TUI Russia&CIS, ruska podružnica jedne od najveći globalnih turističkih kompanija ima velike planove za dovođenje ruskih turista u Hrvatsku, no upozorava da se oni neće ostvariti ako se što prije ne ubrza postupak ishođenja hrvatskih viza za turiste s ruskog i ukrajinskog tržišta. Predstavnici TUI Russia&CIS stoga su na prezentaciji održanoj u rovinjskom Hotelu Lone uputili apel svima koji mogu utjecati na rješenje ozbiljnog problema, koji je prisutan od 1. travnja, odnosno s uvođenjem viznog režima zbog ulaska Hrvatske u Europsku uniju, te daljnje nemogućnosti da se gostima iz Rusije i Ukrajine omogući putovanje bez vize u turističkoj sezoni.
Chris Mottershead, predsjednik Uprave TUI Russia & CIS u svojoj je prezentaciji bio vrlo jasan.
"Sama viza ne predstavlja problem, no na žalost procedura je ta koja svojim trajanjem i kompleksnošću izdavanje vize pretvara u problem. Vrijeme donošenja odluka o putovanju je danas sve kraće i iznosi i do par dana prije puta, a za dobivanje vize za Hrvatsku moguće je aplicirati najranije dva mjeseca unaprijed, a sama procedura u najboljem slučaju traje deset dana. Primjerice, za Španjolsku ta procedura traje tri dana. Zbog toga danas sigurno možemo reći kako je novonostala situacija s vizama utjecala na neostvarivanje planiranih brojeva za sezonu 2013. Na žalost, ukoliko se situacija ne promijeni vrlo brzo, upitni su naši daljnji planovi u Hrvatskoj destinaciji, kazao je Mottershead.
Hrvatska je naime prema planovima i prognozama ruskog TUI-a, uz Tursku i Španjolsku trebala biti jedna od destinacija s nejvećim rastom s ruskog tržišta. Broj ruskih putnika koje je kompanija dovela u Hrvatsku u 2012. godini je iznosio oko 15 tisuća, u 2013. godini je planirani broj putnika bio oko 21 tisuće putnika, a u 2014. godinu trebao je porasti na 32 tisuće. Strategija TUI Rusije je biti vodeća i profitabilna tvrtka na tržištima Rusije i Zajednice Neovisnih Država, a u skladu s globalnim planovima grupacije TUI Travel PLC naglasak će se staviti na odmaku od masovnog turizma te pružanje jedinstvenih i drukčijih proizvoda koje drugi turoperatori nemaju. To su ekskluzivni hoteli koji su prije bili dostupni samo zapadno-europskim turistima, te novi koncepti odmora (Fun & Sun, TUI Select, Splash World), kao i obiteljski klubovi TUI Toucan koji djeluju u mnogim turističkim odredištima. Mottershead tvrdi da zbog viznog režima taj rezultat neće biti realiziran.
Goran Hrnić, predsjednik Uprave Gulliver travela, tvrtke koja je također dio grupacije TUI Travel PLC i partner TUI Russia & CIS-a za Hrvatsku, uputio je apel nadležnim institucijama u Hrvatskoj.
"Sigurni smo da će naše nadležne institucije poduzeti sve kako bi se ova situacija riješila što je prije moguće, upravo zbog implikacija koje ovakve procedure izdavanja viza mogu imati na dugoročno na neka od naših važnih tržišta, posebno ona koja imau veliki potencijal poput ruskog i ukrajinskog", kazao je Hrnić.
Vodeći europski turoperator TUI travel PLC na rusko je tržište ušao 2009. godine osnivanjem TUI Russia & CIS (TUI Rusija i ZND – Zajednica Neovisnih Država), na temelju suradnje nekoliko ruskih turističkih tvrtki. Trenutno pod brendom TUI u Rusiji djeluje više od 500 vlastitih agencija i franšiza, s promet tvrtke u Rusiji iznosi više od 500 milijuna dolara godišnje, a pružaju se usluge za više od 600 tisuća klijenata godišnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu