Otkako je konzorcij prodavatelja 13. svibnja potvrdio da su za Mercator stigle dvije ponude, iz Ljubljane o daljnjem procesu prodaje 53 posto tog trgovačkog lanca vlada – muk. Iako prodavatelji (Pivovarna Laško, NLB…) nisu htjeli pustiti ni informaciju tko je dao ponude, javna je tajna da su to Agrokor i fond Mid Europa.
110eura
po dionici nudi Agrokor za Mercator
Navodno bi konačna odluka prodavatelja trebala biti poznata do početka lipnja. Kalkulacije o raspletu su različite, od toga da će kupac napokon biti odabran do toga da će prodavatelji opet odustati od prodaje. Šuška se da bi Agrokor mogao još jednom dobiti košaricu te da će Slovenci za partnera uzeti Mid Europu, no neki, s druge strane, misle da će se prodaja ipak dogoditi s obzirom na to da Slovenija čeka prolaznu ocjenu Bruxellesa za svoj program reformi, u što bi se dobro uklopila i prodaja Mercatora. Agrokor nudi, podsjetimo, 110 eura po dionici ili 410 milijuna eura za Mercator. Ponuda fonda Mid Europa je dokapitalizacija Mercatora od 250 milijuna eura.
Osmi na listi 500 najvećih
Dok se čeka odluka, Poslovni dnevnik je uz pomoć podataka s Deloittove liste 500 najvećih kompanija na području srednje Europe izračunao kakav bi bio rang zajedničke kompanije, ukoliko bi Agrokoru pošlo za rukom da kupi Mercator. Gledano po rang listi 500 najvećih, Agrokor i Mercator bi zajednički skočili na čak osmo mjesto, s ukupnim prihodom od 6,83 milijarde eura. Agrokor je prema podacima sa zadnje Deloittove liste (podaci o poslovanju za 2011. godinu) na 29. mjestu dok je Mercator grupa na 46. mjestu. Deloitte na listi 500 najvećih, kompanije razvrstava po industrijama: proizvodnja, energetika i resursi, tehnologija, mediji i telekomunikcije te potrošački sektor i transporti. Zanimljivo, upravo u tom zadnjem sektoru u kojem se nalaze Mercator i Agrokor, spajanjem bi zasjeli na prvo mjesto. Trenutno je u tom sektoru Agrokor na petom, a Mercator grupa na osmom mjestu. Valja napomenuti da smo računali ukupni prihod Mercatora i Agrokora za 2012. godinu (Mercator 2,87 milijardi eura te Agrokor 3,95 milijardi eura). Dvije su kompanije zadržale prihod na istom nivou kao i godinu ranije, a bit će zanimljivo vidjeti kako su u međuvremenu poslovale ostale najveće kompanije na području srednje Europe (još u 2011. godini u odnosu na godinu ranije su kompanije bilježile dvoznamenkasti rast od čak 20 do 30 posto, poput portuglaskog trgovačkog diva Jeronimo Martins u Poljskoj ili češkog Agroferta).
Operacije svugdje u regiji
Mercator je lani zapošljavao blizu 24 tisuće ljudi dok je broj radnika u Agrokoru oko 40 tisuća, što je ukupno oko 64 tisuće. Poslovne operacije zajedničke kompanije prostirale bi se od Slovenije, Hrvatske, Mađarske, Bosne i Hercegovine do Crne Gore i Srbije te Makednije. Mercator je donedavno poslovao i u Albaniji i Bugarskoj, no u tijeku je povlačenje s tih tržišta zbog neisplativnosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.LIDL ?
To su Kolonizatori koji su došli u Hrvatsku kako bi uništili Hrvatsko gospodarstvo , prevarama .
Evo na primjer danas :
Reklamiraju sniženje cijena 20 % na voće i povrće .
LAŽ !
Sve možete jeftinije i puno , puno bolje kupiti na Placu , na Tržnici .
Uspjeli su agresivnom kampanjom prevariti veliki broj Hrvatskih kupaca koji su nasjeli (parkiralište im je puno) .
Naprimjer , jagode u Lidlu su po 20 kn a na Placu od 14 do 16 kn !
Slično je i sa drugim cjenama .
Na primjer mlijeko prodaju po 6,99 kn !
Piletinu po 49,99 !…
Ako imate njihove stare promiđbene letke , usporedite stare i nove cijene na akciji !
Sada oglašavaju akcije , a u stvari su cijene digli 40 % .
Posebna je priča s bonbonima , čokoladama i keksima .
Toliko su agresivni sa lošom robom u namjeri da unište Kraš , Zvečevo , Kandit…
I šta je još interesantno u Lidlu ,Spar , Kaufland ,Merkator…?
U prošloj godini su radili sa gubitcima (za razliku od Konzuma i ostalih Hrvatskih trgovina).
Nema dobiti – ne plačaju Hrvatskoj porez na dobit !
Rezime :
uništavaju Hrvatsko gospodarstvo , povečavaju nezaposlenost u Hrvatskoj , jačaju svoje gospodarstvo , zapošljavaju svoje radnike ….
Kupujte Hrvatske proizvode u Hrvatskim trgovinama !
S kupnjom Hrvatskih proizvoda čuvate radna mjesta Hrvatima u Hrvatskim tvrtkama i jačate Hrvatsko gospodarstvo !
Kupujemo mi hrvatske proizvode u hrvatskim tvrtkama ali vlasnici tih tvrtki ne plaćaju svoje (hrvatske) radnike već kupuje propale tvrtke u okruženju.
LIDL ?
To su Kolonizatori koji su došli u Hrvatsku kako bi uništili Hrvatsko gospodarstvo , prevarama .
Evo na primjer danas :
Reklamiraju sniženje cijena 20 % na voće i povrće .
LAŽ !
Sve možete jeftinije i puno , puno bolje kupiti na Placu , na Tržnici .
Uspjeli su agresivnom kampanjom prevariti veliki broj Hrvatskih kupaca koji su nasjeli (parkiralište im je puno) .
Naprimjer , jagode u Lidlu su po 20 kn a na Placu od 14 do 16 kn !
Slično je i sa drugim cjenama .
Na primjer mlijeko prodaju po 6,99 kn !
Piletinu po 49,99 !…
Ako imate njihove stare promiđbene letke , usporedite stare i nove cijene na akciji !
Sada oglašavaju akcije , a u stvari su cijene digli 40 % .
Posebna je priča s bonbonima , čokoladama i keksima .
Toliko su agresivni sa lošom robom u namjeri da unište Kraš , Zvečevo , Kandit…
I šta je još interesantno u Lidlu ,Spar , Kaufland ,Merkator…?
U prošloj godini su radili sa gubitcima (za razliku od Konzuma i ostalih Hrvatskih trgovina).
Nema dobiti – ne plačaju Hrvatskoj porez na dobit !
Rezime :
uništavaju Hrvatsko gospodarstvo , povečavaju nezaposlenost u Hrvatskoj , jačaju svoje gospodarstvo , zapošljavaju svoje radnike ….
Kupujte Hrvatske proizvode u Hrvatskim trgovinama !
S kupnjom Hrvatskih proizvoda čuvate radna mjesta Hrvatima u Hrvatskim tvrtkama i jačate Hrvatsko gospodarstvo !
U Hr se i dalje prodaje smeće drugorazredne i trećerazredne kvalitete,pa sada kada su kupci naviknuti na iste ukuse,ne mogu očekivati da će kvaliteta ponuđenih proizvoda naglo porasti.Na Plodinama,Lidlu i Kauflandu,donekle preostaje da se izbore u ispravljanju prehrambenih navika hrvatskih,a sada i slovenskih kupaca.Hoće li plaće radnicima narasti,sada kada će troškovi proizvodnje i nabave pasti,nekako je teško u to povjerovati.Još uvijek ne postoji dobro organizirani ceh kupaca u obje zemlje koji će objektivnim izvještavanjem o kvaliteti proizvoda doslovce natjerati Agrokor da predstane kupce tretirati kao sirote krave kojima se davalo vlažno sijeno sve u namjeri da mliječna industrija opet pobere vrhnje.Nije javna tajna da iza i te afere također stoji koncern Agrokora,o tome se moglo detaljno iščitati na drugim web portalima.
Ovoj fuziji spajanja Mercatora i Agrokora najviše će se i jedino radovati banke koje jedva čekaju dotok svježeg novca da bi nove kompanije i naivne potrošače mamile novim brojkama na ekranu,odn.kreditima koji ne postoje.Poslije će im se pridružiti i Delta Holding tajkuna Miškovića koji je jedini po pravdi uhvaćen na djelu muljaže,za razliku od navedene gospode koja svoje spajanje smatraju osobnim najvećim uspjehom.Nadam se čvrsto i vjerujem da će odmah po potpisivanju ugovora netko poslati i komisiju za istraživanje GMO sastojaka koliki je postotak takve hrane na Konzumovim policama sada,a koliki kad se kompanije spoje.
Uključite se u raspravu