DOGMA nekretnine d.o.o. licencirana je tvrtka specijalizirana u prometu nekretnina. U ovome poslu prisutni su više od 15 godina i od male agencije od tek dvoje zaposlenih izrasli su u tvrtku s preko 30 zaposlenika. Ubrzo su postali vodeća agencija u Primorsko-goranskoj županiji i jedna od vodećih u državi. U sklopu agencije Rijeka posluje tim od 25 licenciranih agenata (organizatora kupoprodaje) koji prate klijente od prezentacije same nekretnine pa sve do trenutka primopredaje novom vlasniku.
U suradnji s poslovnim bankama nude pomoć pri realizaciji stambenih kredita. Da bi ubrzali prodaju nekretnine imaju i bazu od nekoliko tisuća potencijalnih kupaca. Vlasnik agencije Dogma Branko Papeš za specijal portala Poslovni.hr 'Ja, poduzetnik', u sklopu kojeg svakog ponedjeljka objavljujemo priče o hrvatskim poduzetnicima, progovorio je o trenutnom stanju na tržištu nekretnina, te objasnio ima li sportska karijera suvlasnika Dogme Ivana Ljubičića veze s njihovim sponzoriranjem NK Rijeka.
Posao ste započeli kao agencija za nekretnine, što osim toga sve danas radite, s obzirom da ste u nekim projektima investitor?
I dalje je naš primarni posao posredovanje u prometu nekretninama pa se možemo pohvaliti da smo najveća agencija u prometu nekretninama u Republici Hrvatskoj s 25 licenciranih agenta, pravnom službom, itd. Osim posredovanjem, bavimo se i marketingom, u sklopu kojeg produciramo TV show „Dom i Still“. Već osam godina izdajemo i vlastiti časopis, mjesečnik Dogma nekretnine, dok nam, tijekom idućeg mjeseca, po prvi puta izlazi i godišnjak DREAM (Dogma Real Estate Agency Magazine) u kojem ćemo domaćem, ali i inozemnom tržištu predstaviti najluksuznije nekretnine iz našeg portfelja. Bavimo se i upravljanjem objektima, a obzirom da smo kroz našu primarnu djelatnost spoznali kako većina stanara nije zadovoljna aktualnim upraviteljima i njihovim međusobnim odnosom. Trenutno smo i u fazi ishodovanja licence za posredovanje pri financijskim uslugama pa ćemo klijentima biti u mogućnosti na jednom mjestu pružiti informacije o kreditnim uvjetima većine poslovnih banaka. U idućem periodu proširit ćemo svoje poslovanje i na Istru, a potom i ostatak Hrvatske.
Dogma nekretnine dobile su nagradu Greenovation za najbolju tehnologiju hrvatskog zelenog gospodarstva za projekt stambenih zgrada na Trsatu-Rijeka u okviru pilot projekta Inovativna stambena gradnja za Mediteran – primjena Med načela. "Već od promišljanja o projektu naš stav je bio da buduće nekretnine nisu naše vlastite, već nekretnine budućih stanara. Ovim projektom odlučili smo postaviti nove standarde na tržištu nekretninama u segmentu novogradnji. Profit nam nije na prvom mjestu. Posebnu pozornost posvetili smo uštedi energije. Naši objekti su jedni od rijetkih koji ulaze u A+ kategoriju energetske učinkovitosti što jamči čak 76% uštede energije. Osim GREENOVATIONA 2013, naš je projekt i nosioc Certifikata „Inovativne stanogradnje na Mediteranu“, uz bok projektima u Barceloni i Raveni.
Kada ste i na koji način započeli biznis i što se od tad promijenilo, s kojom strategijom ste opstali u krizi?
Prije 17 godina počeo sam raditi kao agent u prometu nekretninama. No, tada na tržištu nije bilo ozbiljne Agencije u prometu nekretninama, posao se doživljavao isključivo kao brza i laka zarada, gotovo svatko se mogao njime baviti. S našom odlukom da budemo prvi koji će ovom poslu pristupiti profesionalno, na ruku nam je išlo i pooštravanje kriterija od strane struke koji sada, od ljudi koji se misle baviti ovim zahtjevnim poslom, zahtijevaju i primjerenu edukaciju. Dakako, i tržište se drastično promijenilo – klijenti danas traže profesionalnu uslugu, informirani su, jednostavno svakim danom traže i znaju više. Prije nego je ekonomska kriza uopće došla u Europu mi smo pripremili firmu na način da smo uzeli najcrnji scenarij i prilagodili poslovanje i takvom mogućem scenariju – i nismo pogriješili.
Ono čemu se najviše nadamo je da će se ulaskom u EU napokon srediti tržište nekretnina u Hrvatskoj. Na žalost, i dalje prevladava rad "na crno" i izbjegavanje poreznih i drugih obaveza. Odgovorno tvrdim da je daleko lakše oduprijeti se ekonomskoj krizi, nego nelojalnoj konkurenciji. To je trenutno naš najveći problem i tu apeliramo na pomoć nadležnih.
Zbog čega ste pokrenuli portal Dogma exclusive i kome je namijenjen, o kakvim se kupcima radi?
Svakim danom imamo sve više kupaca koji traže ekskluzivne nekretnine. Kako se približavamo ulasku u Europsku Uniju, takvih je upita sve više. Obraćaju nam se kupci koji točno znaju što žele, imaju konkretne prohtjeve.
Branko Papeš na dodjeli nagrada Greenovation
Kako iz vaše perspektive danas izgleda tržište nekretnina u Hrvatskoj/Jadranu, kako vidite budućnost sektora s ulaskom u EU i očekujete li pojačan interes stranaca za nekretnine u Hrvatskoj s ulaskom u EU?
Ulaskom u Europsku Uniju nekretninama na atraktivnim lokacijama, stranim klijentima interesantnim lokacijama (obala, otoci i sl.), će u periodu idućih dvije do tri godine sigurno porasti cijene za 10-20% . Ne govorimo o svim nekretninama, već samo o onima koje mogu biti zanimljive i inozemnom kupcu. Ne vidim razloga zašto bi neki stranac bio zainteresiran za kupnju nekretnine u nekom gradskom kvartu u Rijeci, Zagrebu ili Osijeku pa sam siguran da do realnog skoka po pitanju cijena nekretnina ulaskom u EU neće doći. No, kako sam već ranije napomenuo, nadamo se da će ulazak Hrvatske u EU napokon regulirati tržište nekretnina u Hrvatskoj.
Ima li sportska karijera suvlasnika Dogme Ivana Ljubičića veze s vašim sponzoriranjem NK Rijeka, ili se radi o nekim drugim poslovnim interesima, društvenoj odgovornosti?
Sponzoriranje NK Rijeke je prvenstveno motivirano time što smo navijači Kluba pa je to bio i logičan izbor. Izbor Ivana Ljubičića, ali i svih ostalih u tvrtki je da prvenstveno pokušamo pomoći onima kojima je pomoć najpotrebnija. Dogma nekretnine je proteklih godina donirala znatna sredstva i drugim ustanovama, društvima i udrugama. Takvim donacijama i pružanjem pomoći najugroženijim pojedinaca smo neizmjerno ponosni, ali to je nešto što smatramo da svi trebaju raditi, bez da se time posebno izlazi u javnost. Naša je obveza, kao i obveza svih onih koji su to u mogućnosti činiti, da pomognemo najugroženijima – djeci, osobama s invaliditetom, starijima i siromašnima, ali i životinjama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu