Državna jamstva HAC-u nisu potpora, ali samo još ovaj put

Autor: Marija Crnjak , 03. lipanj 2013. u 14:15
Naplatna postaja Lučko. Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) utvrdila da državno jamstvo za kredit od 250 milijuna eura, ne predstavlja državnu potporu.

Iako je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) utvrdila da državno jamstvo za kredit od 250 milijuna eura, kojeg Hrvatskim autocestama (HAC) odobrava zajednica banaka, ne predstavlja državnu potporu, AZTN napominje da će se zbog najnovije prakse europskih sudova takvi potezi ubuduće tretirati kao državne potpore. Radi se o sredstvima koja će se koristiti za podmirenje kreditnih obveza Hrvatskih autocesta kojima je financirana izgradnja i održavanje autocesta u razdoblju od 2006. do 2012. godine. 

"S obzirom da je HAC zadužen za gospodarenje javnim cestama kao općim dobrom, te da se radi o osiguranju nesmetanog upravljanja infrastrukturom, Agencija je ocijenila da davanjem državnog jamstva HAC-u ne dolazi do narušavanja tržišnog natjecanja. Istodobno, budući da je HAC transparentno proveo postupak javne nabave te da je ponuda zajednice banaka prihvaćena kao najpovoljnija, Agencija je ocijenila da državno jamstvo ne predstavlja potporu ni kreditnim vjerovnicima, pojašnjavaju u AZTN-u. Međutim, u Agenciji napominju da zbog najnovije prakse sudova EU, na financiranje izgradnje infrastrukture koja će se koristiti u komercijalne svrhe ubuduće će se morati primjenjivati pravila o državnim potporama. 

"Konkretno, presudom u slučaju Leipzig Halle, kojom je Europski sud krajem 2012. potvrdio presudu Općeg suda, izgradnja infrastrukture koja će biti korištena u komercijalne svrhe, pa tako i 
izgradnja autocesta za koje će se plaćati cestarina, predstavlja ekonomsku aktivnost i ujedno i državnu potporu operatoru koji upravlja tom infrastrukturom", pojasnili su u Agenciji.

Komentirajte prvi

New Report

Close