada.
- 71 posto milenijskih radnika naspram 63 posto starijih ispitanika tvrdi da zahtjevi posla značajno ometaju njihov privatni život.
- 37 posto milenijskih radnika u usporedbi s 28 posto iz starije generacije voljno je poći na zadatak bilo gdje u inozemstvu.
- 43 posto milenijskih radnika kaže da je s kolegama otvoreno razgovaralo o plaći, za razliku od 24 posto starijih radnika
- Milenijski su radnici jednako predani poslu kao i njihovi iskusniji kolege.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu