Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) postavila je uvjet Croatia Airlinesu i državi: ništa od državne potpore posrnulom avioprijevozniku ako ne poprave program restrukturiranja i ne dokažu da će se njime moći osigurati održivo i stabilno poslovanje i bez državne potpore! U planu restrukturiranja kojeg je AZTN dobio u postupku odobravanja potpore naime, još uvijek nije dovoljno jasno kako će CA stabilno poslovati ako ne dobije državnu potporu. Također, navedene dopune Programa restrukturiranja CA potrebno je dostaviti vrlo žurno, jer ako se postupak njegove ocjene ne zaključi do 1. srpnja, nadležnost za njegovo odobravanje prelazi na Europsku komisiju koja kontrolira državne potpore u zemljama članicama EU.
Kako se pojašnjava u današnjoj objavi Agencije, AZTN ocjenjuje Program restrukturiranja Croatia Airlinesa kojeg je 12. ožujka dostavio davatelj potpore, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture. Radi se o dokapitalizaciji CA od strane države u iznosu od oko 850 milijuna kuna koja je predviđena kako bi se tvrtka spasila od stečaja.
"Premda je temeljem zahtjeva Agencije Program već dodatno dopunjavan, nakon analize svih podataka i činjenica predočenih u Programu, Agencija nije imala dovoljno elemenata i dokaza da bi se njegovom provedbom mogla osigurati dugoročna tržišna održivost CA bez državnih potpora. Stoga su od davatelja i korisnika potpore za restrukturiranje zatražene daljnje dorade programa.
Naime, sukladno propisima o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje poduzetnika u teškoćama, program restrukturiranja mora uspostaviti dugoročnu rentabilnost poduzetnika u nekom razumnom vremenskom razdoblju odnosno sadržavati uvjerljive dokaze o mogućnosti dugoročne tržišne održivosti nakon restrukturiranja, i to na temelju realnih pretpostavki o budućim uvjetima poslovanja. Agencija smatra da je Program restrukturiranja CA potrebno unaprijediti, te dodatno obrazložiti model restrukturiranja u dijelu koji se odnosi na operativne troškove poslovanja poduzetnika, u dijelu koji se odnosi na obveze prema kreditorima kao i u dijelu koji se odnosi na vlastiti doprinos poduzetnika u ukupnim troškovima restrukturiranja.
Doprinos tvrtke u troškovima restrukturiranja naime, prema ocjeni Agencije mora iznositi najmanje 40 posto ukupnih troškova restrukturiranja. "Od korisnika potpore za restrukturiranje očekuje se da značajno doprinese procesu restrukturiranja svojim vlastitim sredstvima, uključujući prodaju imovine koja nije neophodna za njegov opstanak ili iz vanjskih izvora financiranja, ali po tržišnim uvjetima.
Isto tako, u zahtjevu za doradu Programa, Agencija je naglasila kako program restrukturiranja poduzetnika u teškoćama mora predviđati takvu promjenu modela poslovanja koja će mu omogućiti da nakon dovršetka restrukturiranja vlastitim sredstvima može uredno podmirivati sve svoje troškove, uključujući amortizaciju i financijske obveze. U protivnom, Program se ne bi mogao odobriti, zaključuje AZTN.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Jel ja to mirisim odgodeni stecaj? Sad kad se jos prosiri aerodrom, konkurencija ce biti uzasna… CA ce se rasplinuti kao mjehur od sapunice, tako mi se cini.
Kad na celo Croatia airlinesa dojde sadasnji predsjednik uprave Hrvatskih suma Ivan Pavelic moci ce CA i bez aviona i bez potpora.
Australijom,Argentinom,Canadom… pa ne samo zbog naših
ljudi pa ima tu ljudi iz cijele naše regije.Ali…da CA je članica Star allinca
što znači da sve takve linije leti Lufthansa kao i sve druge profitabilne linije.
Daleko najvise Hrvata i ostalih iz regije je u US. Mi iz Canade smo samo glasniji od njih pa izgleda da nas ima vise. 🙂
Uključite se u raspravu