Facebook sve prisutniji na tabletima i smartphonima

Autor: Poslovni dnevnik , 23. svibanj 2013. u 20:18
Korisnicima sve zanimljiviji Twitter, Instagram, YouTube, Google+ i Vine

Korisnici i dalje dobar dio vremena provedenog online troše na društvene mreže, no to sad čine disperzirajući se na više platformi, i to onih koje bolje odgovaraju njihovim potrebama.

Prema podacima koje je u travnju ove godine objavila tvrtka Nielsen, u SAD-u opada broj posjeta Facebooku, a u Ujedinjenom Kraljevstvu tijekom protekle godine nije došlo do rasta u broju mjesečno aktivnih korisnika.

S druge strane, u istom periodu, Facebook je objavio svoje prvo kvartalno izvješće za 2013. u kojem je, među ostalim, navedeno da ta društvena mreža ima više od 1.1 milijarde mjesečno aktivnih korisnika (porast za 23 posto u odnosu na prije godinu dana) te da je broj korisnika koji na mjesečnoj bazi pristupaju toj platformi putem mobilnih uređaja u porastu za 54 posto (trenutačno ih ima 751 milijun). Što nam ove brojke govore, odnosno – što je dovelo do tih trendova?

Ponašanje korisnika
Prvi odgovor koji se nameće je taj da, prvenstveno SAD, a potom i Velika Britanija, kao kolijevke ove društvene mreže, nisu mogli zadržati konstantan rast broja novih i mjesečno aktivnih korisnika. Nakon ekspanzije te vrhunca u korištenju, to su prve zemlje u kojima je prirodno da dolazi do stagnacije u interesu za tom i dalje najpopularnijom društvenom mrežom. No, ono što utječe na globalan porast interesa za Facebookom je njegova popularizacija na drugim tržištima na kojima ta platforma tek doživljava svoju ekspanziju. Drugo, korisnici na raspolaganju imaju mnoštvo raznovrsnih društvenih mreža koje isprobavaju i s kojima eksperimentiraju, na kojima kreiraju krugove prijatelja i/ili ljudi s kojima dijele zajedničke interese. Twitter, trenutačno najbrže rastuća društvena mreža, Instagram koji se nalazi u vlasništu Facebooka, YouTube, ali i Google+, od nedavno i Vine te brojne druge društvene mreže traže te u manjoj ili većoj mjeri dobivaju pažnju korisnika.

Korisnici i dalje dobar dio vremena provedenog online troše na društvene mreže, no to sad čine disperzirajući se na više platformi, i to onih koje bolje odgovaraju njihovim trenutačnim potrebama i interesima.Treći trend koji diktira ponašanje korisnika na društvenim mrežama je porast korištenja mobilnih uređaja, odnosno, može se reći da su oni postali način na koji koristimo internet, a samim time i društvene mreže. Sukladno tome, došlo je i do porasta korištenja Facebooka, ali i drugih društveno-mrežih platformi, na pametnim telefonima i tabletima. No 2012. bila je samo početak ekspanzije mobilnih uređaja te se predviđa da će 2013. godina biti njihova godina stoga vjerujemo da će ovaj trend u narednom periodu biti u stalnom porastu. U Hrvatskoj trenutačno ima oko 1,6 milijuna korisnika Facebooka, a kreiranih profila na Twitteru preko 52 tisuće. Korisnici prvenstveno te društvene mreže koriste za povezivanje s prijateljima, rodbinom, ali i krugom ljudi s kojima dijele zajedničke interese. 

Dijeljenje informacija
Također, postala je važna njihova uloga u procesu informiranja i dijeljenja informacija što se često provodi baš posredstvom društvenih mreža. A gdje se nalaze njihovi korisnici tamo su i tvrtke pa je tako broj onih koje u svoje kanale promocije i komunikacije s korisnicima uvršatavaju društvene mreže te ih tretiraju kao sastavne djelove svojih digitalnih strategija u stalnom porastu. Globalni trendovi na društvenim mrežama (većim i manjim) dijelom se preslikavaju na Hrvatsku, no što u budućnosti možemo očekivati (globalno i lokalno) teško je predvidjeti. Sudeći prema dosadašnjim zbivanjima u društveno-mrežnoj sferi, sigurno je da će biti – dinamična.

Milica Cetinić, autorica je account managerica u agenciji Jasno & Glasno

Komentari (1)
Pogledajte sve

facvebook treba ignorirati jer se utvrdilo ,a ni do danas se nije demantiralo da je u službi cie.zato ga treba zabraniti ili ignorirati .siguran sam da ga cia ,kao izvor velikog obima raznoraznih informacija i podataka nije ignorirala ,već ga anđgažirala .tu je vojni kompleks pentagona koji nikoga ne ostavlja na miru.države okupira ili kooprtira bez obzira na njihovu volju ,pa bi bilo budalasto misti da facebook nije cia u kući.zato,facebook marš iz našeg podneblja .odite u ameriku svoju postojbinu ljudi koji ne misle već slušaju.

New Report

Close